Odpoveď byla označena jako užitečná
Obecná otázka, obecná odpověď: více než hmotnost vzduchu násobená jeho rychlostí (hybnost), než je hmotnost vrtulníku násobená gravitačním zrychlením (váha).
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?spermos Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
Keplere: Chybná odpověď. Používáš nevhodně nesprávné jednotky. Momentálně nedám správnou odpověď (sorry), ale Tvou dokážu vyvrátit:
Jeden krajní případ je statický… Představ si, že rotor vrtulníku je uzavřen ve válci jehož průměr odpovídá průměru vrtule. Pak stačí, když v tom válci od země až k rotoru bude uzavřen vzduch pod tlakem (tlak zařídí vrtule, v krajním případě oo-listá) V tomto případě nepotřebuješ žádný další vzduch, stačí ten tlak pod vrtulí.
Upozorňuji, jde o krajní případ. Druhý krajní případ je uvažovat
že vzduch okolo je dokonalý, ty si ho můžeš brát kolik chceš, neexisuje
žádný parazitní obtok lisů apod. a ten vzduch vrtule chrlí pod sebe
nějakou rychlostí. Pak potřebná síla F je hmotnost vrtulníku*g. Potud OK.
Ale síla tahu vrtule je F=m*a N, kg, m/s2. Pokud budu uvažovat rovnoměrné
zrychlení po danou dobu (abych se dostal na vhodnější jednotky) dostanu se
na:
F=(m/t) * (t*a)
F=V * v [N, kg/s, m/s], kde V jsem použil pro „hltnost“ – kolik vzduchu
projde vrtulí za 1s a v rychlost vzduchu jaká byla vzduchu vrtulí udělená
(zajímá nás jen složka směřující kolmo dolů).
Nemůžeš použít jen „hmotnost vzduchu“ když nevíš na jak dlouho… Pokud bys dokázal roztočit vrtuli okamžitě na plné otáčky a správně ji naklonit, pak ti bude stačit třeba řádově 1kg vzduchu na to aby s vrtulníkem poskočil na 1ms.
Od kdy je vztlak na vrtuli závislý na nějakém tlačení vzduchu ?
Bych řekl pěkná ptákovina. Keplere nějaké matematické zdůvodnění by
nebylo?
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1349 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1066 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |