Fiat jako takový je italské auto (např. Bravo atd.). Jak je to však s Fiatem tzv. polským fiatem?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2013 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Byl vyráběn v Polsku v licenci.
5Kdo udělil odpovědi palec? annas, JájsemRaibek, da ny, Kryšpín, aliendrone
před 2013 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Licence má 50 letou tradici:
https://www.auto.cz/pred-50-lety-se-zacal-vyrabet-polsky-fiat-125p-111542
Stejně tak LADA:
„V roce 1966 vznikla dohoda o spolupráci mezi sovětskou vládou a
automobilkou Fiat, která …“
https://www.autojournal.cz/retro-test-lada-vaz-2101-lidovy-hrdina/
Podobně Dacia v Rumunsku od r. 1966 =REenault (i v současnosti).
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, mosoj, JájsemRaibek
před 2013 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
Pozor, některé se dělaly i v Itálii.
Upravil/a: Edison
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, annas
před 2013 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jó, Fiat 125p, licence italského Fiatu- nejluxusnější „lidové“ auto východního bloku! Měl jsem 1500 a spolehlivě trumfla jakéhokoliv Žigula (což byla také licence Fiatu). Bohužel na rozdíl od Žigulíků byly dost poruchové a především DĚSNĚ hnily. (Rusové počítali se socialistickou prac. morálkou, takže [nejen] plechařina Žigulů byla mohutnější/tlustší, Poláci převzali technologii se vším všudy, takže když se na neodrezené tenké plechy stříkla na férovku barva, MUSELO se to projevit.)
Když vynechám auta jako Čajky, Tatry a ostatní papaláš fároše, tak poježdění s ním bylo (na TEHDEJŠÍ poměry) opravdu úžasné, když jsi pak vlezl do Škodíka (nedejbože do Warťase či Papundekla),chtělo se ti plakat! ;) :D :D
Elektriku zdědil taliánských proporcí (tywoe TOLIK drátů snad neměla ani telefonní ústředna, Žigul – i když byl v podstatě obdobný měl elektriku a ostatně všechno řešeno mnohem rozumněji), na druhou stranu viděls někdy na socialistickém autě KOTOUČOVÉ BRZDY na zadní nápravě? Zíral jsem na to jako žába ze salátu. A ta spotřeba – OMG! Pokud jsi měl patnáctku a šlapals na to, směle jsi mohl konkurovat Volze! :D
Ale pohodlíčko to bylo jako ve Volze, na rozdíl od ní ale Polák tolik neplaval, mnohem lépe seděl především v zatáčkách. Jenže je fakt, že pokud jsi nebyl schopen tohle auto udržet v provozu svépomocí sám (autoservisy tehdejších dob – to je na samostatnou kapitolu), tak bylo běžným majitelům díky poruchovosti spíš k zlosti, Žigul byl pro ně prostě lepší volba.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2012 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kapitáne píšeš nesmysly. Fiat polski 125 byl onen velký auťák, který se začal vyrábět v licenci a Fiat polski 126 Maluch byl obdobou Fiata 600, ale jen v jiném kabátě.