Na mnoha stránkách se o něm píše, ale kolik lidí tam zahynulo se
nezmiňují.
Položením posledního mostního dílu dlouhého 140 metrů a těžkého
6500 tun byla v ranních hodinách 14. srpna 1999 dokončena hrubá stavba
unikátního Öresundského mostu, klenoucího se nad mořskou úžinou mezi
dánskou metropolí Kodaní a třetím největším švédským
městem Malmö.
Öresundský most klenoucího se nad mořskou úžinou Kodaní a městem Malmö
Öresundský most je prvním a dosud jediným mostem spojujícím Švédsko s evropskou pevninou, Přejezd je dlouhý 16 kilometrů a cestu přes moře zkracuje na pouhých 10 minut.
Složitou dopravní stavbu tvoří 430 m dlouhý uměle vytvořený poloostrov, tunel o délce 3,5 km vedoucí pod vodou a 7,8 km dlouhý most skládající se ze dvou pater – vrchního se čtyřproudovou dálnicí pro automobilovou a spodního s kolejemi pro vlakovou dopravu.
Myšlenka propojení Dánka a Švédska je stará více než 130 let, ve třicátých letech doznala jasných obrysů, ale teprve v roce 1991 byla podepsána dohoda o realizaci. Přes most projede denně 10 000 automobilů a 280 vlaků, které pojmou až 20 000 cestujících.
1Kdo udělil odpovědi palec? Miroslavst
před 5018 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
O stavbě tohoto mostu je natočen hezký dokument který byl a asi zas bude
vysilán ny Discovery či Viasat (Megastavby či podobný seriál). Mám pocit,
že smrtelných úrazech tam mluvili, ale nevím zda v souvislosti, že
žádný nebyl a nebo s ohledem na rozsah stavby to bylo jen několi lidí.
S ohledem na fakt, že to stavěly severské země, kde bezpečnost práce je
na vysoké úrovni, nepředpokládám nějaké hrozivé číslo.
Ona i stavba mostu přes „Zlatou zátoku“ začátkem minulého století se
obešla bez většího počtu počtu zemřelých. Tedy na tehdejší dobu a
vybavení to mil prý zázrak.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek