Ny vysokozdvihu je pro dobíjení použito dynamo. Můžu pro regulaci napětí použít novější regulátor určený pro dobíjení alternátorem? Je v těch regulátorech nějaký rozdíl, který by bránil použití jak pro dynamo, tak i pro alternátor?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3507 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Regulátor pro dynamo má zpětné relé, aby proud z akumulátoru nešel do
dynama, když dynamo nevyrábí proud. Zpětné relé připojí dynamo, až
když napětí dosáhne patřičné hodnoty. Regulátor pro alternátor zpětné
relé nepotřebuje, nahrazují jej usměrňovací diody v alternátoru.
Takže regulátor pro alternátor nelze použít pro dynamo.
0 Nominace Nahlásit |
Nelze. Regulátor (elektromechanický) pro alternátor má pouze napěťovou regulaci, kdežto pro dynamo musí mít navíc ještě proudové omezení a zpětný spínač, takže plní celkem 3 funkce. Může být v jedno, dvou, nebo trojkotvičkovém uspořádání. Navíc je konstruován (ale to i pro alternátor) ve dvou provedeních – pro plusovou a mínusovou regulaci, což je třeba respektovat a nelze je zaměňovat! A to už vůbec nemluvím o polovodičovém regulátoru pro alternátor, jakožto dnes již prakticky jediném používaném regulátoru v soudobých motorových vozidlech.
0 Nominace Nahlásit |
Správně odpověděl quizzi. Nevím jak nyní, ale dynama měly regulaci napěťovou i proudovou, alternátory mají jenom napěťovou. Tedy se od sebe regulátory diametrálně liší, tak jako se liší stejnosměrný a střídavý proud.
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě ano, protože dynamo vyrábí stejnosměrný a alternátor
střídavý, následně usměrněný proud a regulátor zapojuješ až potom.
Tudíž bych v regulaci problém neviděl.
Je však možné, že někdo zkušenější odpoví obráceně.
0
před 3507 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tohle podle mě zase tak moc nejde. Ledy že by to mělo zpětné relé, jak tady někdo říká. Nicméně zde je v článku popsaný způsob zapojení dynama, tak z toho někdo budete třeba moudřejší. Ale jinak se mi to zdává vlastně jako velmi nepravděpodobné. Takže asi tak. Ale třeba tady bude někdo chytřejší. :)