Avatar uživatele
Pruzkumnik

Jaký mají dekompresor a elektrický chcípák výhody/nevýhody na motocyklu?

Jediný co jsem zatím zjistil:
Dekompresor
+lze ho využít k snadnějšímu nakopnutí motocyklu(při nakopnutí nedojde ke kompresi a motor se bude rychleji protáčet)

  • konstrukčně složitější
  • třeba nastavit
  • možná netěsnost

Elektrický chcípák
+jednodušší konstrukce
+žádné nastavování
+lze tak upravit většinu motocyklů vybavených dekompresorem(pří­kladem může být moped babetta 207)

  • při delším sjíždění kopce u dvoutaktu při zkratovaným zapalováním pro lepší mazání a ochlazení motoru může/ale nemusí dojít ke zničení zkratované cívky

Napadá vás ještě něco?

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2715 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Není rozdíl ve funkci, pouze v systému. Dekompresor se používal dříve u některých motocyklů. Od jisté doby se však používá, u většiny zážehových motorů (včetně motorovéhu nářadí) pouze přerušení el.obvodu zapalování, což je konstrukčně jednodušší. Vzhledem k tomu, že vznětový motor el.zapalování nemá, u těchto se používal dekompresor. U moderních vznětových motorů- většina dnešních automobilů na naftu, které mají el.vstřikování, se používá opět přerušení el.obvodu vstřikovacích jednotek. Výhoda přerušení el. obvodu zapalování, případně vstřikování, vůči dekompresoru je tedy pouze v jednodušším konstrukčním řešení. Pouze dva dráty a vypínač.

Upravil/a: Jiří Bohumil

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Žádné. Každý se používá ke stejnému účelu, k vypnutí motoru. Dekompresor u vznětového ( tam by ti vypnutí elektriky moc nepomohlo) a vypnutí zapalování u benzínového motoru.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Ta funkce je vesměs stejná, ale ten systém za tím je jiný. To máte stejné, jako když řešíte, jestli jsou lepší elektrické motory Bühler nebo nějaké jiné řešení. Teď mě z hlavy nic nenapadá. Prostě je to o tom systému, který je za tím. Moc velké složitosti v tom nehledejte. :)

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Při „nakopnutí“ motocyklu, startovací pákou, se dekompresor nikdy nepoužíval a nepoužívá. Pouze u startování motorů se šlapadly (od starých Wandererů Sachs, přes Jawy z 3–4cátých let až po mopedy Stadion. U těchto se používal pro tento účel, neboť start motoru „protočením“ šlapadly, v první fázi „prošlápnutí“, bez něj, bylo skoro nemožné.

před 2715 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Lamalam

mosoj > „Dekompresor u vznětového“? Chcípák měl i starý moped Stadion. Nikdy jsem neslyšela o Stadionu se vznětovým motorem, inu člověk se tady stále učí a žasne.

před 2764 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava