Příjde mi faktura, přepíšu údaje do internet bankingu nebo vyplním složenku A a zajdu na poštu.
Kde mám jistotu, že platba skutečně přišla, např. zda jsem se neupsal na v internet bankingu nebo pošťačka špatně přepsala údaje ze složenky do počítače.
Věřitel počká několik let a za dveřmi mám exekutora a pak zjišťovat co se před 5 lety stalo je už trochu pozdě.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4587 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Věřitel nemá povinnost potvrzovat platbu.
Pokud se přepíše na poště, je problém Pošty, vy máte ústřižek, kde je
Vámi vypsané číslo účtu.
Pokud se upíšete v internet bankingu, je to váš problém, před odesláním
ke zpracování Vám to nabídne kontrolu dat a případnou opravu.
0 Nominace Nahlásit |
Ne, nemá povinnost to potvrzovat. Když to pošleš na špatnej účet, je to tvoje chyba. Ovšem když někomu jinýmu přijdou peníze a neví za co, zrovna tak jako když to přijde tomu, komus zamýšlel, ale se špatným variabilním symbolem, měl by to vrátit, protože je evidentní, že asi došlo k omylu, a potom se to může brát jako neoprávněné obohacení. Když platíš složenkou na poště, tak přece máš potvrzení, žes to zaplatil, to by mělo stačit.
0 Nominace Nahlásit |
Povinnost věřitele toto určitě není. Pokud by ale k této chybě došlo a platba mu nepřišla, pak se většina věřitelů po dni splatnosti faktury sama přihlásí a platbu začne upomínat. Nejdříve by proto přišly upomínky, až po nich exekutor. Pokud je vše v účetnictví, neměl by být problém s dohledáním podle data a dokladu.
Nedávno, koncem března, jsem řešila případ, kdy se mi ozval dodavatel, co mi tiskl loni v prosinci vizitky, že mu nepřišla platba – zásilka, která mi byla poslaná na dobírku – a chtěl po mě doklad o zaplacení, který jsem ale od pošty neměla..
0 Nominace Nahlásit |
Povinnost to není!
Osobně to řeším tak, že po internetu kontaktuji věřitele a požádám o přijetí platby.
V práci mám víc jak 300 klientů a pokud se někdo opozdí s platbou, tak ho kontaktuji a zjistíme, že napsal špatný VS, nebo pokud platba nesedí při automatickém zaúčtování, tak s účtárnou dohledáme skutečného plátce, nebo mi klient zavolá a platba se přesune na jeho účet. Je to určitý servis, který můj zákazník získává grátis.
Prostě vždy záleží na přístupu věřitele k celé problematice plateb.
0
před 4587 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek