V prosinci nám přišel dopis od Bohemia Energy ve kterém stálo:
oznámení o změně ceny energií – ponecháváme Vám tarif Jubileum a
níže vypsané jednotlivé sazby v Kč. Problém je v tom, že jsme podepsali
smlouvu na tarif Jubileum PLUS. Se společností záležitost řešíme, ale nic
nenabírá konce. Podle sepsané smlouvy máme ještě necelých 11 měsíců
čerpat tarif Jubileum PLUS, ale společnost tento tarif zrušila a přeřadila
nás do méně výhodného tarifu. O této skutečnosti nás vůbec
neinformovala a přepodkládáme, že můžeme čerpat tento tarif do skončení
smlouvy i přesto, že tento tarif již nenabízí novým zákazníkům.
Neřešili bychom tuto situaci pokud by se jednalo např. o 10% (zdražuje
vše), ale zdražení je zhruba o 75%.
Společnost zkrátka chtěla nalákat zákazníky na levný tarif, který
zrušili a teď nám to pěkně osolili. Při telefonickém řešení problémů
je překážkou velmi striktní obchodní zástupce, který chrlí paragrafy a
není s ním domluva. Žádali jsme o osobní schůzi – prý není důvod
k nám někoho posílat, protože je to náš problém. Napadá vás něco?
Děkuji za odpovědi.
Upravil/a: Bednaricek
Zajímavá 0 před 2103 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myslím, že nejdřív je potřeba důkladně pročíst smlouvu a paragrafy zákonů, na které se obchodní zástupce odvolává a zjistit, které články smlouvy nebo zákona společnost porušuje. Teprve pak je možné se dovolávat nápravy. Obávám se, že osobní schůzka by opravdu nic nevyřešila.
0 Nominace Nahlásit |
Jakákoli změna smlouvy, popř. změna ceníku zakládá právo zákazníka
na odstoupení od smlouvy a to bez jakýchkoli sankcí.
Netřeba chrlit paragrafy.
Pokud dodavatel – obchodník toto neakceptuje, obrátit se na ČEÚ, Český
energetický úřad.
0 Nominace Nahlásit |
Jen nezodpovědný člověk může podepsat smlouvu s firmou, která
v současnosti zakládá svoji reklamu v TV na zcela samozřejmém a
zákonném postupu „vrácení přeplatku na účet“.
Pokud vím, máte právo na ukončení smlouvy. Nicméně, přečtěte si
důkladně smlouvu. Mám ale dojem, že možnost odstoupení od smlouvy
v takovémto případě je dána zákonem.
Bohemia Energy byla a je stejně nekorektní jako byla RWE, která snad kvůli
svým praktikám musela změnit jméno.
Upravil/a: mosoj
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 2103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
My jsme ten dopis od nich taky dostali, ta cena šla nahoru, ale o tolik moc fakt ne, a řešili jsme to hnedka v prosinci. Volali jsme k nim, jaké jsou možnosti a operátorka, že prej je možný změnit na jeden z aktuálních tarifů co mají v nabídce, tak nám řekla co maj a vybrali jsme si tarif, kde máme jakoby měsíc zadarmo. Na tarif jsme naskočili od 1.1. a za nás spokojenost, jak se to nakonec vyřešilo.
0 Nominace Nahlásit |
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-458#cast1
par 11a)
(5) Zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem,
výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu
nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení
důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny
jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí
zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek
nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně
zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém
případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy
nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných
smluvních podmínek. Právo na odstoupení od smlouvy podle tohoto odstavce
zákazníkovi nevzniká v případě zvýšení regulované složky ceny, daní
a poplatků, a dále v případě změny jiných smluvních podmínek
v nezbytném rozsahu z důvodu zajištění souladu s obecně závazným
právním předpisem.
====================
Určitě doporučuji pročíst smluvní dokumentaci a zkontrolovat kdy vám co
oznámili.
0
před 2103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
… společnost Bohemia Energy >>> k ní není co dodat, jejich
praktik je plný internet … lidi jsou nepoučitelní …
… právo máte na hodně věcí, ale šanci nulovou …
0
před 2102 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nevím, ale já se se špatným jednáním nesetkal, zdražili po vzoru ostatních o tom žádná, ale změnu mi umožnili na levnější produkt bez tahanic. Po dvou letech pokračuji dál furt u nich.
0
před 2100 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mosoj: Myslím že s RWE ses netrefil. RWE je bývalý státní moloch, kterému zákazníci zpravidla automaticky spadli do klína a tudíž neměl ani důvod k nějakým velkým sprosťárnám. (Tedy přímo RWE ne, RWE ten bývalý státní moloch koupila)
To říkej mně, já jsem u nich byl (ano byl jsem u nich od začátku) a jejich cenová politika mně donutila abych rychle odešel. V okamžiku přechodu jsem okamžitě šetřil ročně 16 000 Kč!!!! Bohemia na tom byla podobně. Navíc si dávala do smluv nehorázné podmínky. A Inogi je co? staré RWE!!! Ať už důvod k přejmenování byl jakýkoliv. Ještě jeden podobný subjekt je Pražská plynárenská (' bůh ví jak se nyní jmenuje). Přejmenují se a dělají z lidí blbečky dál.
Ano, Innogy je bývalé RWE. Ceny mají vyšší už od začátku, však by se začínající konkurence taky neměla šanci prosadit, pokud by proti společnosti, která zdědila prakticky všechny klienty v republice, nedokázala nabídnout nějakou výhodu – a cena je jedna z mála pák co mohou použít. Ale nevím o tom, že by RWE/Innogy používali masově nějaké problematické praktiky. Kromě toho že to bude nejspíš trochu zkamenělej moloch.