Zajímalo by mě, kdy asi ve světě budou jezdit jen elektromobily různých automobilových značek, kdy asi tak uplně skončí benzinové čerpací stanice a nahradí je jen dobijecí stanice a kolik bude cena za uplné dobití elekromobilu a kdy asi dojde ropa – benzín/nafta/LPG? Děkuji.
Zajímavá 0 před 2710 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Keď ropní magnáti a králi automobiliek začnú naplno jazdiť
elektromobilmi a zastaralé spalovacie a výbušné motory áut odložia do
garáže.
Nestačí vidieť len technický rozvoj, ktorý „nahráva“ elektropohonom,
ale aj vzájomne prepletené vzťahy výrobcov pohonných látok, priemyslu
výroby dopravných prostriedkov (nielen automobilov) s bankovým sektorom, ale
možno pre mnohých prekvapujúco, aj so všeobecným priemyslom. Človek,
spotrebiteľ je až na… kto je to vlastne spotrebiteľ? „Spotrebiteľ je
človek, ktorého životné potreby a záujmy sú riadené našimi produktmi
podľa našich záujmov.“
Upravil/a: led
1Kdo udělil odpovědi palec? BergySeltzer
před 2710 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Až baterie nebudou tak drahé a vydrží po celou životnost auta a budou mít kapacitu alepoň na 500 km (některé už mají). A taky nabíjení by nemělo trvat věčnost. V konečném výsledku by na pořizovací cenu, provoz a údržbu neměla být dražší, než auta se spalovacím motorem. Vidím to tak na 10 – 15 let.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Už se na tom pracuje, ale připravuje se také vyšší zdanění elektřiny pro nabíjení, takže žádná levná jízda autem se konat nebude. Nabíječka baterií bude elektronicky komunikovat s elektroměrem – něco jako noční proud naruby = extra vysoká sazba. Solární panely pro nabíjení by musely mít alespoň 15 kW instalovaného výkonu, což je také drahá záležitost. Naftové motory mají končit kolem roku 2025, benzínové o něco později.
0
před 2709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Auta od Tesly už mají dojezd 500km, Elon Musk vyvíjí nabíjecí stanice,
tzv. superchargery, které budou schopny nabít auto během pár minut (namísto
dnešních 30–45 minut).
Limitující je momentálně technologie výroby a principu baterií, proto se
víceméně čeká na nějaký obrovský, cenově dostupnější, boom, který
dá šanci i menším automobilkám udělat schopný elektromobil s dobrým
dojezdem.
Já bych to viděl tak na 10–20 let vývoje, aby elektromobily měly dojezd 1000km+ při 150km/h. A pak dalších 5–10 let, kdy se toho ujmou všechny automobilky a nastolí se tenhle trend.
(A nebo třeba dřív, když dojde ropa :D ).
0
před 2709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Až se začne těžit zásoba lithia v Krušných Horách. Prý to
schlamstnou Amerikáni, stejně jako kdysi uran Rusové. Naše blbost je
bezbřehá až nekonečná.
Naše vláda tento únik zaregistrovala teprve nyní.
Upravil/a: mosoj
0
před 2709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Drap: no pane, to je troufalé tvrzení! Asi jako že letadla těžší vzduchu nikdy nemohou létat, jak se na konci 19. století všeobecně tvrdilo, že.
Jde o to, že byznys s ropou je dlouhodobě jeden s nějvětších (v legálních vodách možná úplně nejvetší) a světovou politiku neutváří ani tak sami politici, jako centrální banka a nadnárodní korporace. Slyšel jsem, že vývoj alternativních pohonů je záměrně bržděný a regulovaný. Nemůžu to nijak potvrdit, ale docela bych tomu věřil. Koupit se dá vše. Ropa jednou bezesporu dojde, ale troufám si tvrdit, že do té doby bude podíl aut se spalovacím motorem na trhu stále v převaze. Když jde o peníze, na ekologii se bohužel nehledí. Vývoj alternativních pohonů se sice připouští, ale musí se hledět na to, aby zůstalo dost v pěněžence oněch ropných magnátů.
Asi nevíš nic o posledním pokroku ve vývoji Li baterií. Ve zkušebním stádiu jsou i baterie o NĚKOLIKANÁSOBNÉ kapacitě. Jakmile se výroba rozběhne ve velkém, budou i podstatně levnější.