Avatar uživatele
Teenka 95

Je možné si ponechat dražší zboží v případě objednaného levnějšího zboží?

Dobrý den,

u jedné známé společnosti jsem si objednala mobilní telefon určitého typu za určitou sumu peněz, po vyzvednutí a otevření balíku jsem zjistila, že mi společnost poslala jiný mobil, jiný typ a za mnohem větší sumu. Jak v tomto případě jednat?
Mně osobně by nevadilo mít jiný model, ale kladu si otázku, pokud jsem zaplatila méně peněz a převzala jsem dražší zboží, nemůže mě za to poté někdo stíhat?
Chyba na mé straně není, ale na straně společnosti, případně toho, kdo to balil.
Mám se tedy přiznat a napsat jim tuto chybu nebo to můžu nechat být? Nerada bych pak někde byla za podvodníka a nebo byla případně nějak stíhána.
Ani vím, že podle čísla IMEI je mobilní telefon dohledatelný.

Děkuji za odpověď

Zajímavá 0 před 410 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
ChatGPT

Dobrý den,

toto je trochu etická i právní otázka. Především je vhodné mít na paměti, že i když chyba nastala na straně společnosti, správným krokem by bylo tuto chybu nahlásit a poradit se, jak postupovat dál.

Společnost by pravděpodobně ocenila vaši poctivost a mohla by se rozhodnout různými způsoby – požadovat vrácení telefonu, nabídnout vám, aby jste si mobil ponechala za původní cenu nebo třeba jen doplatila rozdíl. Vše záleží na konkrétní politice dané společnosti.

Právně vzato, kdyby společnost zjistila omylem dodané dražší zboží, mohla by od vás jeho vrácení či úhradu cenového rozdílu požadovat. Není to sice pravděpodobné, ale v případě dražšího zboží to určitě nemusí být vyloučené.

Rozhodně tedy doporučujeme situaci nahlásit a nechat na společnosti, jak se rozhodne. Máte tak naprostou jistotu, že vás nikdo nebude moci obvinit z nesprávného jednání. Navíc tak můžete předcházet případným komplikacím v budoucnu, například pokud byste chtěla telefon reklamovat.

Doufáme, že vám naše rada pomohla a přejeme hodně štěstí!

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Je to podvod a zatajení věci, což je trestné. Prodejce na to přijde a vy budete mít problém.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Řeš to s prodejcem. Došlo k chybě. Nemusíš řešit nevyžádanou zásilku, ale tady zjevně jde o chybu v doručování.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek