Avatar uživatele
FlAsh_7

Měl by človék s titulem inženýr rozumět matematice?

Zajímavá 0 před 1436 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Arne1

Měl by, pokud to není inženýr uměleckých věd nebo nějaký podobný paskvil na vzdělání. JInak všechny inženýrské obory jsou technické a v technice to bez matematiky nejde. To samozřejmě neznamená, že si vše bude pamatovat věčně, já už bych ti dnes taky integrál nespočítal – ale asi bych to dokázal znovu nastudovat v rozumné době.
EDIT: Jestli ti jde o to, že bys měl titul inženýra a neuměl počítat, tak už jsme ti minimálně jednou vysvětlili že je to prostě nesmysl. A ještě se zamysli nad tím, jestli tvé problémy s matematikou nejsou vlivem špatného učitele – dokonce bych řekl že na 90% to tak bude.

Upravil/a: Arne1

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Alesh

To je zase blábol otázka. Bez dalšího upřesnění je to výkřik do tmy. Co znamená „rozumět matematice“ podle tebe? Že umí trojčlenku, procenta, infinitezimální počet? Matematika prý začíná tam, kde mizí čísla. Pokud je to pravda, pak absolutní většina inženýrů matematice vůbec nerozumí a je to v pohodě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Matematika je široký pojem. Inženýr je titul, který dostane člověk, který studuje určitý typ vysoké školy. Není to univerzita. Třeba zemědělský inženýr, nebo stavení inženýr a pod. Každý dělá ve svém oboru a vyzná se v problematice, ale nemusí se vyznat v matematice. Na druhé straně pokud inženýrka neumí vysvětlit dceři , jak se počítají zlomky, tak tady je otázka oprávněná.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Ano, měl by. Ale stavař, strojař i chemik (pokud není výzkumník) si vystačí i se středoškolskou matematikou.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Záleží na tom, co myslíš pojmem „rozumět matematice“. Za celý svůj život jsem potkal asi 3 lidi, kteří opravdu rozuměli matematice, ale potkal jsem hodně lidí, kteří jí nerozuměli, ale dovedli jí používat. Např. chemické inženýrství v době kdy jsem ho studoval, vyžadovalo pouze dovednost matematiku používat, její hlubší pochopení nebylo potřebné.

(Poznámka pro méně znalé – chemické inženýrství je obor, který se zabývá návrhem chemických zařízení a s chemií má pramálo společného, je to spíš strojařina a nauka o materiálech. Ne každý absolvent VŠCHT honosící se titulem Ing. je chemický inženýr, někteří tam vystudovali chemii. Mají Ing. před jménem, ale nejsou to chemičtí inženýři, jsou to jen „obyčejní“ chemici).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Midoc

Stavební, strojírenský inženýr by měl by rozumět matematice.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1154 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

Kepler: Snad si v praxi vystačí… Ale pamatuju, že jsme se kdysi na elektrofakultě učili matematiku z osvědčených skript pro strojní fakulty. A pak ještě něco – pokud je matematické vzdělání vyšší, je větší pravděpodobnost toho, že dotyčný umí i ty základy. Znám jednoho učitele matematiky na stavební fakultě, který si prváky testuje tím že jim zadá primitivní příklad na trojčlenku.

před 1436 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Ametyst

Arne1: Trojčlenka je perfektní prubirsky kamen. Dnešní učivo totiž nutí děti pamatovat si jakysi obskurní vzorec. Proč to řešit jednoduše, když to jde slozitě.

před 1436 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jo, v praxi jsem si vystačil s jednodušším řešením. Když jsem dostal za úkol navrhnout čerpadlo a výstupní potrubí, neřešil jsem složité Bernoulliho rovnice. Prostě stačilo znát tlakové ztráty veškeré potrubní trasy (kolena, armatury i převýšení, přímé úseky) a vědět, že optimální rychlost proudění v potrubí je okolo 2 m/s. Podle toho jsem navrhnul i čerpadlo podle jeho chrakteristiky.

před 1436 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek