Avatar uživatele
Metalman

Je pravda, že na Níkajském koncilu v roce 325 n.l. se z bible vyřazovala evangelia která líčila Krista jako smrtelníka?

např. Filipovo evangelium.?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? blesk26 před 5061 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Paulovič

Dobrý den,

Koncil se zabýval sporem o nauku Areia z Alexandrie (srv. heslo ariánská hereze), který se týkal povahy Kristovy osoby a vztahu Božího Syna k Bohu Otci. Koncil odmítl výrazy „bylo, kdy Syn nebyl“, „Syn není z jiné usie nebo hypostaze“ a „(Syn) nebyl, dříve než byl zrozen“, čímž se chtěl jasně vymezit proti Areiovi (či latinsky Ariovi) a jeho nauce. Na koncilu bylo zformulováno nicejské/nikájské vyznání víry, které především výrazy „Syn je soupodstatný s Otcem“ a „Syn je z Otcovy podstaty“ znovu arianismus odmítlo.
Dalším z výsledků koncilu byla shoda církví na způsobu výpočtu data pro slavení Velikonoc. Tyto svátky mají v církvi jako oslava Kristovy smrti a vzkříšení ústřední místo, a církev proto považovala za důležité Ježíšovo vzkříšení slavit ve stejnou dobu.

s pozdravem Roman

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
AndreiRanger

Zjednodušeně koncil hledal odpověď zda byl ježíš spíše bůh či spíše člověk (?smrtelník?). I v dnešní době jsou zastánci obou názorů.

A jelikož nikdo neví, jestli postava Ježíše opravdu existovala, tak se řešení nedočkáme.

Také se spekuluje o tom, že nevěřící Tomáš byl jediným z J. učňů, který opravdu učení pochopil a proto zradil. Mírovou cestou by se křesťanství prosazovalo jen velmi těžko – lidi vždy semkne nespravedlivá smrt (ukřižování).

Osobně si myslím, že celé náboženství je jen velmi dobrý obchod.:-D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

To je blud z velmi jednoduchého důvodu: až synova v Kartagu A. D. 397 konstituovala, s konečnou platností, Kánon Posvátných Písem, A. D. 1546 potvrdil ještě všecky kněhy sněm Tridentský.. Do prvého sněmu Nicejského, tj. do roku 325, se vůbec o žádné „bibli“ bavit nemůžeme.

Každá cerkev (kde je biskup, tam je cerkev), měla svůj „bybel“, evanjelií byly desítky, možná i stovky, skutkův apoštolských také několik, o epištolách ani nemluvě. I „zjevení“ bylo více. Tedy, buďto se Cerkev nemýlila, a pak není důvod, aby se mýlila dneska. A nebo oba ty koncily posvátné se mýlily, a pak nemá Novum Testamentum větší „kanonicitu“, než-li třeba Zápisky o válce Galské. Sám sobě vyber.

před 1546 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek