Avatar uživatele
autacek

Je pravda, že jedinou zemí, která spolu s nacistickým Německem přepadla 1. září Polsko, byla Slovenská republika?

Doplnění otázky, lze tedy považovat Lidové noviny za neobjektivní lživé médium, nebo se jen případné nehodí někomu do krámu a budou raději napadat autora dotazu?

https://www.li­dovky.cz/svet/slo­vaci-dobyvali-jizni-polsko-pomahali-nacistickemu-nemecku.A090831_202­603_ln_zahrani­ci_tai

Dotaz nezní/nezněl ani na Sověty, Maďary, týká se pouze našich slovenských bratrů. Naprosto jasně položená otázka u které se takřka nikdo z Vás neopovážil takové jednání odsoudit, ale ukázat prstem na druhé, jste neměli problém.

Hlasujte v anketě
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2194 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

ne

Kromě Slovenska se účastnil hlavně Sovětský svaz, v souladu s paktem Ribentrop – Molotov.

Na naprosto přesnou otázku, zda Slovensko bylo jediné, jsi dostal naprosto přesné odpovědi. Tak o co ti vlastně jde? Nedostal jsi, co jsi chtěl slyšet?

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

ne

Ako vždy v tejto tématike autor otázky je nepresný
1.septembra Nemecko zaútočilo na Poľsko
2.septembra armáda Slovenského štátu, nie armáda Slovenskej republiky, ako tu mylne uvádza demagóg autacek, obsadila pohraničnú obec Javorina, ktorá v tej patrila Poľsku.
Okrem Nemecka a Slovenského štátu, Po útoku Nemecka na Poľsko aj vojská Sovietskeho zväzu prekročili Poľské hranice a začali obsadzovať Poľsko od východu. Konal tak na základe utajených dodatkov dohody (Paktu o neútočení) s Nemeckom

Ešte raz upozorňujem:
nezamieňajte fašistický Slovenský štát za demokratickú Slovenskú republiku, tá vznikla až 1. januára 1993
neskresľujte historické fakty.!

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

ne

Není, přesně jak píše Kepler. Spíše symbolická účast Slovenska měla především poliický dopad, vojensky byla bezvýznamná.

https://www.fron­ta.cz/dotaz/slo­venska-armada-v-polsku-1939

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

ano

… chceme-li uvádět vše popravdě, musíme říci:
--- že Slovenský štát se oficielně nazýval Slovenská republika (https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Slovensk%C3%A1_re­publika_(1939%E2%­80%931945) ) /jen malou odbočku, Rusko stále viníme z 68, přestože to byl Sovětský Svaz, takže v této rovině lze souhlasit, že Slovenská republika je předchůdcem dnešní Slovenské republiky/ a na straně Němců nejen zaútočil na Polsko, ale společně bojoval i jinde …
--- že Slovensko nebylo jedinou zemí, na druhé straně zaútočil Sovětský Svaz, ačkoliv to prý nebyl útok, ale: „zabrali část Polska, aby uchránili jeho lid násilí“ (http://druha.sve­tova.cz/clanky/1939/pol­sko/) …
--- příspěvek Led jsem četl až v diskuzi, a je potřeba trošinku poupravit: „2.septembra armáda Slovenského štátu, nie armáda Slovenskej republiky, ako tu mylne uvádza demagóg autacek, obsadila pohraničnú obec Javorina, ktorá v tej patrila Poľsku.“ je z velké části nepravdivý (což není podle mne důvod ke smazání, ale k polemice):
>>> armáda Slovenské republiky, jak již bylo uvedeno výše, i jak se píše na slovenské wiki „Snem prijal názov Slovenský štát, ktorý platil až do prijatia ústavy 21. júla 1939, ktorá zaviedla názov Slovenská republika.“ v době útoku to tedy byla již Slovenská republika !!!
>>> „Německého útoku na Polsko se zúčastnila slovenská „polní armáda“ pod přímým velením ministra obrany gen. Čatloše (krycí název BERNOLÁK, velitelství – Spišská Nová Ves, od 8. září Solivar u Prešova), jejíž součást tvořily 1. pěší divize (JÁNOŠÍK, Spišská Belá – od 4. září Spišská Stará Ves), 2. pěší divize (ŠKULTÉTY, Poprad) a 3. pěší divize (RÁZUS, Prešov – od 8. září Medzilaborce), které od 5. září doplnila Rychlá skupina (KALINČIAK, Vranov nad Topľou). Mobilizace byla vyhlášena 26.8.1939 a ze 160 tis. záložníků povolaných do 20. září nastoupilo 115 tis. osob, z nichž bylo do polních vojsk zařazeno 51 tis. osob. Jako první ze slovenských jednotek zaútočila 1. pěší divize, která 1. září v 5.00 překročila státní hranici v oblasti Javoriny. Na bezprostřední odpor polských jednotek nenarazila a postupovala směrem na Nowy Targ. Úkolem divize bylo chránit levý bok německé 2. horské divize. Již 3.9.1939 slovenské jednotky obsadily území zabrané Polskem v roce 1938. Boje s pravidelnými jednotkami protivníka svedly 4. a 5. září. Postup 1. divize se zastavil 7.9.1939 v hloubce 30 km. Hlavní síly divize se následně z polského území stáhly a zůstal zde pouze jeden prapor, který do 29. září udržoval posádky v Zakopaném, Jurgowě a Javorině“ (https://www.fron­ta.cz/dotaz/slo­venska-armada-v-polsku-1939) … takže ne 2., ale již prvního a ne jen v Javorině …


… nechci se nikoho zastávat, ani nikoho osočovat, ale autacek z těch historických faktů zkresli pouze to, že uvedl „SPOLU“ s Německem (a to má pravdu, Sověti byli na druhé straně), název Slovenská republika uvedl správně, nesprávná zkreslená historická fakta jsou to, že to byl slovenský štát a že to bylo až druhého někde v příhraničí, 51 tisíc vojáků se mi totiž nezdá málo a o tom se autácek nezmiňuje … nesmíme zapomínat na své kostlivce ve skříni !!!



doplňuji: chybí jiná možnost, vybral jsem proto ANO, protože „spolu“ se mi jeví jako nejlépe výstižné, Sověti nešli s Němci, ty se starali o své uzemní nároky, a s Hitlerem se i blbě domluvili o uzemí, takže to pak museli handlovat …

Upravil/a: Mc Merkurion

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

ne

Není to pravda, Slovenská republika tehdy neexistovala.

Auťáčku, odpověď Led jste nahlásil Vy?
Protože Vás upozornila na nepřesnosti a na historická fakta?
__

Souhlasím s Led v jejím názoru na Vás.

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Smackdown

ano

Slováci se ihned připojili k SS, byli- jsou – a budou – podmanivý.

Upravil/a: Smackdown

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
DanVancz

ne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
CR chess2017

ne

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
ivzez

Ani já už nemůžu do otázky, snad si to zde ještě někdo přečte.

Auťáček i Mc Merkurion mají pravdu, oficiální název Slovenského štátu
v letech 1939–1945 byl Slovenská republika.

Asi by bylo neškodilo tuto informaci uvést přímo v otázce,
potom by (mi) nevyznívala tak konfrontačně.

Odkazy na mince z tehdejší doby s označením Slovenská republika:
(1): https://cdn.web­noviny.sk/sites/20/2017/­09/minca-slovensky-stat-50-halierov.jpg

(2): https://podni­kam.sk/ako-vyzerali-mince-ked-tu-bol-slovensky-stat-pozrite-si-podrobny-popis/

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
EKSOT123

Mimo otázku- K Hitlerovi se přidali třeba i ukrajinští a rusští kozáci a Tataři, tedy aspoň část z nich. Možná se není co divit po Stalinově hladomoru 1933. Dokonce snad i Jeruzalémští Židé mu nabízeli spolupráci – ze začátku.
Proč křesťanské Slovensko, to nerozumím. Asi to bylo dílem několika lumpů a když už to bylo takhle rozjeté, národ nenašel odvahu k otevřenému odporu. To je jen názor od boku, nestudoval jsem to. Můj děda taky kolaboroval – bojoval za Rakousko-Uhersko proti bratrům Rusům, ale prý nikdy na nikoho nemířil.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Nahlašování otázek mně sice mrzí, ale na Autackovu dotazu nevidím nic závadného. Zkrátka se zeptal (slušně) a bylo by hezké odpovědět (slušně). Ve slušné odpovědi nečekám označení tazatele za demagoga (možná je to někomu zřejmé z jiných dotazů a odpovědí, ale ne z tohoto). A podle wiki je „Slovenská republika“ ofic. název Slovenska v období 39–45. Takže ač se mi cenzura odpovědí nelíbí, tak uznávám že napadání tazatele není OK a odstranění odpovědi (i na základě kopie kterou sama LED poskytla) v tomto případě chápu.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

A k té republice/státu:

…První Slovenská republika (oficiální název podle Ústavy z 21. června 1939 byl Slovenská republika, další běžné označení je Slovenský stát, slov. Slovenský štát) byl státní útvar vyhlášený „Sněmem Slovenské země“ (slov. Snem Slovenskej Krajiny) v Bratislavě dne 14. března 1939.“ – wiki
Netvrdím že ta informace musí být správná, ale já kvůli tomu knihovny prohledávat nebudu.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… nemám již možnost doplnění v otázce, tak do diskuze, snad si to někdo přečte:
--- nalezl jsem toto video Matice slovenskej (https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Matica_slo­vensk%C3%A1 ) https://www.no­vinky.cz/zahra­nicni/430782-matica-slovenska-vyrobila-dokument-obhajujici-tisuv-slovensky-stat.html , kde se otevřeně hlásí k následnictví po slovenském štátě, a to je od takovéto kulturní instituce dosti znepokojující, takže mne těší, že Led patří mezi ty slováky, jež tvrdě obhajuje rozdílnost těchto státních útvarů, protože připomínat a poučovat z chyb minulosti bychom se měli, ne je obhajovat jak ve videu zaznělo několikrát …

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Také jsem dala bod led.

Až po upozornění ivzez jsem si všimla, že její odpověď zřejmě někomu nevyhovovala.

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Pokračování – také … že odpověď led …

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Bez komentára:
Milý uživateli,

váš příspěvek byl nahlášen jiným uživatelem k posouzení administrátorovi serveru.

Příspěvek: Ako vždy v tejto tématike autor otázky je nepresný
1.septembra Nemecko zaútočilo na Poľsko
2.septembra armáda Slovenského štátu, nie armáda Slovenskej republiky, ako tu mylne uvádza demagóg autacek, obsadila pohraničnú obec Javorina, ktorá v tej patrila Poľsku.
Okrem Nemecka a Slovenského štátu, Po útoku Nemecka na Poľsko aj vojská Sovietskeho zväzu prekročili Poľské hranice a začali obsadzovať Poľsko od východu. Konal tak na základe utajených dodatkov dohody (Paktu o neútočení) s Nemeckom

Ešte raz upozorňujem:
nezamieňajte fašistický Slovenský štát za demokratickú Slovenskú republiku, tá vznikla až 1. januára 1993
neskresľujte historické fakty.!
Z důvodu: Vulgarity, urážky, hrubé nebo nevhodné chování.

Po posouzení administrátorem bude váš příspěvek buď na server navrácen (je možné, že v upravené podobě) nebo ze serveru odstraněn. O případném odstranění příspěvku obdržíte informaci prostřednictvím e-maillu.

Připomenutí: Častým důvodem nahlášení příspěvku bývá nepoložení otázky do pole pro otázku.
Věnujte prosím, pozornost pravidlům serveru a kodexu uživatele. Pro správné používání serveru je vám k dispozici nápověda.
Časté dotazy naleznete pod záložkou FAQ.

S přátelským pozdravem

Tým Odpovědi.cz

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Možná byste si měla zopakovat hodiny slovenské dějepravy, předpokládám, že co píšete je jen z důvodu vaší neznalosti a nejedná se o záměrnou fabulaci. https://cs.m.wi­kipedia.org/wi­ki/Slovenská_re­publika_(1939–1945)

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Vážená led, po prostudování Vašeho příspěvku (kterému jsem dal palec) jsem dospěl k závěru, že to má na svědomí nejspíš nějaký bolševik (tentokrát bych z TOHO ZLOČINE, který jinak za VŠECHNO může – hlavně za počasí a slupky od banánů [jistě víte kterého Keplera mám na mysli] opravdu nepodezříval)!

V úvahu přichází i možnost, že podivná verze Vaší češtiny může přijít někomu nesrozmitelná! ;) :D :D

Nejpravděpodobnější se mi ale jeví možnost, že Vám karma oplácí poťouchlosti, kterými šikanujete a terorizujete zdejší uživatele (především ET původu], což sám mohu potvrdit!! (všelijaké Ripleyové apod.) ;) :D :D

Každopádně tohle je už trochu moc, za chvíli abych psal příspěvky na tento web ve fraku s cylindrem a bílých rukavicích… HNUS!!! :(

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Vidina fraku ma pobavila.
Moju „verziu češtiny“ používam na žiadosť užívateľov tejto stránky. Nemám problém, na rozdiel od mnohých tunajších užívateľov používať spisovnú češtinu. Jednu dobu som dokonca, aká hrôza, tak aj robila, ale vraj niektorí si museli zobrať slovník a otvoriť „učebnici Českého jazyka“ aby rozumeli spisovnej češtine. 🙂

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Hele, nebuďte z toho smutná – venkoncem zde to jde krásně přehodit na někoho jiného, což je uspokojující – na rozdíl od případu, kdy to NEJDE!

No co řeknete na tohle > půl dne jsem se škodolibě těšil, kterak odposlechnutou záležitost ohledně VŘSR zabalím (zneprůhledním) do spousty vaty (keců) v otázce a následně se budu ještě škodoliběji bavit odpovědmi uživatelů. No KDO si hned z první uvědomí, že to bylo o rok dřív, no ne?
A k tomu právě ta nahrávka s nedávným stoletým výročím republiky je tak podbízivá…

Pochopitelně jsem očekával, že na to někdo nakonec přijde, že to někoho trkne, ale že to bude NĚKOLIK MINUT po zveřejnění dotazu… :(

A důsledek? Vypadám jako blbec, který nezná nejelementárnější dějiny 20. století. A kdyby jen to, pokud bych se snažil vysvětlit původní zámysl, vypadal bych jako JEŠTĚ VĚTŠÍ blbec, který se to snaží „okecat“ A to NEJNEJNEJ – můžu si za to SÁM!!! :( ;)

Takže ve světle tohoto je smazání Vaší odpovědi vlastně jen taková maličkost, kterou sama před sebou SNADNO obhájíte – na rozdíl ode mne! :)

A z racionálního hlediska – všechno zlé, je k něčemu dobré, pokud je ochota to dobré hledat. Třeba právě ta Vaše „podivná verze češtiny“ mi přijde vhod, protože ruku na srdce – i když jsem vyrůstal v dvojjazyčném prostředí (byly nějaké kvóty kolik se smí v rádiu a v TV odvysílat jakým jazykem), tak DNES zjišťuji, že NEJEN že už neumím Vaší „podivnou češtinou“ mluvit, ale NĚKDY PŘI POSLECHU už něčemu dokonce bezprostředně NEROZUMÍM!!! A jelikož Slováci v Praze do roka obvykle mluví česky/pražsky a jediný další „přirozený zdroj“ k opakování (Markíza, JOJka atd.) jsem odeslal na odpočinek do sklepa, tak jsem rád i za tu trošku, co odchytím zde. ;) :D

Jen tak dál, využijte zbývající čas NAPLNO, protože 30. duben se nezadržitelně blíží a já jsem známý též jako Aliendrone NEÚPROSNÝ!! ;) :D :D

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Ja si počkám na „30.Únor“

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Otvorený list administrátorovi:
ak urážlivé demagogické a nepravdivé jednanie užívateľa autaceka zamanenie Slovenského štátu za Slovenskú republiku v tejto otázke je v poriadku, je moje označenie tohto užívateľa za demagóga urážlivé?
Na rozdiel od neho som uvádzala v mojej odpovedi historické fakty.

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Přestaňte prosím neustále osočovat ostatní uživatele tohoto portálu. Dotazoval jsem se pouze na skutečnosti, které jsem se dočetl, v dle mého názoru, seriózních novinách, že se vám chování (případných) vašich, fašisticko nacistických předků nelíbí, je jistě chválihodné, kvůli tomu však nemusíte mlžit a jiné napadat.

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Zeptal jste se na stát, který v roce 1939 neexistoval. V otázce se ptáte, jestli je pravda, že se neexistující stát jako jediný podílel …

Neexistující stát se na ničem podílet nemohl.
A existující Slevenský štát se nepodílel sám → vyjmenování dalších bylo podle mne v pořádku.

Řada Vašich otázek je tzv. »na hraně« a často zavání demagogií…

Led Vás nenapadá, jenom pojmenovala to, co zde denodenně předvádíte, pravým jménem.

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Citoval jsem v otázce pouze přesně text novinového článku, tak si prosím nechte ty invektivy. Přejmenováním (státu) se své historie nezbavíte, ostatně do otázky se vejde jen omezený počet znaků a tak jsem volil text pro jistotu raději přesně.

Mimochodem, když přinesete domů pětku, vyjmenovávání dalších, co dopadli stejné, není omluvou. Na to se vás nikdo neptal.

před 2194 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Že jste demagog už tu prohlédlo více lidí,
že neumíte česky, jsem doposud netušila.

Mýlíte se, formulací „byl XY jediný“ se zároveň ptáte i na další.

Přesná citace nepřesného novinového článku
nebo Wikipedie není přesnou historií.

My jsme se ve škole učili o Slovenském štátu,
nikoliv o Slovenské republice. O „oficiálním
názvu“ Slovenská republika z té doby dnes čtu prvně. Bohužel nemám čas si to někde ověřovat.

Měl byste pro to nějaký hodnověrný odkaz?
(Kromě článků a Wikipedie.)

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Ivzez: jednoduchý důkaz? třeba zde https://goo.gl/i­mages/yYAnM6

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… stačí znění ústavy slovenské republiky ???
http://www.up­n.gov.sk/data/pdf/us­tava1939.pdf … nic věrohodnějšího jsem nenašel …

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

@Mc Merkurion, @Auťáček → děkuji za odkazy.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Vaša pôvodná otázka bola: „Je pravda, že jedinou zemí, která spolu s nacistickým Německem přepadla 1. září Polsko, byla Slovenská republika?“
Dodatpk o pôvode textu v otázke ste pridali až oveľa neskôr po mojej odpovedi a reakciách ďalších užívateľov.
To je presne ukážka demagogie ako vyšítej. Súčasne je to podvod na užívateľoch tejto stránky, ktorí odpovedali na pôvodnú otázku.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Paní led, je to především ukázka toho, jak mají lidé zkreslený pohled na historii a vy jako Slovenka dokonce o vaší historii veřejně lžete (o neexistenci tehdejší Slovenské republily).

Rovněž tak dotaz zněl na události konkrétního dne 1. září, kdy Slovensko patrně jako jediné přispěchalo Hitlerovo i s původní ČSL technikou na pomoc. Co se dělo za 14 dnů potom, či jindy v historii, jsem se neptal.

Opravdu nechápu proč lžete? Jestli je tato historie ve výuce na Slovensku tabu, ledaco by to vysvětlovalo. Dodatek k původní otázce jsem přidal, aby bylo jasné, z jakých zdrojů jsem čerpal.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Naďalej trvám na tom, že váš spôsob je zámerne demagogický s úmyslom provokovať a rozoštvávať aj nielen národnostné cítenia užívateľov tejto stránky. V mnohých vašich otázkach prejavujete zámerné provokovanie a národnostnú neznášanlivosť.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

A co se drzet místo pocitů, faktů? Já mám rád otázky tohoto typu, přinášející osvětu a rozšiřující povědomí, přijdou mi zajímavé, vy možná preferukete neustále otázky typu je mi 12 a líbí se mi jeden kluk, co mám dělat.. případně otázky fylozofického typu od Annas, netuším. Pardon, ale otázky typu, kam se schovala tma, když je světlo, si dovedu zodpovědět sám.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

autacek, Otázku ste zmenili, doplnili zdrojom až 6 hodín po vložení pôvodnej otázky. To znamená, keď už doterajšie odpovede 6 užívateľov boli vložené a moja skrytá nahlásením.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Otázku nezměnil (koukal jsem se) jen do doplnění dopsal zdroj. Tím podle mně slušně odpovídající nijak nepoškodil.

před 2193 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek