V které vrstvě atmosféry létají letadla? Kde všude? Jak vysoko
létají? asi se to bude lišit podle typů letadel…
Děkuji za odpovědi a za odkazy :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Terryle před 5073 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak běžný dopravky lítaj ve výšce kolem 10 km, něco výš, něco
níž. Obecně platí, že menší letadla se drží níž, větší můžou
výš. Záleží to na spoustě věcí, na konstrukci a na vybavení –
letadlo ve vyšší vrstvě atmosféry musí vydržet větší rozdíl tlaků,
takže musí mít odolnější konstrukci (pokud se nepletu). Stejně tak nízko
lítávají vrtulníky. Sportovní letadla taky.
Docela zajímavý věci se dají najít tady… http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravidla_l%C3%A9t%C3%A1n%C3%AD
A anglickej článek přímo o letovejch hladinách: http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_level
A co se přímo vrstvy atmosféry týče, tak většinou to je ta
nejnižší – troposféra, na většině míst Země by měla zasahovat do
nějakých minimálně 10 km (http://cs.wikipedia.org/wiki/Atmosf%C3%A9ra_Zem%C4%9B),
takže do výšek s nejživějším leteckým provozem.
Super otázka. Kdybych ještě něco vypátrala, hodím to do diskuse :o)
Doplňuji:
PS: Zapomněla jsem na stíhačky.. ty podle všeho můžou do různejch
výšek, aspoň ty moderní. Můžou se držet při zemi, ale podle rozhovoru
s pilotem může takovej Gripen klidně do 15 km i výš, ale není prý
důvod – http://zpravy.idnes.cz/odpovedi.asp?t=mikulenka2
Asi bych řekla,že stíhačka si může dovolit jít nejvýš. Mají perfektní
konstrukci a jsou stavěné na kdovíjaké kumprštyky a manévrování
s výškou, takže změny tlaků by neměly být problém. A už jen ta
„maličkost“, že je tam pilot sám a neriskuje životy dalších desítek
lidí, jako v dopraváku, asi hraje roli…
Upravil/a: Terryle
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek