A máme zde další z edice otázek „zjentek a jeho útrapy a záhady, které se skutečně staly“. Jako obvykle, i tato záhada zní docela srozumitelně. (; (; Děkuju.
Zajímavá 0 před 334 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to možné, nová baterie ještě nemusí být dostatečně nabitá. Mělo by se to projevit zejména při startování vozidla. Chce to změřit její napětí při zátěži.
0 Nominace Nahlásit |
Dej si konečně tu „šunku“ do servisu, stejně to dohromady nedáš.
0
před 334 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nepravděpodobné. Při běžícím motoru, nebo při stojícím? Napětí na akumulátoru v klidu by mělo být někde kolem 12.5V. Při startování samozřejmě poklesne, ale po nastartování by mělo během několika málo sekund vylézt na cca 14.4 – 14.6. Pokud pozoruješ výrazné změny v jasu žárovek jen po změně baterie, chtělo by to opravu prověřit elektroinstalaci. Po pravdě rozdíl mezi napětím bez a s motorem je poměrně výrazný, ale na svitu žárovek to až tak výrazně pozorovatelné není (poznáš to, ale není to nic, kvůli čemu by ses hroutil). Tak pozorovatelný rozdíl k horšímu po instalaci nového akumulátoru mně zaráží.
0
před 333 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, to je možné.
Stará baterie má větší vnitřní odpor, takže palubní napětí rychle po
nastartování dosáhne regulovaných 14 V. Nová, ne úplně nabitá baterie
má menší vnitřní odpor než alternátor s přívody, tekže palubní
napětí může mít i o 2 V nižší napětí, což už je na žárovkách
zřetelně vidět.
0
před 332 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Určitě ano měly by jste co nejdříve baterii vyměnit hrozí vám nejen že světla přestanou svítit ale taky že by jste nemusel už nastartovat a mohli někde uvíznout.
0
před 314 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek