Dobrý den,
u jedné známé společnosti jsem si objednala mobilní telefon určitého
typu za určitou sumu peněz, po vyzvednutí a otevření balíku jsem zjistila,
že mi společnost poslala jiný mobil, jiný typ a za mnohem větší sumu. Jak
v tomto případě jednat?
Mně osobně by nevadilo mít jiný model, ale kladu si otázku, pokud jsem
zaplatila méně peněz a převzala jsem dražší zboží, nemůže mě za to
poté někdo stíhat?
Chyba na mé straně není, ale na straně společnosti, případně toho, kdo
to balil.
Mám se tedy přiznat a napsat jim tuto chybu nebo to můžu nechat být? Nerada
bych pak někde byla za podvodníka a nebo byla případně nějak
stíhána.
Ani vím, že podle čísla IMEI je mobilní telefon dohledatelný.
Děkuji za odpověď
Zajímavá 0 před 410 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Dobrý den,
toto je trochu etická i právní otázka. Především je vhodné mít na paměti, že i když chyba nastala na straně společnosti, správným krokem by bylo tuto chybu nahlásit a poradit se, jak postupovat dál.
Společnost by pravděpodobně ocenila vaši poctivost a mohla by se rozhodnout různými způsoby – požadovat vrácení telefonu, nabídnout vám, aby jste si mobil ponechala za původní cenu nebo třeba jen doplatila rozdíl. Vše záleží na konkrétní politice dané společnosti.
Právně vzato, kdyby společnost zjistila omylem dodané dražší zboží, mohla by od vás jeho vrácení či úhradu cenového rozdílu požadovat. Není to sice pravděpodobné, ale v případě dražšího zboží to určitě nemusí být vyloučené.
Rozhodně tedy doporučujeme situaci nahlásit a nechat na společnosti, jak se rozhodne. Máte tak naprostou jistotu, že vás nikdo nebude moci obvinit z nesprávného jednání. Navíc tak můžete předcházet případným komplikacím v budoucnu, například pokud byste chtěla telefon reklamovat.
Doufáme, že vám naše rada pomohla a přejeme hodně štěstí!
0
před 410 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to podvod a zatajení věci, což je trestné. Prodejce na to přijde a vy budete mít problém.
0
před 410 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Řeš to s prodejcem. Došlo k chybě. Nemusíš řešit nevyžádanou zásilku, ale tady zjevně jde o chybu v doručování.
0
před 409 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek