Těžší je prvák – kdekoli, i na učňáku…
😉
Nejtěžší je zvládnout rozdíl v tempu teorie a nástup praxe…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Můj problém byl v tom, že jsem na to kašlala, pak všechno dodělávala na poslední chvíli a pak mi to přišlo všechno těžké.
I když na základce se stačilo naučit 2× A4 papír z přírodopisu,
kdežto další písemka na Střední vypadala 12× A4 z Pozemního
stavitelství, včetně obrázků např. komínů, základů a takových
blbostí…
A takových odborných písemek bylo dvakrát do týdne + obyčejné písemky
z matematiky, fyziky, chemie kde se s námi učitelka vůbec nepárala a kde
máme teprve Čj a Aj. Rýsování výkresů – první dva roky ručně,
další dva roky na pc – to byla taky dobrá sranda odevzdávat všechno
v termínu.
Takže jo, bylo toho o hodně víc.
0 Nominace Nahlásit |
Pro někoho to, pro jiného něco jiného.
Záleží na tom kolik toho na ZŠ umíš a na jaký učňák jdeš.
0 Nominace Nahlásit |
Já jsem chodil do učňáku v r.1968–71 na obor frézař.Učivo že
základky (čeština, magika apod.) byla brnkačka protože nic nového se
neučilo a vše jsem znal z devītky.Horší byly odbornē předměty.Kreslení
výrobků (nárys, půdorys, bokorys), vypočītat odpad z výrobků a pak
čistá váha výrobků.
Zkrátka odborné předměty jsou náročnějšī než převzaté předměty
z devítky.
Ale to bylo dřív, nevím jak je to dnes.
0 Nominace Nahlásit |
V deváté třídě jsme se nic extra nového neučili, spíš jsme opakovali už naučené. Když jsem v r. 1974 nastoupil do učení, byl pro mě první ročník, z hlediska odborných předmětů, desetkrát náročnější, než devátá třída. Další velký rozdíl byl v celkovém přístupu, nárocích, jednání atd.
Prostě na základce tě pořád berou jako děcko, na učňáku už s tebou jednají skoro jako s dospělým člověkem.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek