Google je přece rychlejší a na většinu dotazů (převážně těch
anonymních), co se tu vyskytují, s přehledem stačí. Nemusíte se nikde
registrovat. Nemusíte kontrolovat, jestli vám už někdo odpověděl. A tak
dále.
Nebo lidi prostě nedovedou položit otázku tak, aby jim Google rozuměl?
Možná už jsem zdeformovaná a přijdou mi základní věci, které jsou pro jiné problém. Ale když to tu pozoruju, začínám si myslet, že by se ve škole na druhém stupni děti místo telefonních seznamů středoafrických států a jejich hlavních měst měly učit spíš to, jak samostatně hledat na Internetu – v Googlu a dalších vyhledávačích. Jak převést lidskou otázku do googlí řeči, jak zpřesnit dotaz, jak ho naopak rozšířit, jak poznat kvalitní odpověď. Nemyslíte?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? annas, zdeny, anonym, hanulka11 před 5126 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Já jsem schopna si toho vygooglit hodně,ale ne vždy tomu co tam píšou
rozumím a nebo se třeba stane, že se setkám s několika výklady daného
problému. Nu a pak se obrátím na odpovědi a doufám, že se najde někdo,
kdo bude schopen mi to vysvětlit.
Daleko horší, než to, že neumí někdo googlit mi přijde horší, že
googlí až moc a má dojem, že nejsme schopni si už ani přečíst
nejčerstvější zprávy, případně si poslechnout nějakou muziku, či
zkouknout nějaký vtípek.
0 Nominace Nahlásit |
jak hledat na googlu, video návod :
http://www.youtube.com/user/zivotjehledani
🙂
Doplňuji:
… z toho to přece musí pochopit každý
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý postřeh. Ono je toho víc co by se měli děti místo hraní PC her
učit.
Ale k otázce. Byť to většina zcela nepřizná
hlavní důvod proč tu jsou je zábava. Nakonec na to reagoval i zřizovatel
těchto stránek a zavedl zvláštní rubriku.
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s tebou.
Někdy mi připadá, že tazatelé, většinou anonymní, jsou líní hledat
v Googl. odkazech a je proto poholdnější vložit otázku sem.
Pokud se jim bude odpovídat i na jednoduché otázky, někdě je i v Googl.
těžké se vyznat, lepší to asi nebude 🙂.
0 Nominace Nahlásit |
S tou výukou na školách plně souhlasím a je toho i víc, např. místo sexuální výchovy, která by měla zůstat rodinám, dopravní výchovu, která tu už dávno byla a nějak se vytratila.
Zdroj: http://www.jandmil.estranky.cz/
0 Nominace Nahlásit |
Kropitko, to je pak jasný. U složitějších věcí nebo u toho, kde
najdete nějaké neshody, by se jen trubka nezeptala :o) Ale z některejch
dotazů tady je evidentní, že se dotyční ani nepokusili to do toho googlu
naklofat – protože jinak by se prostě ptát nemohli. Nedávno tu
kupříkladu byla otázka Co je altruismus – napíšete altruismus do googlu
a jako první vám vyskočí wiki s naprosto jasnou definicí… :o/
Ale souhlasím, že nic by se nemělo přehánět, to druhé, jak říkáte, je
taky extrém.
ReHu, to jsem ráda, že si to nemyslím sama. Asi to je hlavně
pohodlnosti.
U nás (cca od 20 nahorů, jakmile jsou lidi pryč ze střední) se to asi dá
chápat, nás k tomu buďto musí přinutit život a pracovní povinnosti, nebo
velkej zájem, nebo se to nenaučíme. Ale ve školách by to už mělo být
naprostým základem.
Spíš mě chytá hrůza, když tu školní děti kladou otázky, které by jim
fakt ten google našel. A stačilo by se ptát tak jednoduše, jak to je
v těch videjích… žádný složitější operace s and, or, in a
podobně.
Mimochodem některá ta videa jsou fakt fajn – taková příjemná
optimistická americká lehká sentimentalita. Vůbec jsem o nich nevěděla.
Dík moc za odkaz, Georgi!
Žiaľ na školách neučia samostatnej práci. Natlačia žiakom do hlavy poučky a podobne.
Učila som na odbornej strednej, žiaci dostali odo mňa základy, prípadne internetové odkazy aj v angličtine (učili sa anglicky) a do ďalšej hodiny si museli pripraviť aj čo našli na stránkach. Potom sme preberali spolu praktické využitie získaných informácií. Až keď tomu rozumeli prešli sme k ďalšej téme. Nebolo to síce presne podľa školských predpisov, ale neskôr sa ľahšie uplatnili v práci.
Přesně, tak by to mělo ve školách vypadat… Něco se asi zpaměti
naučit fakt musej – jak říká táta, nejde, aby děcka neuměly
Pythagorovu větu a počítaly ji automaticky přes počítač. Ale spousta je
toho fakt zbytečná. Na co jsou větný rozbory a určování větnejch členů
a jejich padesáti poddruhů? Češtinou se víceméně živím, ale tohle jsem
fakt ještě nepotřebovala.
Škola by měla něco do žáka „namlátit“ – to, co potřebuje běžně
a je blbsot to pořád někde hledat. A ten zbytek by ho měla naučit
vyhledat, zpracovat a pochopit. Takže tak, jak říkáte vy. Ještě, že jsou
očividně i rozumní učitelé, kteří tohle chápou… :o)
Přesně tohle nás naučila zeměpisářka na druhém stupni. Když jsme ji dostali a divili se, že nám dovolí při písemkách atlas, odpověděla „není důležitý, abyste věděli všechno, ale abyste věděli, kde to najít, až to budete potřebovat.“ A to je nejdůležitější věta, kterou si ze základky pamatuju, kdežto poučky z fyziky nebo letopočty z dějepisu jsou fuč :o)
Ještě by mě moc zajímalo, jak váš vyučovací systém fungoval? Dělali žáci úkoly a přípravu tak, jak měli? Já mám zkušenost i z VŠ, kde to takhle funguje dost často, že spousta studentů na přípravu kašle, nečte a pak se prostě hodina nedá vést tak, jak si učitel plánoval – i když si to připravil sebelíp.
Domáce úlohy u mňa nemuseli robiť. To boli vlastne tie ich prípravy cez inernet. Občas som robila testy, medzi otázkami boli občas aj úplne sprosté, odľahčujúce. Kedže som učila, ako externistka, občas prišli za mnou na pracovisko a videli v praxi ako sa čo robí a aké znalosti to vyžaduje. Videli teda, že si nevymýšľam a neučím ich sprostosti, aj keď to občas tak vyzeralo. Napríklad museli byť schopní z hlavy prepočítavať z desiatkovej sústavy do dvojkovej a rýchlo. Rozoznať materiál potme len pomocou hmatu, miešať farby. Ale hlavne vedieť si vymýšľať a rozhodovať sa. Preto aj maturovali všetci za 1. To bol môj najväčší úspech (nemôžem sa nepochváliť).