Avatar uživatele
Montíček

Jdu na pracovní pohovor do práce. Obsluhovat robota. Jaké mám klást otázky týkající se robota?

Zajímavá 0 před 1904 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Jen obecně na náplň práce, jaké budeš potřebovat znalosti a dovednosti. Naznačíš tím zájem. Podrobněji tě zaškolí na pracovišti.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Žádné. To jsou technikálie, které se naučíš. Zajímej se o PLAT, pracovní dobu, benefity…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Nesouhlasím s Edisonem.
Na mzdu (ve státní a neziskové sféře na plat) není vhodné
se ptát. Jedině v případě, že by o něm nezačal zaměstnavatel,
ale až v úplném závěru pohovoru. Neptat se ani na benefity!

K robotovi:
Neuvedla jste, o jaké místo se ucházíte, co bude ten robot dělat.
Vaše otázky by se ale měly odvíjet od obojího.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Zda to nebude tvrdá robota.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
agentpv

Kde se vypíná, jak se zapíná, co to žere, jestli musíš chodit všude s ním…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mc Merkurion

@ivzez: … nesouhlas >>> na výši platu/mzdy, včetně benefitů je dobré, ba přímo nutné se ptát, dost často je to právě součástí pracovních pohovorů a pracovních smluv … jen blázen něco podepíšu a pak se bude divit, že mám málo peněz na účtě, nene, to je dost důležité (vím o čem mluvím, a také vím dost přesně, že právě dotazem na peníze, benefity začíná spousta pracovních pohovorů >>> alespoň ty,které jsem já či mí příbuzní absolvovali) …

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Rokio

Mc Merkurion: Nesouhlas s tebou, souhlas s ivzez. Dobrý uchazeč o zaměstnání rozhodně nepotřebuje vědět výši mzdy a benefity. Pracovní smlouva se skládá ze tří věcí: druh práce, místo (místa) výkonu práce a den nástupu do práce (zdroj: https://cs.m.wi­kipedia.org/wi­ki/Pracovn%C3%AD_smlou­va). Platový výměr se přikládá samostatně.

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… teda ať čtu, jak čtu: „Dobrý uchazeč o zaměstnání rozhodně nepotřebuje vědět výši mzdy a benefity“ tak nikde nevidím, že by toto ivzez napsala, naopak,cituji: „Informaci o mzdě by měl sdělit zaměstnavatel sám, bez ptaní. Pokud to neudělá, stálo by možná za zvážení , jestli se o místo dále zajímat.“ >>> totiž, to bejvá většinou opravdu první, co ti zaměstnavatel nabízí !!!
…takovejch jako ty bejt víc, tak žádná revolucenebyla a už tu máme komunismus … kdybych tě neznal, tak ti napíšu, že máš dobrej matroš …

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Pohovor beru jako pohovor, nikoliv jako podpis nové pracovní smlouvy. Pokud by ale mělo k podpisu dojít už při pohovoru, pak se zeptat před podpisem.

Informaci o mzdě by měl sdělit zaměstnavatel sám, bez ptaní. Pokud to neudělá, stálo by možná za zvážení , jestli se o místo dále zajímat.

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Přesně tak. Co si nevydupe zájemce o práci před podepsáním smlouvy, to později nedostane. A když i při pohovoru něco slíběj, je nutný to mít písemě. Když ptáčka lapají… to je běžná praxe…

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Pro Vás by důvodem k neuzavření pracovní smlouvy byla skutečnost, že zaměstnavatel mzdu nesjednává v pracovní smlouvě, ale stanoví ji mzdovým výměrem, který může zaměstnanci předat až další den před zahájením práce (první den může být věnován formalitám).

Výše mzdy není povinnou náležitostí pracovní smlouvy a zaměstnavatel, který by ji takto sjednal, by si „svázal ruce“.

Já to vidím trochu jinak:
Zaměstnavatel, který o uchazeče stojí, informuje o výši mzdy sám. Pokud to neudělá, pravděpodobně bych se ani neptala a hledala bych jiného zaměstnavatele.

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… a naopak, zaměstnavatel, jež nastoupí do práce bez jasně sjednaných platových/mzdových si nesvázal ruce, ale je b*b …

před 1904 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Mc Merkurion → sjednat si výši mzdy je v pořádku.

Jenom ta otázka (ze strany uchazeče) podle mne nepatří do pohovoru. Tam by se měl zajímat o práci, kolektiv, prostředí, …

A na druhou stranu by pro uchazeče měla být skutečnost, že o mzdě nezačal mluvit zaměstnavatel, signálem, aby se poohlédl jinde.

před 1903 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… souhlasim, dyť taky píšu výše: „totiž, to bejvá většinou opravdu první, co ti zaměstnavatel nabízí !!!“ … jak říkám, na co jinýho by nás nalákal, a když mlčí, je to signál,že je nevalná …

před 1903 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek