Avatar uživatele
Bičiště

Který ventil je sací a který výfukový?

Jak poznám,který ventil je sací a který výfukový, u jednoválcového 4 taktního motoru? Manuál – KENTOYA 125, v pasáži „ventily“ odkazuje na odborný servis.
Doplňuji:
Díky za rady,studoval jsem to dál a dočetl jsem se: 1. doba sání – píst jde dolů,sací ventil je otevřen,výfukový uzavřen.2. doba – komprese, píst jde nahoru, oba ventily jsou uzavřeny. 3 doba-výbuch, oba ventily stále uzavřeny, píst jde dolů 4. doba – výfuk, píst jde nahoru,výfuk. ventil je otevřen.U staré škodovky jsem si dělal ventily běžně,tak doufám,že to zvládnu i u skůtra až sundám krycí víčko a začnu protáčet,že se mi rozsvítí.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 3902 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Sací je na sacím potrubí a výfukový na výfukovém…
Nejpozději to poznáš v momentě, kdy sundáš kryt hlavy…
😉

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cochee

Mám pocit, že (u motorů, které mají stejný počet sacích i výfukových ventilů) výfukové ventily mají větší průměr.
Doplňuji:
RedBox: jo, máš pravdu, teď jsem si to našel v nějakém anglickém textu. Mea culpa.

Upravil/a: cochee

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
RedBox

Cochee: je to naopak, sací mají větší průměr, aby bylo nasávání vzduchu rychlejší. Jak řekl mowla, sací je u sacího potrubí a výfukový u sběracího. Jinak sacích bývá víc na jedné vačkové hřídeli, nebo jsou větší.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lamalam

U používaného motoru bude výfukový ventil trochu opálený.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
4154

Ještě dodám, že většina sacích ventilu jsou magnetická, ale zrovna u škodovky to poznáš… tam je v rozměrech celkem rozdíl.

Třeba tahle hlava má sací menší, ale za to jich je víc. :) http://www.sko­dateam.cz/Hla­va__1_8_20_ven­til_atmosfera_-img_bGSr.jpg

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek