Snažím se pochopit rozdíl mezi zlatým pravidlem maximalizace zisku (MR=MC) a bodem zvratu (MR=MC=AC=AR).
Chápu, že firma vyrábí do té doby, než MR-mezní příjmy = MC-mezní náklady. Dokud máme zisk, vyrábíme, jakmile dosáhneme bodu zvratu (tržby=náklady), dál se nám to nevyplatí.
Přečetl jsem si, že „V dlouhém období firma směřuje k vyrovnanosti celkových příjmů a celkových nákladů neboli k nulovému ekonomickému zisku (bodu zvratu).“ Je to pravda? Firma směruje k nulovému ekonomickému zisku? Nemá firma směřovat k dosažení maximálního ekonomického zisku?
Zároveň nechápu, jak v tom může být rozdíl, když obě vyjádření rovnic obsahují to samé „MR=MC“, ačkoliv je bod zvratu doplněný dalšími rovnítky.
MR=mezní příjmy, MC=mezní náklady, AC=průměrné náklady, AR=průměrné příjmy
Asi proto, že v dokonalé konkurenci neexistuje zisk. O.o
Zajímavá 0 před 2030 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Dokonale konkurenční prostředí předpokládá inteligentního spotřebitele. V takovém světe ale zdaleka nejsme a spotřebitel vykazuje mnohem častěji známky naivity než inteligence. K nulovému zisku by firmu inteligentní spotřebitel jistě tlačil, protože takový by dal přednost mléku za 9,90 před stejným mlékem za 10,90. Dal by přednost Gogen 4K televizoru za 7000 před Samsung televizorem se stejnými parametry za trojnásobek, dal by přednost energetické soběstačnosti před závislostí na ČEZu atd atd atd, nežijeme v takovém světě. Firmám tak stačí jednou za čas vytáhnout prápor marketingového oddělení a vyrazit do doje za povědomí o značce, upozadit veškerou konkurenci bez ohledu na to jak výhodná řešení nabízí a snadno zvýšit vlastní zisk.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek