Máš to poněkud obráceně. Obvyklá směs pro dvoutakty v té době byla 33:1 ve prospěch benzínu a za použití oleje M2T. Dnes se už většinou používají syntetické oleje, které dovolí směs až 50:1.
0 Nominace Nahlásit |
Keplere, to, že to otočil je podstatné v mé odpovědi. Ale jinak 1:40 (1/40 oleje) byla pro tento motor běžná. 1:33 se dával do trabanta a 1:50 sekačky a motorové pily.
Motor trabanta a warťase je stejná liga, stejně jako dvoutaktní jawičky z té doby.Používat chvíli 40:1 samozřejmě okamžité zadření nezpůsobí. Do sekaček a motorových pil se dávají právě ty syntettické oleje
Tak já mluvím o dobách, kdy motorový syntetiky do paliv neexistovaly… 😁 Bohužel knihy tu už nemám… ale oni to tam fak takhle psali. Měl jsem obě ta auta. Taky dodnes nechápu, proč to tak bylo. Ale ve výsledku bylo fuk, jestli 1:33, nebo 1:40. Snad to na 1:40 jen tolik nehulilo. A nakonec… to mohl být rozdíl ve smradu těch dvou aut…
Jo, taky jsem jel s jawou z donucení 10 km úplně na sucho, maximálně na půl plynu a s prsty na spojce, kdyby se to náhodou začalo přidírat. No a dojel jsem a bez následků.