Avatar uživatele
Gestas

Měly Škody 135 a 136 sytič ruční nebo automatický?

Zajímavá 0 před 2393 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ušel ventil

135 – byla jak sedan (š 120) , tak Rapid , tak Favorit
136 – byla jak sedan (š 120) , tak Rapid , tak Favorit

Rapid a sedan ruční sytič u ruční brzdy,
Favorit měl automatický sytič u studeného motoru při startování , vypnul se klepnutím na pedálu plynu .

Upravil/a: Ušel ventil

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

S Favoritem jsem najezdil cca 150 000 km. Sytič měl automatický, ovládaný bimetalem v závislosti na teplotě motoru. Nic jsem nesešlapával. Pravdou ovšem je, že pro spolehlivější start se v okamžiku startování mírně přidával plyn. Pokud byl ale motor správně seřízen, nebylo to nutné. Žádné problémy ani se startováním v zimě jsem neměl.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

Favority měly automatický sytič. Musels před nastartováním 3× (podle příručky), lépe 5× sešlápnout plyn pro jeho plné otevření, zavřel se sám po zahřátí motoru.

Doplnění – tak jsem zkoukl příručku spolu s Andrtem a je fakt, že se tam píše, že stačí JEDNO POMALÉ sešlápnutí plynového pedálu k aktivaci (uzavření) vzduchové přívěry. To opakované sešlapávání se dělalo kvůli ozubům na stupňovité vačce, aby se přívěra „chytla“ (pokud už byl mechanismus oběhaný). Nicméně vypnutí sytiče bylo automatické – ovládané bimetalem a termoventilem.
Tudíž na Fáčku žádné ruční ovládání/zapí­nání/vypínání.

https://ws.skoda-auto.com/Owner­sManualService/Da­ta/cz/Favorit_FA/do_12-1994/Manual/Fa­vorit/Favorit_U­sersManual.pdf

Upravil/a: aliendrone

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Tyhle první favoriťácké motory měly ruční sytič, pokud se dobře pamatuju. Byla to moje poslední škodovka. Automatické na nich bylo jen to, že se později samy zavřely. Nejsem si ale jistý.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek