Vymenil jsem praskle za nove a svitily jen chvili cca po pěti zmácknutich pedalu a pak znovu. Prosím o radu, rád bych jel s rodinou na dovolenou a takto rozhodne nemuzu. Dekuji za odpoved.
Zajímavá 0 před 2702 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
POkud je to při běžícím motoru, tak bych tipoval na regulační relé alternátoru – prostě to nabíjí víc než by mělo a tím je v palubní síti větší napětí.
0 Nominace Nahlásit |
Dobíjecí relé se už dávno v automobilech nevyskytuje! Vše řídí napěťový regulátor, který je umístěný přímo v alternátoru. U nejmladších aut je vše řízeno palubním počítačem.
Pokud vím, staré Oktávie trpěly na přepětí v palubní síti. Všechny
žárovky měly velmi krátkou životnost. S regulátorem v alternátoru
nešlo nic dělat.
Problém se řešil tak, že se konec přívodů elektřiny nahrazoval vodičem
se zvýšeným odporem. Díky napěťové ztrátě se potom na konci přívodu
palubní napětí snížilo. S odporem se to nesmí přehnat aby se drát moc
nezahříval. Vodič se přímo a konkrétně prodával !!!! jako náhradní
díl. Samozřejmě, že se s tím dá experimentovat, ale neznalému člověku
nedoporučuji. Jak píši, pokud se to přežene, hrozí nebezpečí
požáru!
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Zkontroluj dobíjení a vůbec elektrickou soustavu. Pokud tam je vše OK, zkus žárovky koupit někde jinde (jinou značku) – jestli teď nekupuješ nějaké šmejdy.
0
před 2702 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: samozřejmě vím, že je to elektronický regulátor, ale ze zvyku tomu tak někteří říkají. Možná by s tím specialista na alternátory něco vymyslel, v Brně jednoho znám…