Zajímalo by mě, jestli má trolejbus autobaterii. Teoreticky by ji potřebovat nemusel, když je vlastně stále připojen k trolejím. Jak to je?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? dave09 před 5424 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jako držitel průkazu způsobilosti k řízení trolejbusu si dovolím prohlásit, že trolejbus samozřejmě baterii má, a to na 24 V. Trolejbus se startuje tak, že zapnu odpojovač baterie, přepnu vypínač slaboproudu do polohy zapnuto (ekvivalent – klíček v autě do první polohy), pak zapnu tzv. „automat“ – trolejbus se „nastartuje“ a začne odebírat proud z troleje. Kdyby trolejbus baterii neměl, po spadnutí sběračů bych nedokázal ani otevřít dveře tlačítkem, abych se dostal ven.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, baterii má, stejně jako tramvaj… Například, vypadne li proud, musí jim fungovat základní věci jako světla, aby je auta nesrazila v noci. U novějších taky musí stále běžet palubní počítač…
0 Nominace Nahlásit |
Protože trolejbus nemá spalovací motor, a tím pádem nepotřebuje
startér, nemá ani autobaterii. Jedině, že by byl vybaven pomocným motorem
.
Doplňuji:
Autobaterie je název pro speciální akumulátor ,nejčastěji olověný. Jako
záložní zdroj pro udržení palubního počítače nebo pro poziční světla
lze použít záložní zdroj i jiný, např NiFe, NiMH, LiIon , Li Pol. Proto
se divím, že někdo si nesprávně vysvětlil otázku a dal mi palec dolů.
Otázka zněla jestli má trolejbus autobaterii. Skutečně ji má?
Upravil/a: Jakub
0Kdo udělil odpovědi palec? GangstaHelper, mj81, Miroslavst
před 5424 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
trolejbus si (někdy) táhne za sebou agregát a zajede i mimo troleje. Viz: Hradec Králové.
0
před 5423 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek