Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli je dole na kolejich v metru taky elektrický proud. V ČR i v zahraničí. Díky předem
Zajímavá 0 před 1176 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V pražském metru si na pojezdové kolejnice můžeš sáhnout (je uzeměná). Potíž by byla teprve když se dotkneš NAPÁJECÍ kolejnice (tuším, že 750Vss +). Na některých stanicích ji můžeš i vidět – je schovaná v takovém šedooranžovém zaprášeném deklu vedoucím kousek od a nad kolejnicemi na vzdálenější straně kolejiště. Někde je utopená pod nástupiště, takže z něj není vidět (vozy mají sběrače po obou stranách).
Pantografy (horní napajení – jako u tramvají či železnice) se nepoužívají, protože by to násobně prodražilo stavbu – ražený tunel by musel mít větší průměr. Spodní napájení (tedy z přívodní kolejnice) je tedy ve světě běžné.
0 Nominace Nahlásit |
Nevím, nikdy jsem nezkoušela. Možná by stálo za to zeptat se někoho, kdo tam skočil a metro ho přejelo. Je možné, že nezemřel nárazem vozu, ale zásahem el. proudu.
0
před 1176 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kolej uzemněná, napájecí napětí v té napájecí kolejnici pod krytem jak píše Alien. Pokud chceš být extra přesný, tak proud teče i v těch kolejích – fungují jako druhý pól k té napájecí kolejnici – podobně jako u vlaků a tramvají.
0
před 1176 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Za okolností kdyby na koleje spadnul nějaký člověk, nedejbože moje dítě, byl bych odhodlaný do kolejiště skočit a vytáhnout ho. Proto se tedy ptám…, ale nějak jste mě s odpověďmi nepotěšili
Proč nepotěšili? Co přesně bys chtěl ještě vědět? Pokud se nemýlím (ale bez záruky) tak to co je vidět je kryt té napájecí kolejnice. Mám za to že je to z nějakého plastu. Ale bez záruky a radši bych nesahal ani na ten. Ale samotný dotek s nosnou kolejnicí by podle mně měl být bezpečný. Opět: bez jasného a vážného důvodu to zkoušet nebudu.