Avatar uživatele
JájsemRaibek

Kontroluje někdo dodržování nejvyšší povolené rychlosti?

Tak si říkám, že na železnici jsou cedule s povolenou rychlostí (třeba 120, 90, 50 atd.). Ale kontroluje někdo, jestli strojvedoucí opravdu zpomalí u této cedule třeba ze 120 na 80?
Na silnici měří policajti radarem, ale na železnici?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, gecco před 2786 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Arne1

Mysl že vlaky mají automatická záznamová zařízení

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Ano, mám stejný názor jako Arne, asi mají něco jako tachografy u kamiónů. Na železnici je použitelná rychlost dána charakterem, popř. technickým stavem trati a tak málokterý fíra si to dovolí porušit. Kdysi se dala rychlost vlaku přesně spočítat, koleje ještě nebyly svařované a měly délku 25 m. Zaznamenal jsem rychlost nejvýše 140 km/h (povoleno bylo 130), když se honilo zpoždění.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

1/ Lokomotiva má tachograf.
2/ Jet rychleji než je stanoveno nemá smysl. Rychlejší vlak by se přiblížil vlaku který jede před ním, zabezpečovací zařízení by to poznalo a dalo návěstí ke zpomalení nebo zastavení.
3/ Strojvedoucí, který by nedodržoval předpisy, by byl rychle a přísně potrestán (z mašiny dolů). Kromě toho je to prestižní povolání, dodržování předpisů a jízdního řádu patří k jejich profesní cti.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

Pakliže jezdí lokomotiva trať A-B, pak musí být záznam z lokomotivního „tachografu“ už i opticky na první pohled totožný každou jízdu …tachograf nejenže sleduje rychlost a ujeté kilometry, ale zaznamenává i houkání před přejezdy a na povinných místech. Navíc vlak nebrzdí tak jako automobil – sešlápnutím brzdového pedálu. Strojvedoucí musí podle různých vzorců spočítat tak zvanou „bržděnku“, kde se bere v úvahu rychlost, hmotnost vlaku, druh vagonů, klesání, počasí, atd. Díky těmto faktorůmm spočítá brzdnou sílu kterou nastaví na brzdiči a teprve s prodlevou několika vteřin pozná, zda to spočítal správně a vlak zastaví v zastávce, nebo zda to spočítal špatně a „obrousí“ kovová kola.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
lukas.zmizik

Pakliže jezdí lokomotiva trať A-B, pak musí být záznam z lokomotivního „tachografu“ už i opticky na první pohled totožný každou jízdu …tachograf nejenže sleduje rychlost a ujeté kilometry, ale zaznamenává i houkání před přejezdy a na povinných místech. Navíc vlak nebrzdí tak jako automobil – sešlápnutím brzdového pedálu. Strojvedoucí musí podle různých vzorců spočítat tak zvanou „bržděnku“, kde se bere v úvahu rychlost, hmotnost vlaku, druh vagonů, klesání, počasí, atd. Díky těmto faktorůmm spočítá brzdnou sílu kterou nastaví na brzdiči a teprve s prodlevou několika vteřin pozná, zda to spočítal správně a vlak zastaví v zastávce, nebo zda to spočítal špatně a „obrousí“ kovová kola.

před 2784 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mzm

Třeba DPMB má v každém vozidle GPS a přesně ví kde je a jak rychle jede.
Jsem prakticky přesvědčen, že tohle platí i o našich vlacích.

před 2785 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Jasně to záznamové zařízení je jasný, ale to by někdo musel přesně srovnat místo, čas a rychlost vlaku, aby zjistil, kdy, kde a kolik jel. No a pak to přece nevytahujou z každého vlaku.
Naproti tomu třeba policajti stojí s radarem a pokud někdo jede rychleji, tak buď fotka nebo zastavení.

před 2786 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
dubraro

1/ Spolehni se, že vytahují a uchovávají.
2/ Železnice je velmi dobře organizovaná a skutečně se ví, kdy a kde každý vlak je.

před 2785 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek