Ze zahraničí nakupuji docela dost, ale maximálně věci do hodnoty mobilního telefonu. Teď trochu uvažuji o televizi z Německa. Bojím se však, že v případě potřeby záruční opravy v českém servisu LG nebo Panasonicu neuspěji. Slyšel jsem, že mají pokyn lidi kupující zboží jinak než v ČR odkazovat na záruční servis v zahraničí.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 4916 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Běžně akceptují záruky v rámci EU, jejíž legislativa je nadřazena
národní pro členské státy.
Pokud by se někde podobné pokyny vyskytovaly, jsou interní a nejsou
v souladu s rovným přístupem.
Většina renomovaných značek je seriózních a nebudou si zákazníky
popuzovat proti sobě, nehledě k poškození obchodního jména.
0 Nominace Nahlásit |
Kolega kupoval TV Samsung v Polsku, u nás neuspěl. Zdejší servis chce k opravě ZL (od kterého Samsung odstoupil) a český paragon. Podle jejich vyjádření je to začarovaný kruh, protože bez české účtenky (čili doklad o tom, že výrobek byl koupen u nás a byla zaplacena česká DPH) potažmo ZL jim české zastoupení firmy Samsung neproplatí práci. A slyšel jsem i o dalších případech jiných firem. Sharp, LG, Panasonic – TV, pračky, sušičky, atd. Jde o to, že český servis se nebude zdržovat domáháním se proplacení služby v zahraničním zastoupení firmy.
Když koupím něco mimo ČR, musím počítat v drtivé většině případů s tím, že je to buď „jednorázovka“ nebo v případě poruchy se pokroutím… a se mnou má peněženka.
Pro mě jednoduchý verdikt: žádnou drahou elektroniku nekupovat v zahraničí. Ta úspora při koupi nebude tak velká, aby mě zachránila od případných nervů a trablí.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek