Člověk to sice zmáčkne ale stejně musí čekat klidně i minutu a nakonec i bez zmáčknutí tlačítka zelená pro chodce naskočí.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? quentos, bolak, gecco před 3352 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
tam, kde je tlačítko, je štandartne nastavené, že zelená sa pre chodcov sama od seba nerozsvieti (napr. na križovatkách).
tlačítko slúži ako informácia pre systém svetelného ovládania, že zelená pre chodcov sa ma rozsvietiť – a to podľa režimu nastavenia premávky na križovatky, alebo na frekventovanej (často i nefrekventovanej) komunikácie v nadväznosti na premávku a riadenie celej kaskády „svetiel“ (teda i vzhľadom na blízke križovatky) danej komunikácie – preto to čanie niekedy v rádu sekúnd, niekedy dokonca minút.
ale niektoré >svetlá< reagujú prakticky ihneď (v ráde sekúnd), napr. u škôl, nemocníc či prechodov využívaných iba nárazovo, nepravidelne.
😉
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je to na křižovatce, pak ani ne…
Ale u ´samostatného´ přechodu ano – zkus někdy pozorovat, jak
dlouho – zejména na frekventované silnici, bez zmáčknutí tlačítka
zelená pro chodce nenaskočí…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Použití Google namísto psaní sem se liší čím? http://m.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/1069993 Jedná se o přihlášení do provozu (opakování bezvýznamné) – většinou zelená naskakuje automaticky, ovšem na frekventované silnici vynechá několik cyklů – kdy chodec přejít mohl – pokud se nezmáčkne tlačítko pro chodce. Načež pokud chodec zmáčkne tlačítko těsně před ukončením cyklu, pak logicky dojde téměř k okamžité reakci v novém cyklu. Nemyslím si však, že by kdy semafory fungovaly na chodcův příkaz – to by to vypadalo… Já osobně jsem se účastnil několika projektů zmíněných systémů – v žádném se nepočítalo s absolutním vynecháním zelené pro chodce, anebo naopak okamžitým reagováním na chodcovo přání. Nejvíce bylo vynecháno 5 cyklů – což trvalo 20 minut na minutovou zelenou pro chodce. Se stiskem tento nejdelší interval doznal zkrácení na 3 – 5 minut. (Dle rozpoložení povolených zatáček.) Pak tedy ano, tlačítka slouží.
0 Nominace Nahlásit |
asi systém nějak sleduje hustotu provozu poáč při volné cestě sepne zelená hned kdežto jinak po delší době 1–2min.
0 Nominace Nahlásit |
Ano – pre tlačítko s dodatkovou tabuľkou „zdravotne
postihnutý“
1 – Pomocou tlačítka telesne postihnutý chodec dáva systému najavo, že
chce prejsť.
2 – Systém jeho požiadavku zaradí do najbližšieho možného cyklu, kedy
možno uzavrieť prechod pre prejazd vozidiel a zapnúť zelenú pre prechod
chodca – žiadateľa prednosti prechodu.
3 – Po ukončení „núdzového prechodu“ sa systém vráti do vopred
nastavenej cirkulácie svetelných signálov.
4! – Pre notorických stláčačov tlačítiek, ak už raz bol zadaný
signál, je zbytočné hystericky opakovane stláčať tlačítko, nič sa tým
nezmení.
…
Ano – V prípade bez dodatkovej tabuľky systém je naprogramovaný bez
automatickej zelenej pre chodcov. V tomto prípade tlačítko slúži na
prerušenie cyklu pre všetkých a postupuje sa podľa bodov 1–4 ako
v prípade telesne postihnutých
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
To tlačítko je tam proto aby ses něčím zabavil, než naskočí zelenej panáček. Má to podobnou funkci jako třeba letáčky se zubními kazy v čekárně u stomatologa.
0
před 3352 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vím o přechodech,kde jsou tlačítka a zelená pro chodce se rozsvítí i když nikdo nejde.Jako řidiči mi to příjde jen jako buzerace.
0
před 3352 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Až pochopíte princip, tak pak budete chválit tlačítka. Páč tím že
stisknete tlačítko, stačí 1× na kterékoliv straně přechodu, počítač
dostane zprávu, že musí v tomto směru spustit zelenou. Samozřejmě ža
v rámci cyklu, podle toho jak je nastaven počítač. Délka čekání na
zelenou se odvíjí od toho, ve kterém okamžiku jste stiskl tlačítko.
Když budete stát chvilku u semaforů, zjistíte jak funguje a délku cyklu.
Klidně může být čekání 2,5–3minuty, nebo jen několik vteřin.
Zkrátka podle cyklu semaforu.
0
před 3350 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek