Prostě si dal ucho na trezor v místě nějakého toho mechanismu na otevírání blízko dvou kódových číselníku a v naprostém tichu pomalu otáčel číselník dokud nezaslechl nepatrné cvaknutí a pak zase změnil směr otáčení do dalšího cvaknutí a tak dále, než takto vlastně potvrdil danou kombinaci čísel k trezoru a otevřel jej. Je to fikce, nebo tak skutečně prvotní sejfy skutečně fungovali, ale málokdo o tom věděl, aby se bezpečnost tohoto systému změnila?
Ukázka viz foto vytípnutého z filmu.
Zajímavá 0 před 835 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Proč by to měla být fikce? Jsi neviděl nikdy vnitřek klasické kassy, nebo co? 🙂
Ten, kdo ten tresor používá, nastaví zezadu kód pro otevření. Když pak otáčíš tím kolečkem, a to kolečko natočíš do té posice, která odpovídá zvolenému kódu pro otevření, tak to specificky cvakne. Normálně takhle, když u toho tresoru stojíš, tak to neuslyšíš – máš tam plát oceli, a v tom vnitřku křemičitý písek (ohnivzdorná kassa).
Ovšem pokud ten zámek auskultuješ, jako lékař auskultuje srdce, plíce, nebo střeva, například, tak je-li ti ten zvuk znám, uslyšíš to. Stejně, jako lze auskultovat v medicíně napřímo (uchem na těle pacienta), klasickým stetoskopem (tuhým, dnes se mu říká porodnický), nebo fonendoskopem, lze auskultovat i zámek tresoru, nebo třeba sousedy přes zeď, to je dokonale nepodstatné.
No, tak proto klasičtí mistři kassaři nosili s sebou fonendoskop. Nemusí pak káču „párat“, což je fysicky a časově náročné a výsledek není nikdy jistý. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Oči má zavřené, aby se líp soustředil pouze na zvuk cvaknutí, že? Zajímavé ze scény bylo, že vždy po zaslechnutí cvaknutí oči otevřel, aby si uvědomil, že musí změnit směr na opačný a pak je opět zase zavřel a tak dále. :)
Tak to otevření očí může být užitečné například k tomu, aby při případném dalším pokusu mohl jet rychleji – nemusí zkoušet, první čísla už bude znát.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2651 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1356 | |
aliendrone | 1181 | |
zjentek | 1080 | |
Kelt | 1015 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |