Jakekoliv strukturovani textu je efektivni. Dulezite je podtrhat jeno dulezite veci, podtrhat treba polovinu textu nedava smysl. Pri uceni je pak dulezite vcasne opakovani dane latky.
0 Nominace Nahlásit |
Nikdy jsem to nedělal a nechybělo mně to. Je to jak pro koho.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Dělal jsem to dost často, mám vizuální pamět a rád jsem používal i různobarevné podtrhávání.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že mnohem efektivnější, než podtrhávání textu, je udělat si „výcuc“ toho nejdůležitějšího a napsat si ho ručně. Už jenom to, že si zaměstnáš mozek oním výběrem, ti ulehčí zapamatování. Je to sice pracnější, ale účinné. Navíc máš text na papíře vždy po ruce a můžeš si udělat opáčko.
0 Nominace Nahlásit |
Je třeba zapojit všechny smysly, pokud to jde – zlaté pravidlo už J. A. Komenského.
Učit se nahlas = sluch, podtrhnout – zvýraznit = zrak. Dělat si tzv. konspekt rukou, musíte přemýšlet = mozek. Umožňuje to také lépe se orientovat, dělat si poznámky k vypsánému.
Záleží na každém jedinci.
0 Nominace Nahlásit |
Nemusí ísť vždy o „podtrhávání“, ale stačí aj značka na boku,
ktorej tvar napríklad niektoré zo znakov l*?!:<_ upozorní
výstižnejšie.
Tieto značky upozornia na zvýšenú pozornosť
0
před 1268 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Alfonz, myslím taky tak. Sice je možné, že i když podtrháš polovinu textu, tak samotný proces podtrhávání ti v tom okamžiku pomůže, ale pro pozdější opakování je to matoucí a chtělo by to mít podtržené jen klíčové věci.