Avatar uživatele
annas

Matematika hrou aneb indické či čínské násobení na českých školách. Zlepší vztah k matematice nejen u mladších školáků?

Indicky násobí v našich školách převážně děti, které se matematiku učí metodou prof. Hejného.

Máte-li zájem podívat se na jiný způsob násobení, než jsem se učili, věnujte videu čas video 2:38 min.

Řekla bych, že to mají Indové dobře vymyšlené.

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=c5B8darzr_I

Odkaz, který vložil Raibek, se týká činského násobení. Mně se zdá složitý. Zřejmě zvyk je železná košile.

U indického násobení se používá „tabulkový způsob.“

Např. http://notysek0­.webnode.cz/ma­tematika/mate­maticka-prostredi/

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: annas

Zajímavá 12Pro koho je otázka zajímavá? vagra, johana 56, pusinka50, Drap, redy, briketka10, JájsemRaibek, zjentek, gagaga, gecco, Anemone, Anikitos před 2808 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
pusinka50

Odpoveď byla označena jako užitečná

Pro mě je nejjednodušší způsob násobení po „staru“, co jsem se učila ve škole. Např. 135 × 25= sepsat pod sebe 2× 5, 2×3, 2×1 a posunout o místo násobení pětkou (z 25-ti), tj. 5×5, 5×3, 5×1, a sečíst. Z ukázek na videu (od tebe i od „Raibeka“ jsem voĺako zmetená.:-)

Doplnění:
dle příkladu 26×7 – počítám 7×6 (=42).
Pod příklad napíši 2 a 4 (čtyřku) Z VÝPOČTU přičtu k dalšímu násobení 7×2 (= 14+4)
Vyjde 182.
Čili: 26×7 = (7×6 zapíši 2 a přičtu čtyři k násobení dalšímu 7×2)
2 – (7×2 = 14 + ty přičtené 4)
18 – (2×7 + 4)
= 182

Ostatní počty mi přijdou zbytečně moc složité, nějaké kreslení mezičar, brrrr

Upravil/a: pusinka50

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?annas Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Zajímavé to je. Jiný kraj jiný mrav. Já osobně zůstanu raději u klasiky, kterou mne učili ve škole. Bohužel znalosti běžné matematiky jsou i u dnešních středoškoláků přinejmenším zvláštní. Přesvědčil jsem se již několikrát v poslední době, že spočítat kolik se má vrátit např při platbě 57 kč na stovku je pro ně bez kalkulačky téměř neřešitelný problém.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
JájsemRaibek

Možnámají dobře vymyšlené, ale stále je nutné pamatovat které číslo kterým.
Já zase viděl násobení pomocí šikmých čar, kde není nutné pamatovat které číslo kterým.
A zde je ukázka: https://www.y­outube.com/wat­ch?v=T_R3btal­KeE

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Pravděpodobně v tom nejsou zajedno ani pedagogové sami. Takže laik se může vyjádřit těžko, možná ani Chandraskhar. Osobně mi ten způsob přijde zbytečně složitý a pomalý. Vše ukáže čas a zkušenosti.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mzm

Jen graficky trochu jiný zápis stále téhož… v podstatě v tom nevidím žádný rozdíl. Krom estetického.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Líbí se mi Pusinčino násobení.

Já bych spočítala: 6 × 7 = 42
a přičetla ke 140 → 26 ×7 = 182

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek