Dobrý den,
mám dotaz k § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně
spotřebitele, možný odkaz: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-634#p24-7-v .
Je tam psáno, že „Prodávající se dopustí přestupku tím, že …
v rozporu s § 19 odst. 1 nepřijme reklamaci nebo nevydá spotřebiteli
písemné potvrzení o reklamaci se stanovenými údaji …“
Spadá do slovíček „stanovenými údaji“ i špatně uvedený údaj
zaměstnancem na reklamačním protokolu? Stalo se to, že zaměstnankyně
společnosti, u které jsem podával reklamaci napsala místo toho, že
preferuji vrácení peněz to, že preferuji opravu a na to mi byl výrobek
opraven. Je mi jasné, že existuje nějaká posloupnost, jak prodejce může
reklamaci řešit (nejprve oprava, poté výměna, poté sleva, atd.), ale
záleží také na domluvě.
Děkuji za názor,
kajicek94
EDIT: Omlouvám se, zapomněl jsem dodat, že jsem společně s reklamací dodával průvodní dopis ve kterém stálo, že preferuji dobropis.
Zajímavá 0 před 2293 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tvoje chyba, že jsi nekontroloval co zaměstnanec píše.
2Kdo udělil odpovědi palec? ivzez, Mc Merkurion
před 2293 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ale prodejce Vám přece písemné potvrzení o reklamaci
se stanovenými údaji vydal. Domnívám se, že jste je dokonce
podepsal…
Protokol jste měl zkontrolovat hned.
Zpětně se těžko něčeho domůžete,
obzvláště, pokud půjde o tvrzení proti tvrzení.
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 2293 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pro ivzez: neuvedl jsem jednu důležitou informaci – s reklamačním protokolem jsem pokládal i průvodní dopis, ve kterém píši, že preferuji dobropis. Tvrzení proti tvrzení to tedy není, moje chyba, že jsem to zde nenapsal. Co myslíte, kryjí „ty dvě slovíčka“ i chyby zaměstnanců? Díky :)
Přečetl jste si i ten § 19, odst. 1?
Podle mne je v tom reklamačním protokolu všechno, co v něm být má, a obávám se, že průvodní dopis, který jste musel napsat dříve, nemusí být dostatečně průkazný. Při podání reklamace jste mohl změnit názor a skutečnost, že jste reklamační protokol převzal bez námitek, by tomu mohla nasvědčovat.
Ta dvě slovíčka nekryjí chyby zaměstnanců. Chybu zaměstnance jste podle mne překryl Vy převzetím protokolu. (Ovšem to je jen můj názor, někdo další to může vnímat jinak.)
Děkuji za odpověď. Ano, přečetl jsem si i § 19, odst. 1. Podle toho také usuzuji můj dotaz, ovšem se mohu plést a škoda, že neexistuje nějaké podrobnější vysvětlení těch slovíček :( Každopádně by mi nedalo, kdybych to nevyzkoušel. Společnost mi k reklamačnímu protokolu přiložila podmínky reklamace. V jednom odstavci je psáno, že je možné reklamovat i reklamační protokol – takže počítají s nějakou chybou. Máte ovšem pravdu, že jsem si to měl překontrolovat, je to můj problém.
Nejsem si jista, jestli se skutečnost, že lze reklamovat i reklamační protokol, dá vysvětlit tak, že lze reklamovat i chybu, kterou zákazník v podstatě odsouhlasil. Ale za zkoušku nic nedáte.
Pro Drap: Děkuji za názor. Společnost mi k reklamačnímu protokolu přiložila podmínky reklamace. V jednom odstavci je psáno, že je možné reklamovat i reklamační protokol – takže počítají s nějakou chybou. Máte ovšem pravdu, že jsem si to měl překontrolovat, je to můj problém. Nebudu kvůli té blbosti kontaktovat ČOI, ale pouze je chci o tom informovat. Můžete mi tedy ještě sdělit, zda si myslíte, že „ty dvě slovíčka“ kryjí i chyby zaměstnanců? Díky :)