Avatar uživatele
Lurius

Je fér po něm chtít nový předmět? (eBay)

Nedávno jsem si objednal na eBayi 2 sošky od prodejce se 100% pozitivní odezvou a tisíci prodanými předměty, bohužel jsem se ale stal smolařem, který nejen že obdržel obě jiné než v objednávce, ale navíc byla jedna rozbitá a to i přes to že to šlo přes prioritní dopravu, za kterou jsem celkem za oba předměty zaplatil nechutných 1500Kč, sošky ale byly zabaleny opravdu jak nejlépe to jen šlo, bylo vidět že si dal opravdu záležet.

Zeptal jsem se jestli nebude s reklamací dopravy problém, když je předmět v balíku jiný než v objednávce, na to mi hned nabídl, že mi může poslal sošku (která stojí 1500Kč) novou, a jak rychle to jen bude možné.

Nemám s nákupy a reklamací na ebay moc zkušeností, nevím jestli bych měl vůbec šanci něco takového reklamovat a jestli bych jen nepřišel o další peníze a přijde mi to trošku sviňský, když vím že si nemůže dovolit nespokojeného zákazníka co by mu v případě nespokojenosti mohl zlomit 100% pozitivní odezvu, tak si říkám jestli je fér přijmout nabídku nové sochy…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? bolak před 2728 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
bolak

Odpoveď byla označena jako užitečná

Jasně že jo! Znám pár „takovejchhle“ prodejců co prodávaj podobný věci přes ebay a vím (sami mi to řekli), že u „umění“ člověk strašně těžko dokáže odhadnout tržní cenu jako třeba u pomeranče nebo housky, a proto se obvyklá přirážka u podobnejch předmětů pohybuje od stovek po tisíce procent, takže když něco koupíš za 1.500, uvědom si že výrobní náklady jsou třeba 150Kč, takže pro něj to zas taková ztráta není, jako by to byla ztráta pro tebe. Navíc pokud platí řádně daně, tak je ta ztráta ještě o 20% nižší, takže na nějaký sošce mu zas tak nesejde, jemu jde hlavně o ten rating tam, protože ten potřebuje k tomu aby mohl napálit další lidi.

Pro něj by byla větší ztráta, kdybys chtěl vrátit peníze, i kdyby ti těch sošek musel poslat třeba šest. Nehledě na to že doprava je součást služby, a pokud se zboží během přepravy poškodí, tak on má pravděpodobně smlouvu s přepravcem, takže vyplní standardní reklamační formulář, provede reklamaci a tu ztracenou sumu si jím nechá proplatit.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Lurius Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Arne1

Nevidím problém. Za dodání ručí prodejce.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
odpovídámež

K čemu vy potřebujete sochy za nechutných 1500,– korun? Jste gigolo nebo harlekýn? Vyserte se na hňupoviny a vytvořte podobné dílo sám. Odpověděl jste si někdy na vnitřní otázku, co se stane s věcmi, když umřu? Tak si kupte trochu sádry nebo pytel cementu a začněte něco dělat. Pro inspiraci uvádím Nilkanta Holder. Zahoďte mysl na kupování. Buďte zdráv.

Upravil/a: odpovídámež

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava