Koupím, anebo dostanu k Vánocům nějaké zboží. To zboží poté prodám na určitém inzertním serveru. Mohu kupujícímu postoupit onen záruční resp. dodací list a bez ohledu na jméno odběratele a je kupující oprávněn řešit veškeré reklamace v rámci záruční lhůty sám? Anebo to vždy musí bezpodmínečně jít přes osobu uvedenou na dodáku, tj. osobu mojí? Díky.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3239 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záruční list se vztahuje k danému zboží, nikoliv ke konkrétnímu kupujícímu a je přenosný.
4Kdo udělil odpovědi palec? kapka, Mc Merkurion, JájsemRaibek, gecco
před 3239 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Dodací i záruční list jsou normálně přenosné, ale problém vězí úplně někde jinde – v kupní smlouvě.
Kupní smlouva je nepřenosná a je uzavřena mezi prodávajícím a kupujícím. Kupující řeší vady u prodávajícího, čili musí řešit u tebe. Pokud kupujícího písemně odkážeš na servis, může kupující podle svého uvážení řešit vady tam, ale servis řeší pouze opravy, ne jiná práva, jako např. výměnu zboží, to lze opět pouze u prodávajícího.
Přijetí reklamace přímo obchodníkem je čistě jeho dobrá vůle – a riziko.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud na dodacím listě je Tvoje jméno, potom případnou reklamaci bude řešit servis nebo prodejce s Tebou. Prodejce i servis mohou odmítnout reklamaci podanou někým jiným nebo se může stát, že vyřízenou reklamaci předají jen osobě, která je uvedená na dodacím listu. Prodejce nemá závazky vůči tomu, komu zboží prodáš.
Vždy ale půjde o to, jak se k tomu postaví prodejce.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit |
Souhlasím s McArthurem.
Prodejce uzavřel smlouvu s kupujícím, nikoliv s tím,
komu kupující zboží daruje nebo dále prodá…
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek