Naskytl se mi několikrát k nahlédnutí obrázek (vojenského) kaplana, který žehnal vojákům k vítězství. Při představě, že na opačné straně fronty stojí vojsko s podobným kaplanem, vykonávajícím stejný obřad, říkám si: „..na čí straně stojí jejich bůh?“.
Bible říká: „Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.“
(Matouš 22:39 -
Ježíšova slova)
Pokud by se tohoto nařízení takzvaní „křesťané“ drželi, kdo z nich by vstoupil do války, vzal do ruky zbraň a šel „s láskou“ bojovat proti „křesťanům“ z opačné strany fronty?
Další Ježíšův výrok k učedníku, který se ho snažil chránit zbraní, říká: „Vrať svůj meč zpátky na jeho místo, neboť všichni, kdo berou meč, mečem zahynou.“ (Matouš 26:52)
Komu slouží kněží, kteří takto pracují v armádě? Pravému Bohu určitě ne. Přesto bych se kaplany ani vojáky neodvážil nazvat teroristy.
Zdroj: http://www.bihk.cz/images/articles/full/article-2465.png
Upravil/a: Roman71
1Kdo udělil odpovědi palec? Smlouvyzdarm
před 2650 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V historii tomu tak jistě mnohokrát bylo (křižácké války, pronásledování kacířů) dnešní křesťanství se ale zjevně dokázalo zcivilizovat a k těmto odporným praktikám už nepřistupuje, je to dáno hlavně tím že svůj vliv značně oslabuje a musí hledat smírné cesty nejen cesty prosazování se hrubou silou jako v minulosti.
To ale bohužel neznamená, že s hypotetickým růstem vlivu církve by se podobné praktiky opět nemohly po Evropě rozšířit. Církev vždy usilovala o poslušnou stádovitou společnost, nikoliv o kritickou mysl která vybočuje z řady a jakmile dostatečně početné stádečko naivních věřících úspěšně zformuje přichází nevyhnutelně ta část kdy k upevnění pozice církve je třeba začít štvát poslušné stádo proti méně poslušným pochybovačům. Nyní máme jen to štěstí, že žijeme v období kdy se církev snaží znovu zformovat dostatečně početné stádo, takže jsme zatím relativně v klidu a bezpečí, protože jejich hlavním nástrojem je nyní mazat med kolem úst.
Upravil/a: anonym
1Kdo udělil odpovědi palec? Smlouvyzdarm
před 2650 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nikdy jsem žádného křesťanského duchovního neslyšel, že by nabádal k něčemu podobnému.
0
před 2651 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jinak pokud se ptáte zda považuji za do budoucna potenciálně nebezpečně křesťanství jako je díky početným fantatikům dnešní islám. Pak odpovídám jednoznačně ano. Základ je totiž v podstatě stejný. Každé náboženství ať už je to islám nebo křesťanství, vás nejdřív zcela zbaví svobodné vůle (musíte jen věřit tomu co se vám řekne), zbaví vás přirozených pochyb a schopnosti hledat cestu kterou považujete za správnou (náboženství nepřípouští pochyby ani diskusi, musíte jen striktně následovat písmo, tedy v podstatě jen názor někoho jiného kdo se cítil být vyvolen k rozhodování o tom co je a co není správné) … obojí z vás v pokročilé fázi vysaje veškerou racionalitu a zbude z vás jen emocemi přeplněná skořápka vyděšená neexistujícími hrozbami (peklo) a motivovaná k bezhlavému prosazování své víry nesmyslnými odměnami (nebe, tisíce pannen atp) … je to prašť jako uhoď.
George, o jakém druhu „křesťanství“ to píšete?
Jsem křesťan, ale to co popisujete jsem doposud nezažil. Mé náboženství
mne učí používat rozum a uplatňovat biblické zásady, nikoliv tupě
poslouchat příkazy a na nic se neptat. Každý člen našeho křesťanského
sboru je osobnost se svými kvalitami. Spojuje nás láska k Bohu a jeho synu
Ježíši Kristu. Jsme (mimo jiné) vedeni k tomu, abychom hledali důkazy a
přemýšleli o nich. Nikdo nám neříká: „..tomu věř a na nic se
neptej.“. Diskutujeme o životě, uplatňování biblických rad a
o budoucnosti, vnímáme rozdíly mezi takzvanými křesťany a skutečnými
křesťany. Biblické vyučování není vymývání mozku, jak se léta
předkládalo, a spousta lidí to bez zjevného zkoumání přijala.
Peklo a podobné strašlivé úkazy? Kde jste na to přišel? V původních písmech nic takového není. Toho se vážně nebojím, ani trochu.
annas | 5913 | |
Drap | 4621 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1313 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |