"První vozy měly kola se železnými obručemi, závodní automobily už měly plné obruče gumové, a některé dokonce pneumatické, nafukovací. První pneumatiky byly z jednoho kusu, teprve později se začaly vyrábět z duše a pláště.
Viz náš první „český“ automobil, který byl vyrobený l
v Kopřivnici v roce 1887, první jízda 1888. Byl to Präsident, a stal se
nejen prvním českým sériově vyráběným vozem, prvenství si drží
i v rámci střední a východní Evropy.
http://fanda.nova.cz/clanek/tech-cars/prasident-a-prezident-z-koprivnicke-tatry.html
..
Otázka je nepřesně formulovaná. Co znamená u nás?
Dá se tedy říct, že prvním výrobcem pneumatik v ČSR byl Matador, nikoliv Baťa – Barum. Před zahájením výroby Baťových pneumatik, byly všechny vyrobené vozy obuté pneumatikami Matador.
"První pneumatiky se začaly vyrábět v roce 1925 a Matador byl tak první továrnou na pneumatiky v bývalém Československu, protože Barum ve své tehdejší podobě začal vyrábět až v o 6 let později, tedy v roce 1931..
Slovenský výrobce pneumatik Matador byl založen v roce 1905 a společnost se zabývala výrobou gumových předmětů, jako jsou řemeny a hadice.
Ve 30. letech 20. století pneumatiky Matador byly obuté na všech vozech naší slavné automobilové historie, Matadorky obouvaly takové značky jako AERO, ŠKODA nebo TATRA."
http://www.mpneu.cz/historieznacekpneumatik/
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Historie našeho národního výrobce pneumatik sahá až do počátku 30. let 20. století, konkrétně do roku 1931. V tomto roce byly vyrobeny v tehdejších Baťových závodech první duše a pláště pro automobily. První pláště pro osobní automobily byly v Baťových závodech vyrobeny o rok později, což vedlo mimojiné k razantnímu snížení ceny těchto plášťů na trhu. Do té doby totiž všechny pláště pro osobní automobily byly dováženy ze zahraničí.
Zdroj: http://www.mpneu.cz/historieznacekpneumatik/
Upravil/a: yuko
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem si jistý, ale vyráběl je už Baťův koncern ještě před rokem 1930. Což mi moc pozdě nepřipadá.
0 Nominace Nahlásit |
Ad yuko,
děkuji za vaše ohodnocení. To se málokdy stává, aby někdo přiznal, že jiný může mít pravdu.
Baťa nebyl první, byl jen konkurent. Vyrábět auta 20let a dovážet pneu mi připadá poněkud řekněme riskantní.
Ptal ses kdo vyráběl první pneumatiky u nás. Byl konkurent kterého českého výrobce? A proč by mělo být riskantní dovážet pneumatiky na svá auta ze zahraničí? Dělají to všichni výrobci na světě.