Zajímalo by mě, jestli má pro někoho v dnešní době smysl si kupovat PC hry, hudební CD nebo DVD nebo i 3D Blu-ray, když vše jde koupit za pakatelní cenu nebo stáhnout z internetu. děkuji → www.filmarena.cz/
Zajímavá 0 před 2569 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ti, co to prodávají za pakatel porušují autorská práva, ale to málokoho vzrušuje. Já nejraději stahuju z internetu, protože si můžu vybrat a vypálit co se mi opravdu líbí a nekupovat s celým albem i ten balast, který tam zpravidla bývá. Některé interprety a tituly se ale jinak pořídit nedají. Ostatně vypaluju už jen málokdy, dnes stačí obyčejná fleška.
0 Nominace Nahlásit |
Ono to není ani tak o ceně (typicky lze koupit za pár korun DVD bez porušení autorských práv v ceně tiskoviny > přiložený nosič), jako o výdrži. Placky pálené doma vydrží s bídou pár let. (nebudu rozebírat archivační nosiče v ceně 100Kč/ks, které vypálíte jen na nemnohých vypalovačkách. Ovšem i lisované nosiče mohou být kazové – a platí to zejména pro ty přiložené časopisové/novinové, jakkoliv i tak jsou obvykle násobně lepší než doma pálené. Ubohá trvanlivost zejména pálených DVD je jedním z kritických faktorů.
Co se týká multimediálních dat, nemá dnes placka už smysl pro většinu lidí. (zanedbám těch pár lidí, kteří SKUTEČNĚ provozují obraz 8K UHD apod.)
Jiná věc je u softwaru, tam placku jako když najdeš z mnoha důvodů, i když i tady se už situace naklonila ve prospěch elektronických licencí.
Pokud vlastníš nějaká jediečná data o která nechceš přijít (svatební fotky apod.), tak archivační médium je jistota, ovšem není z nejlevnějších. Laciná varianta je multiplicitní zálohování (např. do cloudu+ do NAS+flashka)
0 Nominace Nahlásit |
Smysl to samozřejmě má,
ani v oblasti zábavy bychom neměli porušovat zákony.
Problém vidím nejen v široké nabídce „warezu“, ale především
v „politice“ výrobců a prodejců originálních médií.
Příšerně mne štve, že si na začátku zakoupeného CD/DVD
musím přečíst varování před porušováním autorských práv.
To je podle mne „postavené na hlavu“,
protože jsem za originální médium řádně zaplatila.
Pak to řeším tím, že originál putuje do knihovny
a dívám se na film stažený z internetu bez této „ochrany“.
Nevím, jestli ti, kdo „prodávají za pakatel“ porušují autorská
práva. Podle mne tomu tak být nemusí.
Pokud si něco koupím a následně to nepotřebuji, mohu to se slevou
prodat dalšímu zájemci. (Autor už zaplaceno dostal z původní koupě.)
____________
Pro zajímavost:
Před nedávnem jsem se dozvěděla, že lze takto legálně (!!)
prodávat i licence komerčních OS a dalšího software.
0
před 2569 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud se ptáš na to, proč ještě dnes kupovat optická média v krabičkách když je možné legálně danou věc koupit pomocí online distribuce v čistě digitální podobě bez médií a zbytečných krabiček, samozřejmě tady se jednoznačně přikláním k druhé úspornější možnosti.
Výroba optických disků, jejich balení, distribuce a prodej v kamenných obchodech je neúměrně drahá věc, pak se stává že na umění vydělává především tento distribuční řetězec a umělec samotný z toho má houby. Online distribuce umožňuje jednak spotřebiteli získat totéž mnohem levněji a přitom umělec z té částky v absolutních číslech nakonec dostane víc.
Z tohoto úhlu pohledu říkám, ne nemá smysl kupovat CD, DVD, BluRay .. nepochybně je pro všechny zůčastněné výhodnější jít v případě softwaru, filmu či hudby cestou čistě digitální distribuce, na které se tak nepřiživují zbyteční paraziti …
Upravil/a: anonym
0
před 2566 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V případě her by se dalo říci totéž, nákup krabicových her na optických discích už dávno nedává ekonomický smysl a určitě se vyplatí spíš jej koupit třeba na STEAMu v digitální formě, už také proto že jsou tam běžné slevy v řádu desítek procent až po 90% u některých titulů. Oni si tyhle slevy dovolit mohou, neprodělají na tom protože je digitální distribuce nestojí skoro nic, takové slevy si pochopitelně nemůže dovolit kamenný obchod, prodávající krabice, protože má neskutečné množství fixních nákladů pod které prsotě není schopen jít a zákazník je prostě musí zaplatit :-/ kamenné pobočky a fyzická média jsou v dnešní době už přežitek, jistě ne všichni to ještě vidí, ale už je to pár let zjevný trend.