It´s not a bug, it´s a feature. Po cizojazyčném úvodu bych to rozvedl. Fotoaparát Nikon L31 je vybaven elektronikou velice citlivou na druh baterie (NiCd, NiMH, Li-Ion, LiPo), vybíjecí křivku atd. Díky této citlivosti vyhodí poměrně často hlášku „battery exhausted“ a nefunguje. Po vyjmutí a vložení stejných baterií, výměně za jiné, či posečkání blíže neurčenou dobu fungovat začne, anebo momentálně nikoliv. Mám povinnost příjmout zboží do reklamace? Když nejde o vadu z důvodu chybného výrobního procesu, ale jako „vadné“ se z hlediska elektroniky jeví baterie, neboť ona elektronika nepřipouští nikterak značnou odchylku od jistých stanovených hodnot? A takto nastavenou elektroniku záměrně osadil do fotoaparátu výrobce a již neřešil, že bude pro uživatele problematické shánění baterií?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3233 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
… muj laickej názor je,že jestliže tato specifikace neni nikde napsaná a nebyla zákazníkovi sdělena,nemůže ji tušit a tudíž bych to bral pomalu jako klamání spotřebitele (je to v nadsázce) > kdybych věděl,že do toho foťáku budu těžko shánět baterie,určitě bych si ho nekoupil …a prodejce,který by mě to zamlčel,by pro mne byl velmi neseriózní,a udělal bych mu pěknou reklamu …
0 Nominace Nahlásit |
Prodávající musí záruční době zboží přijmout reklamaci vždy. Jakým způsobem ji vyřídí je věc jiná.
V uvedeném příkladu by výsledkem reklamace bylo její zamítnutí, protože nejde o vadu.
Ovšem souhlasím s tím, že by se zákazník mohl snadno bránit, protože mu byla zamlčena podstatná informace o použitelnosti a předpokládaný výsledek použití je diametrálně odlišný od skutečnosti (výrobky na baterie jsou natolik běžné a baterie vzájemně zaměnitelné, že spotřebitel právem očekává bezchybný chod).
0 Nominace Nahlásit |
Zákazníka nemusí zajímat, jak citlivou má přístroj elektroniku. Prostě to nefunguje tak, jak má, já bych to jako reklamaci uznal.
0 Nominace Nahlásit |
Prodejce MUSÍ VŽDY PŘIJMOUT ZBOŽÍ V ZÁRUCE DO REKLAMACE, ať se jedná
o sebevětší blbost.
Pokud zákazník nesouhlasí s výsledkem reklamačního řízení, má
možnost svá práva hájit právní cestou.
K tomu tazatelovu případu : Jsem přesvědčen, že pokud prodejce vrátí
fotoaparát z reklamace zpět s výsledkem <zamítnuto, nejedná se
o závadu, nýbrž o vlastnost výrobku>, tak kupujícímu nezbyde nic
jiného, než shánět znalecké posudky a roky se soudit.
Upravil/a: tforro
0 Nominace Nahlásit |
Děkuji všem. Zaměnil jsem samotné přijetí do reklamace a vyhovění reklamaci. Myslel jsem pochopitelně to druhé. Co se týče oněch baterií, tak je doporučeno několik typů, Doporučený FR6/L91 resp. LR6/L40. Ta specifikace je napsaná naprosto transparentně, i já jsem uváděl druhý typ akumulátoru (o prvním jsem se dozvěděl dodatečně z webu Nikonu, o druhém jsem věděl z webu e-shopu). Ono shánění baterií jsem myslel v tom smyslu, že člověk sice sežene baterii dle specifikace, ale nemusí momentálně fungovat, protože se nevejdou do určitého úzkého rozmezí hodnot. Fakt, že zákazníkovi neposloužily přibalené značkové od výrobce považuji za bizarnost non plus ultra. Každopádně za tohle já jako prodejce nemůžu. Nemůže za to ani můj dodavatel. Může za to výrobce. Rozhodně jsem neprodával něco s nedobrým úmyslem. Toto vše jsem se dozvěděl až dodatečně. A to jsem prodal dva, druhý je v pořádku. Kdybych měl předpokládat široké spektrum vad, musel bych u každého výrobku, který mám v úmyslu koupit či prodat ještě před jeho nákupem od dodavatele googlit, zda náhodou netrpí tou, či onou vadou. A možná bych se dozvěděl, že ano, ale ačkoliv je potenciál výskytu této vady velký, reálně se vyskytne v malém měřítku. Úplně ideální by bylo, kdyby výrobce pokud se k němu dostanou tyto informace, svolal veškeré přístroje do servisu. Anebo celý model prostě odepsal, se zákazníky se vyrovnal, zbylé kusy zlikvidoval a přestal L31 nabízet.
Pokud se jedná o oficiální dovoz do České republiky, tak bych se vyprdl na dodavatele a poslal foťák do servisu. Prvně to neuznají, tak bych ho tam poslal znovu s dopisem, který by vše vysvětloval a trochu hrozil. Servis za to sice nemůže, pustí ale informací pro dodavatele, že kus je vadný a neopravitelný. Vy se tak zbavíte problému a se zákazníkem se snáz domluvíte buď na výměně za nový kus (trochu risk) nebo na výměně za jiný model. Když ale zákazník bude požadovat vrácení peněz, tak to berte tak, že tady obchod prostě nevyšel. Tím, že se zachováte férově, tím máte šanci, že se zákazník znovu vrátí nebo Vás doporučí svým známým.