Avatar uživatele
Honza Patek

Mám ford focus combi 00,při ohřátí na provozní teplotu se zapne větrák chladiče a přestane až po vypnutí motoru,větrák

běží nezávazně na vzrůstu nebo poklesu teploty,termostatem to není.Během jízdy mi ručička teploty vystřeluje až na konec červeného pole teploty za chvýly padne zpět a tam a tpatky atd.Nevím co stím.Díky

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? kropitko před 5290 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Termostat otevírá při určité teplotě velký a malý okruh. Ale je tady ještě čidlo teploty a to by mohla být ta závada.
Co se týče toho vystřelování, mohlo by to být třeba jen kabelem, volný kontakt-zokxidovaný.
Zkuste trošku poštelovat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

Je to jak pise Miroslavst – nesmyslne vystrelujici rucicka teploty je šlusovej kablik nekde od ukazatele .Ale taky(pouze v nejkrajnejsim pripade) to muze byt porusene tesneni pod hlavou nebo valec). Lepsi kdyz zajedete do servisu,tam Vam to napoji na pocitac(VAQ) a reknou kde je zakopany pes.Takhle to je jen strileni od boku

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
sobol

Co se větráku týče tak záleží na tom, zda ho ovládá ECU (jednotka motoru) nebo termostat v chladiči. Pokud ho ovládá ECU, bere signál pravděpodobně ze stejného čidla jako ukazatel teploty (který blbne) čili je možné, že je buď někde zkrat (jak píší výše) nebo je v háji čidlo.
V druhém případě to může dělat ten termostat, který když jednou sepne, tak už nerozepne (rozepne až po úplném vychladnutí) a společně s ukazatelem se může jednat o dvě zdánlivě související závady. Chce se v tom pošťourat nebo pokud tomu nehovíte, tak do servisu, tep. čidla a termostaty jsou stokorunové záležitosti a práce na půl hoďky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek