Avatar uživatele
JájsemRaibek

Je polský fiat z Polska, nebo Itálie?

Fiat jako takový je italské auto (např. Bravo atd.). Jak je to však s Fiatem tzv. polským fiatem?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2013 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Byl vyráběn v Polsku v licenci.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
da ny

Licence má 50 letou tradici:
https://www.au­to.cz/pred-50-lety-se-zacal-vyrabet-polsky-fiat-125p-111542

Stejně tak LADA:
„V roce 1966 vznikla dohoda o spolupráci mezi sovětskou vládou a automobilkou Fiat, která …“
https://www.au­tojournal.cz/re­tro-test-lada-vaz-2101-lidovy-hrdina/

Podobně Dacia v Rumunsku od r. 1966 =REenault (i v současnosti).

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Pozor, některé se dělaly i v Itálii.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Jó, Fiat 125p, licence italského Fiatu- nejluxusnější „lidové“ auto východního bloku! Měl jsem 1500 a spolehlivě trumfla jakéhokoliv Žigula (což byla také licence Fiatu). Bohužel na rozdíl od Žigulíků byly dost poruchové a především DĚSNĚ hnily. (Rusové počítali se socialistickou prac. morálkou, takže [nejen] plechařina Žigulů byla mohutnější/tlustší, Poláci převzali technologii se vším všudy, takže když se na neodrezené tenké plechy stříkla na férovku barva, MUSELO se to projevit.)

Když vynechám auta jako Čajky, Tatry a ostatní papaláš fároše, tak poježdění s ním bylo (na TEHDEJŠÍ poměry) opravdu úžasné, když jsi pak vlezl do Škodíka (nedejbože do Warťase či Papundekla),chtělo se ti plakat! ;) :D :D

Elektriku zdědil taliánských proporcí (tywoe TOLIK drátů snad neměla ani telefonní ústředna, Žigul – i když byl v podstatě obdobný měl elektriku a ostatně všechno řešeno mnohem rozumněji), na druhou stranu viděls někdy na socialistickém autě KOTOUČOVÉ BRZDY na zadní nápravě? Zíral jsem na to jako žába ze salátu. A ta spotřeba – OMG! Pokud jsi měl patnáctku a šlapals na to, směle jsi mohl konkurovat Volze! :D

Ale pohodlíčko to bylo jako ve Volze, na rozdíl od ní ale Polák tolik neplaval, mnohem lépe seděl především v zatáčkách. Jenže je fakt, že pokud jsi nebyl schopen tohle auto udržet v provozu svépomocí sám (autoservisy tehdejších dob – to je na samostatnou kapitolu), tak bylo běžným majitelům díky poruchovosti spíš k zlosti, Žigul byl pro ně prostě lepší volba.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
elkon

Kapitáne píšeš nesmysly. Fiat polski 125 byl onen velký auťák, který se začal vyrábět v licenci a Fiat polski 126 Maluch byl obdobou Fiata 600, ale jen v jiném kabátě.

před 2013 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Obdobně renault vs. dacia. A mnoho a mnoho dalších značek.

před 2013 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek