Tak si říkám, že na železnici jsou cedule s povolenou rychlostí
(třeba 120, 90, 50 atd.). Ale kontroluje někdo, jestli strojvedoucí opravdu
zpomalí u této cedule třeba ze 120 na 80?
Na silnici měří policajti radarem, ale na železnici?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, gecco před 2786 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Mysl že vlaky mají automatická záznamová zařízení
4Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, JájsemRaibek, gecco, NexDroid
před 2786 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, mám stejný názor jako Arne, asi mají něco jako tachografy u kamiónů. Na železnici je použitelná rychlost dána charakterem, popř. technickým stavem trati a tak málokterý fíra si to dovolí porušit. Kdysi se dala rychlost vlaku přesně spočítat, koleje ještě nebyly svařované a měly délku 25 m. Zaznamenal jsem rychlost nejvýše 140 km/h (povoleno bylo 130), když se honilo zpoždění.
4Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, JájsemRaibek, anonym, gecco
před 2786 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
1/ Lokomotiva má tachograf.
2/ Jet rychleji než je stanoveno nemá smysl. Rychlejší vlak by se
přiblížil vlaku který jede před ním, zabezpečovací zařízení by to
poznalo a dalo návěstí ke zpomalení nebo zastavení.
3/ Strojvedoucí, který by nedodržoval předpisy, by byl rychle a přísně
potrestán (z mašiny dolů). Kromě toho je to prestižní povolání,
dodržování předpisů a jízdního řádu patří k jejich
profesní cti.
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, mzm
před 2785 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pakliže jezdí lokomotiva trať A-B, pak musí být záznam z lokomotivního „tachografu“ už i opticky na první pohled totožný každou jízdu …tachograf nejenže sleduje rychlost a ujeté kilometry, ale zaznamenává i houkání před přejezdy a na povinných místech. Navíc vlak nebrzdí tak jako automobil – sešlápnutím brzdového pedálu. Strojvedoucí musí podle různých vzorců spočítat tak zvanou „bržděnku“, kde se bere v úvahu rychlost, hmotnost vlaku, druh vagonů, klesání, počasí, atd. Díky těmto faktorůmm spočítá brzdnou sílu kterou nastaví na brzdiči a teprve s prodlevou několika vteřin pozná, zda to spočítal správně a vlak zastaví v zastávce, nebo zda to spočítal špatně a „obrousí“ kovová kola.
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, dubraro
před 2784 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pakliže jezdí lokomotiva trať A-B, pak musí být záznam z lokomotivního „tachografu“ už i opticky na první pohled totožný každou jízdu …tachograf nejenže sleduje rychlost a ujeté kilometry, ale zaznamenává i houkání před přejezdy a na povinných místech. Navíc vlak nebrzdí tak jako automobil – sešlápnutím brzdového pedálu. Strojvedoucí musí podle různých vzorců spočítat tak zvanou „bržděnku“, kde se bere v úvahu rychlost, hmotnost vlaku, druh vagonů, klesání, počasí, atd. Díky těmto faktorůmm spočítá brzdnou sílu kterou nastaví na brzdiči a teprve s prodlevou několika vteřin pozná, zda to spočítal správně a vlak zastaví v zastávce, nebo zda to spočítal špatně a „obrousí“ kovová kola.
Třeba DPMB má v každém vozidle GPS a přesně ví kde je a jak rychle
jede.
Jsem prakticky přesvědčen, že tohle platí i o našich vlacích.
Jasně to záznamové zařízení je jasný, ale to by někdo musel přesně
srovnat místo, čas a rychlost vlaku, aby zjistil, kdy, kde a kolik jel. No a
pak to přece nevytahujou z každého vlaku.
Naproti tomu třeba policajti stojí s radarem a pokud někdo jede rychleji,
tak buď fotka nebo zastavení.
1/ Spolehni se, že vytahují a uchovávají.
2/ Železnice je velmi dobře organizovaná a skutečně se ví, kdy a kde
každý vlak je.