Avatar uživatele
Kelt

Je správné, aby se lidé s horším vysvědčením nedostali na školu?

Vezměme dva žáky. Oba chtějí dělat stejnou věc, například být sportovní reportér. Jeden už od mala dělá reportáže, zajímá se o všechno – má z daného oboru výbornou, ale v jiném předmětu, který nebude nikdy potřebovat má trojku a proto se na školu nedostane. Ten druhý má z obou předmětů dvojky, trochu se o věc zajímá, ale ne s takovým nadšením jako ten předcházející. A protože nemá trojku, na školu se dostane. Oba samozřejmě udělají přijímačky stejně. Je to správné? (To je vymyšlený příběh). Děkuji za názory.

Zajímavá 0 před 3040 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Rozhodně není. Taky jeden z důvodů, proč je školský systém stupidní. Pokud se ten žák učí sám a zjišťuje si o tom informace, je mnohem lepší, když se na školu vykašle, protože reportérem může být i bez ní, může být dokonce lepší, než 90% reportérů, co tu školu mají. Stejně by ho ta škola hrozně brzdila, a za tu dobu se může sám naučit mnohem víc, než by se naučil v té škole. Škola dává lidem 90% informací, které nikdy potřebovat v životě nebudou, což je velký problém.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Jenže sportovní reportér i se sebelepším zápalem pro věc, který neumí ani česky, je v podstatě k ničemu. Netýká se to jen reportérů, ale jakýchkoliv masmédií, vč. TV. Doslechnout se nebo dočíst se něco jako „potencionální“, nebo že hrad byl „dobit“ je vážně tragédie.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
xxx3

to je špatně položená otázka. Na školu se má dostat ten, který splní podmínky přijímacího řízení, to by mělo být nastavené tak, aby co nejlépe prokleplo uchazeče a podle toho naprosto automaticky přidělilo nějaký počet bodů.
Do přijímaček se běžně zahrnuje víc věcí (čili nějaký test, výsledky vysvědčení, zájmová činnost, která odpovídá zaměření školy) proto, aby se školy o uchazečích dozvěděly co nejvíce. Kdyby zůstal jen test, tak to automaticky eliminuje ty, kterým se moc nepovede, sledování jen známek zase může pomoci uchazečům z jednodušších škol a pokud by se škola starala jen o to, zda dotyčný vykonává onu zájmovou činnost, tak by to také mohlo dopadnout tak, že by na konzervatoř vzali někoho, kdo sice hraje rád a často, ale nemá dostatek talentu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Cenobita

Systém známkování měl kdysi sloužit jako selekce, dnes jsou selekcí peníze, stačí aby ti táta zaplatil školu (školné) a bude s tebe magistr i inženýr 🙂 Škola nikdy nebude vyhazovat žáky ze kterých má příjmy.

Na druhou stanu, pokud by byl systém selekce správně nastaven, tak by se ke studiu dostali kvalitní lidé a ne jen dětičky zbohatlíků.

To že se trojkař nedostane na studia je zcela normální, protože na něj čeká jiná profese, kterou si může vybrat podle zájmů a schopností.

Dnešní doba skýtá možnost stát se i třeba youtuberem, takže to vzdělání v ČR je někdy taky k ničemu (formalita), a například absolventi zemědělské školy pak pracují v kanceláři jako IT podpora.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Život není spravedlivý.
Schopnosti a zájem jsou pro přijetí na školu nebo získání zaměstnání podružné.
Dříve byl rozhodující třídní původ a politická angažovanost rodičů. Dnes peníze a styky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek