Avatar uživatele
Michal Kole

Je povinnost věřitele automaticky potvrdit přijetí platby?

Příjde mi faktura, přepíšu údaje do internet bankingu nebo vyplním složenku A a zajdu na poštu.

Kde mám jistotu, že platba skutečně přišla, např. zda jsem se neupsal na v internet bankingu nebo pošťačka špatně přepsala údaje ze složenky do počítače.

Věřitel počká několik let a za dveřmi mám exekutora a pak zjišťovat co se před 5 lety stalo je už trochu pozdě.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4604 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hykam

Věřitel nemá povinnost potvrzovat platbu.
Pokud se přepíše na poště, je problém Pošty, vy máte ústřižek, kde je Vámi vypsané číslo účtu.
Pokud se upíšete v internet bankingu, je to váš problém, před odesláním ke zpracování Vám to nabídne kontrolu dat a případnou opravu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Syd

Ne, nemá povinnost to potvrzovat. Když to pošleš na špatnej účet, je to tvoje chyba. Ovšem když někomu jinýmu přijdou peníze a neví za co, zrovna tak jako když to přijde tomu, komus zamýšlel, ale se špatným variabilním symbolem, měl by to vrátit, protože je evidentní, že asi došlo k omylu, a potom se to může brát jako neoprávněné obohacení. Když platíš složenkou na poště, tak přece máš potvrzení, žes to zaplatil, to by mělo stačit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
fablen

Povinnost věřitele toto určitě není. Pokud by ale k této chybě došlo a platba mu nepřišla, pak se většina věřitelů po dni splatnosti faktury sama přihlásí a platbu začne upomínat. Nejdříve by proto přišly upomínky, až po nich exekutor. Pokud je vše v účetnictví, neměl by být problém s dohledáním podle data a dokladu.

Nedávno, koncem března, jsem řešila případ, kdy se mi ozval dodavatel, co mi tiskl loni v prosinci vizitky, že mu nepřišla platba – zásilka, která mi byla poslaná na dobírku – a chtěl po mě doklad o zaplacení, který jsem ale od pošty neměla..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mapel

Povinnost to není!

Osobně to řeším tak, že po internetu kontaktuji věřitele a požádám o přijetí platby.

V práci mám víc jak 300 klientů a pokud se někdo opozdí s platbou, tak ho kontaktuji a zjistíme, že napsal špatný VS, nebo pokud platba nesedí při automatickém zaúčtování, tak s účtárnou dohledáme skutečného plátce, nebo mi klient zavolá a platba se přesune na jeho účet. Je to určitý servis, který můj zákazník získává grátis.

Prostě vždy záleží na přístupu věřitele k celé problematice plateb.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek