Můj vnuk mi říkal, že u něho ve třídě měli autistu, který propadl z matematiky, což mě celkem udivilo, protože já myslel, že autisté obecně jsou na matiku dobří, vždy jsem slyšel jenom o těch, co byli v matice dobří. I v těch filmech jsou takoví. Je to obecně pravda? Nebo je šance narazit na autistu s dobrými matematickými schopnostmi stejná jako u normálních lidí?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst, Filip84 před 777 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Autismus, v ČR poruchy autistického spektra, má příliš mnoho podob. Někteří autisté mají navíc kombinaci s dalším mentálním postižením. Ti, co jsou mentálně v pořádku, mohou mít různé talenty. Někteří na hranici geniality. Ale bacha… To, že někdo dokáže ve zlomku sekundy spočítat rozsypané zápalky ještě neznamená, že bude dobrej na matiku.
0 Nominace Nahlásit |
Akorát se říká, že autisté často MOHOU být matematicky nadaní nebo
mít o něco vyšší intelekt. Ale není to samozřejmě žádným pravidlem,
tzn. existuje spousta autistů, kteří opravdu nejsou dobří v matice, spíš
s ní třeba mají problémy. Autistů je víc a projevů taky. Matematika je
taky obsáhlá věda a není jen o počítání – v některých
kategoriích/odvětvích této vědy mohou excelovat, v jiných
zaostávat.
Taky je možnost, že je ten žák chytřejší než učitel, a proto
propadl. (:
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
Lidé s PAS (poruchy autistického spektra) jsou charakterisováni problémy v sociální oblasti, a v komunikační dovednosti. Nic víc, nic míň. Ano, může to být spojeno se sníženým intellektem, ale taky nemusí. Nebo, naopak, pacient s PAS může oplývat nadprůměrným intellektem, ovšem skrze ten, nějaký, autismus to „není vidět“ (v 17. století měla jedna francouzská baronka, prý, velmi krásné ruce, ovšem skrze špínu, kterou na nich měla, nebyla ta krása vidět 🙂 ).
Ars mathematica je hodně široký pojem. Pod mathematiku patří i 1+1=2, ale taky různé ty věci, co se učí na MatFysu (a na některých středních školách), třeba logaritmy. Že je někdo dobrý na kupecké počty samo o sobě vůbec neznamená, že bude dobrý mathematik.
PAS pacienti, obecně, milují rutinisované činnosti, typické pro děti s PAS je, např., rovnání konserv, nebo nějakých hraček, oblečení atp. do komínků. Bažení po rutinisované činnosti může vyústit, třeba, v učení se telefonního seznamu zpaměti (Blbec z Xeenemünde 🙂 ). Bažení je bažení, podvědomá potřeba je podvědomá potřeba, pramení z toho abnormálně silná vůle, a kde je vůle, tam je i cesta. Ale vůbec to, samo o sobě, neznamená, že má daný jedinec nadprůměrný intellekt, nebo nějaké geniální nadání na mathematiku. Může mít obojí, může mít jedno nebo druhé, ale také nemusí mít nic, klidně může mít intellekt na úrovni debility (50 – 69), akorát má nadprůměrnou paměť, a taky nadprůměrnou vůli k lektorování se nesmyslů. Protože samotný inteligenční kvocient je vždy relativní a nic nevypovídající.
Tedy: obecně rozhodně nelze říci, že by lidé s PAS měli větší, či menší, talent na mathematiku.
0 Nominace Nahlásit |
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2632 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1346 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |