Jedná se o již zaplacený pobyt. Rozumím nějaké formě
„bezpečnosti“ pro hotel – v případě problémů s pokojem, doplatky
atd.
Setkal jsem se s tím poprvé a v dnešní době mi to přijde jako zbytečné
riziko pro majitele karty i provozovatele v případě úniku citlivých
dat.
Pochopil bych platbu na terminálu/blokaci na kartě např. O ceně pobytu –
částka by se vrátila zpět při odchodu.
Nemám moc dobrý pocit, když v cizině kartu nepotřebují a v ČR ano. Nehledě na to, že jde o kompletní údaj pro jakékoliv platby mimo 3D secure či platební brány bank – většina online transakcí ji stejně nepoužívá.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? nyjono před 880 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to divné a neobvyklé.
Vždycky byl takový postup, že host měl na výběr ze dvou možností: 1. zaplatí za objednaný pobyt sjednanou částku v hotovosti při příjezdu na recepci, 2. předloží debetní / kreditní kartu a umožní hotelu deponovat na ní sjednanou částku za objednaný pobyt po dobu pobytu a pobyt se vyúčtoval na konci a zaplatil tou debetní/kreditní kartou.
Ono jde o to, že ty předkládáš, automaticky, při příjezdu na recepci osobní doklad. Pokud zaplatíš pobyt dopředu (a je úplně jedno, jestli kartou, nebo cash), tak vždycky je pro hotel risiko: můžeš způsobit škodu, a obvykle si můžeš nechat útratu v hotelových hospodách, kavárnách, objednávky na pokoj atp., připsat na účet, takže jim můžeš zůstat dlužen i třeba částku přesahující cenu za pobyt.
Ale to, tak nějak, patří k risiku povolání, v hospodě taky nemůžeš chtít po každém, aby platil při objednávce jenom proto, protože ti v roce 2009 utekl jeden host bez placení a tebe to stálo dva tisíce.
Každé podnikání má své risiko.
Upravil/a: Filip84
0
před 880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Bohužel, už jsem se s tím také setkal. ale jen jednou v zahraničí:
ubytování na služební cestě zaplaceno předem, dávám voucher a chtějí
automaticky kreditní kartu.
Většinou jde opravdu jen o blokaci a právě na toto jsou dobré KK.
Mimochodem „kompletní údaje“ na terminálu určitě nechěli (CVV se na
terminálu nezadává). Jinak třeba na Bookingu snad bez karty ani nelze niz
zarezervovat, takže to určitě není tak, že jen v ČR chtějí
karty …
0
před 880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Stalo se mi to v hotelu Hilton. Pobyt byl již dopředu zaplacený přes
Booking, peníze se mi strhly z karty asi den (maximálně dva) před
příjezdem. Při příchodu do hotelu a check-inu automaticky požadovali
kartu. Určitě z důvodů, které uvádíte – pro případné škody na
pokoji nebo doplatky. Ale na pokoji, když jsem otevřela internetové
bankovnictví, jsem si všimla, že mi znovu strhli peníze za pobyt. Takže
místo původních cca šesti tisíc mi zmizelo dvanáct. Vše se během chvíle
vyřešilo, peníze mi okamžitě byly navráceny, ale dodnes nechápu jejich
propojenost s Bookingem. Je mi to záhadou. Nutno dodat a uznat, že právě
přes Booking jsem prováděla x rezervací/pobytů a nikdy před ani po už se
to nestalo. Dobré ale je se vždy podívat hned.
Jinak ale ano, je to běžné a to z důvodů, které uvádíte.
0
před 880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek