Kdysi jsem slyšel, že existovala verze mopedu Stadion s pohonem obou kol.
Prej se vcelku uplatnily na východní frontě během 2. světové války. Zkus
to vygooglit.
Jinak jsem vygooglil, viz zdroj.
Zdroj: http://motohouse.cz/pohon-vsech-kol-je-zpet/
0 Nominace Nahlásit |
U jednostopých vozidel to postrádá smysl. Pokud je motor nízkého výkonu, není nutné ho přenášet na více kol, bohatě stačí jedno. A pokud je výkon motoru mohutný, tak u motorky „když za to vezmeš“ máš problém udržet předek na silnici a při malém gripu bys toho výkonu předním kolem na asfalt moc nepřenesl, vlastně téměř nic. (ovšem hmotnost by byla vyšší, cena i komplikovanost a poruchovost též, tudíž výhoda žádná, nevýhod mraky)
Navíc motorky se staví většinou jako RELATIVNĚ lehké stroje se značnou akcelerací, hmotnost je tedy na překážku. A to i při brždění a gripu v zatáčkách. Podobně jako u F1, kde jsou osazeny výkonné motory, ale klasický náhon je pouze na zadní nápravu.
0 Nominace Nahlásit |
nedělají se proto, že by to bylo v terénu stejně nestabilní (jedna stopa, úzké gumy) a tam kde bys to nejvíc ocenil, prostě už spíš využiješ čtyřkolku 🙂
Ze stejného důvodu se nevyrábí třeba auta F1 s pohonem 4×4. Nedávalo by to smysl.
Upravil/a: anonym
0
před 1920 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Alesh: Stadion to asi nebyl, ten se vyvíjel až v 50. letech a nikdy ne jako 2×2. Navíc pro vojenské účely to byl jen slabý kozí dech. Ale jinak zajímavý odkaz, díky.