Vím, že na toto téma už bylo více otázek (poslední, jestli se
nemýlím, před 852 dny). Ale zajímalo by mne, jaký je názor více lidí a
dnes a tak to vložím do ankety. Snad budou mé otázky postaveny jednoduše a
vhodně a bude na ně možno jednoduše a reálně odpovědět. Vkládám to do
kategorie „zdraví“, neboť o to tu jde především.
Předesílám, že já sám i veškerá má rodina jsme nekuřáci. Proti
kuřákům , pokud nám nekouří „pod nos“, však nemám žádné výhrady.
Je to jejich problém. Pouze tvrdím, že by se k tomu, že kouří, mělo
přihlížet i při léčení zdravotních problémů, které kouření
zapříčinilo. Nevím, proč bychom, jako společnost, měli být v tomto ke
kuřákům „solidární“ a platit za způsobená zdravotní postižení,
která si svým „zlozvykem“ zapříčinili . Totéž se týká ale
všeobecně u všech návykových látek, jak alkoholu, tak i drog. To jenom
„na okraj“.
Upravil/a: Jiří Bohumil
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? ivzez, briketka10, Lamalam, klumprt, martin319, anonym, CR chess2017 před 2748 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
A nesouvisí to s tím, že jsem kuřák…
Jde o svobodu – možnost volby, ne anarchii…
___
Nekuřák se může rozhodnout, zda půjde do hosúy, kde se kouří anebo
ne…
Hospodskej se může rozhodnout, zda se v jeho hospě bude či nebude
kouřit…
2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10, Lamalam Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Nesouhlasím a nejsem kuřák. Jde o svobodu, ne o kouření.
14Kdo udělil odpovědi palec? iceT, Hlada, Já..., briketka10, Funna, NeNonym, Mc Merkurion, jáára, klumprt, da ny, gecco, jiri Linhart, John Wick, Kepler
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím, přestože jsem jsem kuřák.
Plně souhlasím. Zdraví opilců se musí chránit. Není nic horšího, než prochlástavat se k cirhóze v zahuleném prostředí.
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Nesouhlasím. Souhlasil bych s rozumně omezeným . A co se týká léčení, také to nevidím tak jednoznačně. Nehody na silnicích způsobují daleko více zdravotní péče a víc peněz, než způsobuje kouření. Proč tedy nezakážeme auta? Obdobné je to se zbraněmi. Někteří bojují za celosvětový zákaz kouření, proč tedy celosvětově zastavit výrobu zbraní? Správně jsi napsal, že škodí i alkohol. Proč tedy nezakázat pivo?
10Kdo udělil odpovědi palec? Zungu, annas, GM, Hlada, briketka10, Funna, Mc Merkurion, anonym, Danina65, Kepler
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
… nechápu, že ještě dneska někdo může věřit těm blábolům, že
lečení kůřáků je dražší, než se na daních vybere z cigaret … PROČ
je teda stát nezakáže? … daleko horší jsou třeba narkomani nebo
gembleři …
… co se týče zákazu: nemám slov, jelikož by mně blokli …
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
jsem kuřák, ale na to má odpověď nemá vlilv, protože nic není
čenobílé, tak jak to nastiňuje autor otázky…
důvod A – léčíme kuřáky je sice hezký, ale nikdo neřekl B a to, že
daň na cigarety je tak obrovská, že si to případné léčení bohatě
předplacíme (odvod do daňové pokladny z ciaret je asi 10 vyšší než
u daně z alkoholu)…a navíc umřeme dřív, takže se na nás ušetří na
důchodech…to jen tak k těm penězům…
hlavní co mi vadí na zákazu je neustálé diktování něčeho…komunistů
jsme se sice zbavili, ale Brusel se začíná chovat podobně – nedávno
zakázali kvůli emisím „obyčejné“ plynové kotle (haha, to bylo jen
lobby prodejců turbo kotlů, protože, že ty na tuhá paliva nikomu nevadí a
uhelné elektrárny už vůbec ne), teď projde Bruselu zákaz kouření a co to
bude příště?…
malé hospody na venkově tenhle zákaz položí…
nevím, proč by nemohli zústat oddělené prostory v restauracích a v době
oběda zákaz, jak je to teď…
ale v obyčejné putice je zakáz kouření nesmysl…teď na jaře, kdy se
budou otevírat zahrádky takový problém s odlivem „zákazníků“ nebude,
ale v zimě to hospody pocítí určitě a na hloučky kouřících
shlukujících se před hospodou bude podivný pohled…časem se z hospod
stanou soukromé kluby (už se to někde děje) a celý Brusel a vláda se
může jít klouzat…
Upravil/a: Funna
8Kdo udělil odpovědi palec? Zungu, johana 56, Hlada, briketka10, NeNonym, Mc Merkurion, klumprt, gecco
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Akorát to omezení mělo platit pro restaurace,kde se vaří celodenně, ne
pro knajpy, kde se vaří přes poledne a pak je k jídlu jen utopenec a
nakládanej hermelín.
Lidi si dnes můžou vybrat, jestli půjdou tam nebo tam, samozřejmě
v menších městech s jednou hospodou je to problém.
7Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Funna, NeNonym, Mc Merkurion, da ny, gecco, Kepler
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
Je to špatně odůvodněná diskriminace kuřáků. Měla by být zachována možnost výběru a měly by existovat i kuřácké restaurace. Je to jako zakázat pánské záchodky a veškerá veřejná WC by byla jenom dámská.
7Kdo udělil odpovědi palec? Zungu, Já..., briketka10, Funna, Mc Merkurion, Lamalam, gecco
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Nemám na to vyhraněný názor, jelikož tam vidím veliká pro
i proti.
Pro zákaz:
Proti zákazu:
Upravil/a: klumprt
7Kdo udělil odpovědi palec? iceT, ivzez, briketka10, Mc Merkurion, Lamalam, anonym, nyjono
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Ve městě , kde bydlím cca 30 000 obyvatel jsou 4 oddělené restaurace
pro nekuřáky žádná nekuřácká. V 1 smrdí člověk přepáleným olejem
z kuchyně, ve 2 točí krušovice to nepiji- nevaří se, 3 je to
oddělené, ale dveře jsou stále otevřené- nevaří se( bez zavírání
brano), a ve 4 pivo plzeň za 40 Kč -
vaří se.
Souhlasím, alespoň budu moci jít na pivo bez omezení chutnají mě jiná
piva a o jídle ani nemluvím.
Upravil/a: jepik
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
Mělo by se zakázat léčení rakoviny plic u nekuřáků. Nepřispěli do systému, tak jako kuřáci. Nevím proč by měli být kuřáci solidární s nekuřáky.
6Kdo udělil odpovědi palec? Zungu, briketka10, Funna, Mc Merkurion, Lamalam, Slecna 007
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
4Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, Front, Jiří Bohumil, annas
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Je to jasné a zřetelné pošlapání demokratického práva podnikatele podnikat tak jak potřebuje.
Co když příště vymyslí, že restaurace může mít uvnitř vymalováno jen bílou barvou a venku vyvěšenou vlajku EU ?
A tak můžu nesmyslnýma výmyslama pokračovat do aleluja.
Upravil/a: Kura
4Kdo udělil odpovědi palec? Já..., briketka10, Funna, da ny
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Bez debat souhlasím. Personál by měl mít možnost pracovat ve zdravém prostředí a ne si ho nechat ničit pasivně od bezohledných smraďochů. Stejně jako lidé co si přijdou popít chtějí dýchat. Argument: Tak může dělat jinde, kde se nekouří…Takže si budeme práci vybírat podle toho zda je tam možno zdravě dýchat? Asi dost blbost. Normální je nekouřit. Kouření omezuje nekuřáky a tak právě kuřáci by se měli přizpůsobovat. Chci-li si níčit zdraví, nemusím tím obtěžovat druhé. Jdu se napít a věci poté letí do pračky. Pokud někomu ten smrad nevadí, ať si kouří tam kde s tím ostatní nebude obtěžovat. Kecy o nějaké svobodě kuřáků jsou trapný a srovnávat kouření s pánskými a dámskými záchody? To si děláte prdel? :D:D:D Jako muž/žena se člověk narodí, ale zda bude kuřák si vybírá sám. A když si vybere, musí se přizpůsobit. Úplně nejlepší je se na to vykašlat a přestat. Ušetřím si peněženku i zdraví. Navíc můžete kouřit elektronické. Nikomu to moc nevadí, pasivně to neubližuje a nesmrdí z toho hadry. Koupené u oficiálního distributora a ne v trafice nebouchají! A ještě ušetříte. Můžete si míchat vlastní náplně a vyjde vám to za hubičku.
Upravil/a: HZK
4Kdo udělil odpovědi palec? synapse, Rokio, Jiří Bohumil, Muso
před 2741 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
3Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, annas, Jiří Bohumil
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Kouřila jsem 30.let.Pak jsem s cigaretama sama švihla do koše!Už mně přestalo bavit stále prát zažloutlé záclony a snažit se zbavit zápachu všude i ve vlasech.Po 10.letech ,ač mám někdy z nudy chuť na dobré cigáro,už z lakoty nezačnu!100 kč. denně,ani náhodou !Tak-že,já se zákazem souhlasím.Doma ať si každý dělá dle vlastního uvážení!
Upravil/a: steipavka
3Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, synapse, Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Naprosto nesouhlasím. Jsem nekuřák, ale nechápu jak je možné, že si dovolí zakazovat někomu, jestli dovolí jiným lidem v jeho soukromém objektu kouřit.
Pokud já jako nekuřák vidím, že se v restauraci hulí, tak jdu do jiné. Pokud tam jdu, můj problém (a mé svobodné rozhodnutí, že se tomu kouření vystavím).
Tenhle zákaz je naprosto proti demokracii.
Kde bych byl se zavedením zákazu kouření jsou veřejná prostranství (protože na těch už se nacházet musím a nejde si vybrat, že tam nepůjdu…když potřebuji jít do práce, nakoupit, nebo trávit volný čas). Venku mě to totálně otravuje (když jde kuřák přede mnou a fouká protivítr, tak ten hnus jde cítit i na deset a více metrů). Ať si kuřáci hulí doma, nebo soukromých objektech, kde to majitel nezakazuje :)
Upravil/a: Lovecrossed
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
2Kdo udělil odpovědi palec? Front, Jiří Bohumil
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, Jiří Bohumil
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, Jiří Bohumil
před 2748 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
2Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
V každém případě je kouření zlozvyk, bez kterého je člověk schopen se obejít, pokud si nevytvoří sám dobrovolně návyk. Škodí to jak kuřákovi tak okolí. Vím, že je to dost drastické opatření vůči kuřákům, ale plně s ním souhlasím. Kouřil jsem 40 let až 3 krabičky denně. Dnes jsem nekuřák, ale chápu kuřáky jaký je to problém přestat. Proto souhlasím i drastickýma opatřeníma, abychom co nejvíce pomohli kuřákům se zoho zlozvyku zbavit, sami na to nestačí.
2Kdo udělil odpovědi palec? synapse, Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Já si myslím,že restaurace není hospoda,takže bych to rozdělila,v hospodách ať se kouří,ale restaurace má být čistá,příjemná,aby lidem i dětem chutnalo,protože do restaurace patří dobré jídlo a pití,cigareta nikoliv.
Upravil/a: Zubejda 1
2Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Ještě lepší než navrhuje NenOnyM by bylo schválit od 1.června´17
novelu, která by povolila (umožnila) restaurace, ve kterých se MUSÍ
nekouřit, a hospody, ve kterých se MŮŽE nekouřit…
Bylo by to demokratické ke všem, a JEŠTĚ BY SI NEKUŘÁCI MOHLI
VYBRAT…! :)
Zdroj: Mým zdrojem je smysl pro spravedlnost, a životní zkušenosti…
Upravil/a: Já...
2Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Se zákazem kouření nesouhlasím, je to omezování osobní svobody. Mají být restaurace kuřácké a nekuřácké, ať si každý vybere co se mu líbí. Jsem nekuřačka, ale tohle mě teda vytáčí. To se každý ohání demokracií, ale jen když se mu to hodí.
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Funna
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
2Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, Jiří Bohumil
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Se zavedením zákazu souhlasím.
2Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, Jiří Bohumil
před 2734 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2743 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2743 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím, přestože jsem jsem kuřák.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Nazor muze mit clovek jaky chce. Pani v PS si to odhlasujou podle svyho,nehlede na lidi,jako tradicne !
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
není to již trochu hon na čarodějnice, válet se opilý na zemi lze, močit kdekoli v rohu lze, za chvíli bude zákaz se napít i vína ve vinárně, vždyť již máme kamery kam se pohneme, nelíbí se mi to
Upravil/a: honzik101
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
nesouhlasím, sice tam nechodím, ale je mi líto kuřáků
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
chapu zakaz koureni v nekterych restauracich,hlave v dobe obeda,ale nechapu,proc by se nesmelo kourit napr,na zahradkach.jsem kurak a kdyz jdeme nekam posedet,tak si tu cigaretu dam.nejradeji sedavame prave na zahradkach,aby jsme neobtezovali nekuraky sedici uvnitr.mysim,ze si pak kazdy kurak-a ze nas je dost,jestli jit nekam posedet s omezenim a nebo si koupit pohosteni domu a bez omezeni.myslim,ze pak bude moct plno restauraci zavrit.
Upravil/a: M+R
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Ještě by se mělo vyřešit, aby ti kuřáci nepostávali na hlavních ulicích před hospodama. Buď by kouření mělo být vyřešeno ve dvoře, vnitřní kuřárně bez stolů (aby je perzonál nemusel obsluhovat v kouři a aby kabáty nenačichovaly). Anebo obrácenou autobusovou zastávkou před hospodou, aby nebylo na kuřáky vidět. Jen vycházející kouř a kuřáky lačně spěchající do zastávky a provinile se trousící ven.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Já bych od 1.6.2017 zavedl NOVELU zákona, ve které bych ZAKÁZAL hospody,
ve kterých se MUSÍ NEKOUŘIT, a povolil hospody, ve kterejch se MŮŽE
KOUŘIT.
Pak bych si sám vybral, do které půjdu…
😉
Zdroj: Můj zdroj? Selský rozum…! 🙂
Upravil/a: NeNonym
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
V mnoha Evropských zemích je zákaz už dávno, čekal jsem, až se to konečně zavede i u nás
Upravil/a: kuldatomas
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2741 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2741 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2739 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2738 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Se zavedením zákazu souhlasím
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2726 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2723 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Souhlasím se zavedením zákazu kouření v restauracích. Podobná diskuse proběhla ve všech zemích kde zákaz platí již nějakou dobu a ukázalo se, že to mělo pozitivní vliv na zdraví lidí, pohybujících se v zakouřeném prostoru, z jakýchkoliv důvodů. Žádná katastrofa v podobě masově krachujících restaurací se nekonala, jak někdo předpvídal. Je pravda, že to je určité omezení kuřáků a majitelů restaurací, tak jako se děje i jinde tam kde by mohlo dojít k poškození zdraví lidí. Na příklad jsou vydávány omezení v podobě hygienických norem, zákaz pytí alkoholu před jízdou,na veřejnosti, nutnost připoutat se v autě a všade tam kde by to mohlo ohrozit člověka i proti jeho vůli. Takových příkladů by se našlo dost. Vždy se najde někdo komu ten či onen zákaz bude vadit, protože jej omezí a nelze bohužel spoléhat jen na ohleduplnost lidí. Najdou se i kuřáci, kteří by rádi přestali kouřit, ale nemají dost odvahy s tím přestat, protože to je droga a je příjemné si po jídle v restauraci zapálit. Lze předpokládat, že to někoho aspoň omezí v počtu vakouřených cigaret když to nebude tak pohodlné. Zákazem dává společnost najevo, že kouření je nežádoucí a chrání tím zdraví zaměstnanců v restauracích a i kuřáků, kteří byť jsou v zakouřeném prostředí doprovolně, zároveň násobí škodlivyny v zakouřeném prostředí.
Upravil/a: Bren
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2723 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2722 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2717 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2686 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2566 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2565 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2373 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
současně ale rozumím že se tím cítí kuřáci poněkud dotčeni. Ale berte to třeba takhle, desetiletí museli nekuřáci čichat při jídle výpary z té vaší libůstky, tak teď to holt bude pár let opačně, to je fér 🙂
Upravil/a: anonym
1Kdo udělil odpovědi palec? Jiří Bohumil
před 2355 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
S úplným zákazem kouření v restauracích nesouhlasím, i když jsem
nekuřák. Kuřáci budou chodit kouřit před hospodu, což poleze některým
lidem přímo do obýváku, pokud je restaurace třeba na náměstích, kde jsou
horní patra domů obytná. Kuřáci budou běžně chodit po ulicích a
otravovat vzduch nekuřákům, kteří by do kuřácké hospody jinak nechodili.
Před několika dny mi před obchodem Albert spálil jeden výrostek rukáv od
kabátku, když jsem šla kolem a on se ve skupince dalších kuřáků jak
odklepnout popel zrovna ve chvíli, kdy jsem šla kolem. Když ucítil, že
o něco cigaretou zavadil, teprve mne zaregistroval. Pak mi vynadal, že prý
to je moje vina, což nechápu.
Ať si kuřáci zalezou do svých zahulených hospod a tam ať se třeba udusí.
jen mi je líto personálu.
0
před 2742 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Nevidím důvod proč v restauracích nekouřit. Nekuřák se může rozhodnout pro nekuřáckou . Nechala bych to na majitelích, zda chtěji kuřáckou či nekuřáckou.
0
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím.
Za chvíli zakážou další věci na to se připravte, bude to horší a horší, budou nám zakazovat rodit, do práce budou chodit jen bezdetní a mladí, starší lidi od 50 budou vadit tak odvézt na pustý ostrov. Nevím tedy proč se vyrábí cigarety, když zakazujou kouřit v hospodě i na ulici si uz nezapálíme jednou.Ja sama kouřím a do hospody chodim jen proto, že si tam zakouřím a dám k tomu pivo.No do hospody už nikdy nevkrocím,koupim si pivo domu a zapálím na balkoně bude to lepší a levnější.
Upravil/a: Klarisa
0
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu nesouhlasím, jsem kuřák.
Provozovatelé restaurací a hospod by jsi měly rozhodnout,zda se u nich bude kouřit či nikoliv a né nějaké hloupé nařízení z vlády či EU
0
před 2735 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
Souhlasím s tím, i když jsem kuřák. Myslím, že není problém jít kouřit ven z restaurace.
0
před 1978 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Se zavedením zákazu souhlasím.
V současné době si myslím že se zákazem kouření je spokojenost a i kuřáci jsou většinou spokojeni, příjemné prostředí v restauraci, nesmrdí oblečení, když chodějí kouřit ven tak kouří méně, chodím do hospody kde majitel je dost silný kuřák a říkal že už by kouření asi nepovolil, lidí chodí plno, vymaloval, člověk jde z hospody a nesmrdí, ten smrad byl fakt hroznej, a to jsem taky kouřil a 7 let nekouřím…
0
před 1970 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď.
Jsem sice nekuřačka, ale mohla by být restaurace nebo hospoda být rozdělena do dvou ,,místností" pro kuřáky a nekuřáky.
0
před 1704 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Obmedzovanie osobnej slobody.Ak by vyhlásili fajčenie za protizákonné a cigarety by sa nepredavali môžu také nariadenia prijímať ináč je to porušovanie osobnej slobody…
Četba následné diskuze je z hlediska sociologického, politického, ba
i psychiatrického, zajímavější a závažnější, než samotný dotaz. Je
vidět, že zákulisní loutkaři a propagandisté odvádí „dobou práci“ a
lidstvo blbne, přesně tím směrem jak znělo zadání ( např. Dullesova
plánu ).
Zvlášť křupavě vypečená je argumentace „svobodou“ kuřáků. To je
taková, ale taková hovadina a lež, že by podrobná odpověď vydala
na knihu.
Děkuji všem, kteří v anketě reagovali. Jak je vidět, aktivních kuřáků je stále ještě dost. Omlouvám se za všechny nekuřáky, že jim bude trochu zkomplikován život.:-). Ale stále určitě platí že „normální je nekouřit“! A snad na to, ve svém vlastním zájmu, postupně přijdou sami. Všem to ze srdce přeji!!!
Přihlížet k různým proviněním proti zdravému způsobu života (kouření, drogy, alkohol, přejídání se, málo pohybu, příp. další) při léčení zdravotních problémů by bylo velmi obtížné – jak toto prokazovat? A jak prokazovat míru zavinění nemoci konkrétním porušením?
Zajisté,normální je nekouřit!Ale pokud kuřáci přinášejí do
rozpočtu peníze je to skvělé,ale o této matematice pochybuji.Myslím, že
zákaz přišel v zemi Střední Evropy dost pozdě!
Zdislava
Já nechápu ty debilní výblitky,že nemoci z kouření jsou drahé.Jestli se od kuřáků vybere na daních cca 36 miliard Kč ročně (některé zdroje uvádí i víc) a léčba nemocí z kouření stojí 6 miliard Kč ročně,tak kdyby ty daně šly do zdravotnictví,tak kuřáci vlastně platí i léčbu nekuřáků.To je samozřejmě exrém,ale je to tak.Kde se vaří,tak at se nekouří,ale proč by se nemělo kouřit v pivnicích a barech?Tak at tam nekuřák neleze,já také nepolezu tam kde se nekouří,ani se nažrat.
Kde jste přišel na ta čísla? Je prokázáno dávno, a to na celosvětové úrovni, že léčení nemocí z kouření přijde stát mnohem dráž než vybrané daně. Mez. měnový fond z tohoto důvodu už dávno přestal podporovat projekty na pěstování tabáku v rozvojových zemích, protože uznal důkazy o tom, že celkové ekon. bilance (při započtení škod z kouření pro společnost) je záporná.
Se zákazem nesouhlasím,jsem sice nekuřačka,ale nelíbí se mi jak už nyní stojí všichni před hospodama a dělají bordel,křičí, hlučí,opilí pokřikují na kolemjdoucí,nemluvě o bordelu okolo z nedopalků.A lidí,kteří v bezprostředním okolí bydlí je mi líto.
Lamalam-souhlasím, „sranda musí bejt i kdyby na chleba nebylo“. Přeji krásný 1.máj a polibek pod rozkvetlou třešní.
Děkuji za přání. S tím líbáním pod rozkvetlou třešní to bude horší. U nás v 900 m n. m. zatím nic nekvete.
dubraro-rychlá poznámka. Každé omezení je na úkor svobody. Pití alkoholu před jízdou, požívání jiných drog a další různá zákonná omezení (v podstatě všechny zákony, jež něco zakazují). A myslím si že se žádná společnost bez zákazů neobejde. Už i „deastero božích přikázání“ bylo omezením svobod. Bez určitých kritérií a zákazů by vládla na světě anarchie.
pane Bohumile…nějak si pletete pojmy…zákaz pití před jízdou je
v kvůli tomut, že v alkoholovém omámení je nižší reakční
doba…zákaz drog je z toho důvodu, že lidé většinou v rauši obvykle
ohrožují své okolí, ale nikdy jsem neviděla kuřáka, co by kvůli
cigaretě zabíjel a kradl, nebo někoho ohrožoval bezohlednou
jízdou…slyším: ale já to musím dýchat…nemusíte! nikdo vás nenutí
jít do hospody, kde se kouří!…v restauracích, kde se vaří je zákaz
v pořádku, ale on platí i v putikách…a tam je 90 % kuřáků…
ad přikázání…ano, náboženství je také druh totality a proto to jsem
atheista…a ani desatero nebylo dogma, protože pár zdrávasmárií a nějaký
ten dar do poladničky případný prohřešek stejně srovnal…
Pojmy si pletete vy. Zákaz kouření je namířen proti kouření vůbec, protože se ukázalo, že tam kde jej zavedli ubylo nemocí z kouření,část kuřáků kouření aspoň omezila a někomu to pomohlo přestat kouřit, protože je to zlozvyk a zapálit si v restauraci bez omezení je tak snadné. Společnost tím dává najevo, že kouření není in a příklad mládeži, která zpravidla začíná s kouřením na diskotékách. Zatím vidí kouřit dospělé téměř bez omezení. Kuřák také velice často obtěžuje své okolí tak jako řidič svou bezohlednou jízdou, jak píšete. Ministr zdravotnictví má za ůkol chránit zdraví občanů bez rozdílu ať již se jedná o zaměstnance v restauracích, kteří často nemají na výběr kde chtějí pracovat,nebo kohokoliv kdo vstoupí do zakouřené místnosti z různých důvodů, na příklad proto, že v dané lokalitě není nekuřácká hospoda v dosahu, nebo se jedná o nezletilce. Pochybuji také, že kdyby se o zákazu kouření takovou dobu nediskutovalo byla by možnost výběru nekuřácké hospody, protože by majitele hospod k tomu nic nenutilo. Je sice pravda, že kuřák pobývá v zakouřené místnosti doprovolně, ale škodliviny se násobí, tak, že venku v podstatě vykouří méně cigaret. Hygienické normy chrání zaměstnance před škodlivými vlivy i v jiných oborech a také by se mohlo říci, že tam nemusí dělat když to ohrožuje jeho zdraví. Někdy vás zákaz chrání i proti vaší vůli a nikdo se nad tím nepozastavuje. Na příklad se musíte připoutat v autě, nebo musíte v noci používat reflexní prvek při chůzi po silnici, a takových příkladů kdy se něco mezuje by se našlo dost.
Zákon zakazuje kouření ve veřejných prostorách, to je jednoduché. A restaurace (putika, putyka, atd. …) je veřejný prostor. Jeho provozovatel nemá žádnou svobodu, musí splňovat celou řadu opatření na ochranu zdraví návštěvníků (namátkou nesmí škrábat brambory tam, kde se připravuje hotové jídlo, nesmí skladovat hotové jídlo, musí důkladně umývat půllitry, atd. – stručně opatření proti množení mikrobů a šíření nakažlivých chorob), proti tomu chcete taky protestovat? nebýt těchto omezujících nařízení státu, tak byste se po každé návštěvě putyky musel dlouho léčit. Pokud se to někomu nelíbí, tak ať hospodu neprovozuje.
Axeli, díky za mou „obhajobu“ mého názoru a reakci na názor Funny,
zřejmě „skalního“ kuřáka. Stejně tak za polemiku s John Wickem
o nákladech na léčení kuřáků a jejich „hospodářský“ přínos
z daní – máš úplnou pravdu.
Je to s nimi těžké, kolikrát by si i sami přáli přestat
(i z ekonomických důvodů, nejen kvůli zdraví) ale nejde to.:-((( A tak
vždy najdou argumenty, aby si tento, jednoznačně zlozvyk, mohli ospravedlnit
a obhájit. To je pro ně zřejmě jednodušší.
Částečně máte pravdu:
Řada kuřáků by ráda kouřit přestala jak ze zdravotních (i všichni kuřáci vědí, že kouření škodí jejich zdraví), tak z ekonomických důvodů.
Problém je v tom, že závislost na nikotinu je nemoc, nikoliv zlozvyk. Právě proto je tak těžké se s ní rozloučit. (U zlozvyku by to přece jen bylo o něco snazší.)
Jsou zákazy, které mají smysl a jsou zákazy které jsou nesmysl. Jako třeba, že se nesmí močit na veřejných místech. Široko daleko žádné veřejné WC, to se snad máme veřejně počůrat, nebo nosit plínky? Co takoví prostatici, co musí každou půlhodinu? Samozřejmě nebudu čůrat do kašny, ale když zalezu někam do ústraní za keř, tak snad nikoho nepohorším.
Keplere, nevím, zda se ještě k této diskuzi vrátíš, ale vzhledem
k tomu, že se ještě stále další ozývají, mám k Tvému diskuznímu
příspěvku polemiku.
Nelze podle mne srovnávat potřebu a nutnost. Kouření je spíš pouhá
potřeba (těch co se ho nedokáží zbavit), močení je nutnost. Když si
nezakouříš, nic se nestane, když se nevyčůráš tak se „pochčieš“ a
je malér. A když se někde v ústraní vyčůráš, určitě tě nikdo
nebude stíhat.
Ale mohu Ti udat příklad svého švagra, Pražáka, který má tento problém
a tak má vytypované, na svých procházkách Prahou, kde je jaká restaurace a
WC, aby mohl tomuto maléru zabránit. 🙂 Ono se tam to klidné místečko
v ústraní, na močení, těžko najde.:-(
Drap | 3375 | |
annas | 2020 | |
marci1 | 2004 | |
Kepler | 1901 | |
mosoj | 1775 | |
da ny | 1308 | |
zjentek | 1186 | |
hanulka11 | 1028 | |
quentos | 950 | |
elkon | 939 |
Děti a zdraví |
Ženy a zdraví |
Muži a zdraví |
Nemoci |
Fitness |
Životospráva |
Ostatní zdraví |