Z dotazu není patrné, na co se vlastně ptáš. Výrobek má určitou záruční lhůtu, ve které lze uplatnit reklamaci, ta se řeší různými způsoby, jedním z nich je i záruční oprava.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že pro obojí platí lhůta k vyřízení 1 měsíc. Buď se to řeší výměnou (což trvá zpravidla kratší dobu), nebo opravou, pokud je možná.
0 Nominace Nahlásit |
ad autacek: za mého mládí se v záruční době jednalo o jednorázovou bezplatnou opravu v době co nejkratší, kdežto pojem reklamace se vztahoval na tutéž opakovanou závadu, která se řešila výměnou zboží nebo vrácením peněz. Mimo to byla servisní firma mzdově zainteresována na snižování spotřeby materiálu, což vedlo k tomu, že byly prováděny opravy a ne výměny celých bloků. Tehdy se ještě nehovořilo o ekologii, ale společnost se řídila zdravým rozumem.
škála zboží je tak velká, že je třeba k řešení reklamace každého druhu výrobku přistupovat individuálně. Také je třeba zohlednit technologický pokrok, narozdíl od opravy kalhot prasklých ve švu, oprava televizoru dnes nespočívá ve výměně vadné elektronky a také cena lidské práce je u nás vyšší než třeba v Indii, tak že spočítáte-li náklady na mzdu opraváře, jeho dopravu atd., je „úspornější“ vadný výrobek , či díl, rovnou vyměnit, než hledat závadu, kterou mnohdy ani na koleně v terénu opravit nelze. Vaše pojmosloví myslím nemělo a nemá nikde oporu, ale tak hlavně že jste se domluvili.