To záleží na tom zda má provozovatel dané akce s vydavatelem příslušného průkazu vůbec uzavřenu nějakou smlouvu, ve které jsou obvykle zahrnuty kompenzace za volné vstupy držitelů PRESS TRIP karty. Pokud taková smlouva obvykle mezi městem/krajem a pořadatelem akce neexistuje pak samozřejmě žádný nárok na vstup zdarma neexistuje.
Města obvykle zřizují tyhle karty aby podpořili lidi kteří chtějí o svých zážitcích veřejně psát. Samozřejmě to ale nevylučuje, že po čase se to přidělování zvrtne a úředník ve snaze ušetřit si práci raději pošlě tisíc karet rovnou nějaké agentuře která to má předozdělit podle svého uvážení 🙂 … no a pak už to může získat kdejaký neprověřený youtuber (no zkrátka kdokoliv).
Pokud se vám to jako provozovateli příšlušné akce/atrakce nelíbí jednoduše ukončete s městem / krajem svou dohodu o kompenzacích za tyto volné vstupy a můžete je svobodně začít kasírovat 🙂 Pokud vás ale město pravidelně dotuje a vy jste podporu press tripů uváděli v žádosti o dotaci jako benefit, který hodláte poskytovat, nebo pokud je dokonce město vaším zřizovatele, bude to asi poněkud obtížnější 🙂
Upravil/a: anonym
0
před 1970 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Právní nárok na to není. Vždy záleží na majiteli / pořadateli které průkazy uzná a které ne.
0
před 1970 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
přínos press tripu pro pořadatele akce velmi záleží na tom kdo to vlastně pořádá. Pokud to pořádá město či kraj, dal bych od toho ruce pryč, protože to bude příšerně odfláknuté a výběr novinářů se bude odehrávat stylem „čau franto chceš si udělat zadarmo vejlet, tys psal nedávno komentář pod nějaké video na youtube, že ? Viděla jsem tam asi 15 lajků, to jseš velkej influencer hihi. Tak se přidej, tu máš kartu a v neděli na grilovačce u vás!“, zhruba to by odpovídalo kompetentnímu výběru typického úředníka znaveného horkem, který má tendenci udělat z podobných akcí jen takové flákando-grando pro pár přátel a kolegů či známých, kterým se chce efektivně vlichotit.
Press tripy ale naštěstí kromě městských samospráv a úřednické mašinerie, pořádají i profesionální agentury (nechme stranou že jsou často najaté právě těmi městskými samosprávami protože si úředník chtěl nakonec jak jinak práci ušetřit a hodit ji na externí subjekt). Je tam ale značná pravděpodobnost, že s agenturou to bude přeci jen fungovat lépe a hlavně ten výběr novinářů bude mnohem lépe promyšlený. Pořád ale platí že to prostě nemusí být vždy novináři s akreditací, lecdky se vyplatí vzít opravdu známého youtubera či fotografa kterého instagram se těší sledovanosti, ti samozřejmě žádnou akreditaci mít nebudou ale jejich dopad by i tak mohl být značný.
Je tedy logické že tam ta novinářská akreditace být opravdu nemusí, ale i tak výběr těch lidí by měl pečlivě zvažovat jejich možný dopad na lidi které mohou svými postřehy/doporučením/tvorbou inspirovat.
Je to vlastně taková manipulace, pár vyvoleným se postaráte zadarmo o tu nejlepší verzi zážitku kolem vlastní atrakce jaké jste schopni dosáhnout aby dotyčný zveřejnil v nějaké formě své nadšení a doporučení které budou následovat tisíce lidí o které se ani zdaleka tak pečlivě už starat nemusíte a ještě vám tam nechají mnohem více peněz a to vše v očekávání zážitku který je jim podán v mnohem úspornější verzi než jakou zažil onen novinář … holt marketingová manipulace, ale funguje …