Nakolik tomu rozumím, tak podnikatelský plán je o tom, co a jak chceš dělat a marketingový o tom, jak o svém výrobku či službě řekneš ostatním.
0 Nominace Nahlásit |
Jen doplním dubrara. Marketing prostupuje všemi činnostmi firmy: od
zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a
zajištění poprodejního servisu.
Jak píše wiki.
0 Nominace Nahlásit |
Celý podnikatelský plán je (měl by být) hrozně obsáhlý, obsahuje mj. i marketingový plán. Podnikatelksý popisuje do podrobna „co, jak, v čem, kolik, kde, za jak dlouho,…atd.“. Součástí jsou výpočty, všelijaké údaje – konktakntí aj, popisy výrobků a činností,…
Marketingový plán se zabývá průzkumem trhu a vše, co do toho patří – výrobek na trhu, konkurence, (roční) cíl, distribude, propagace-reklama, … prostě obchodní strategie na zákazníky… Jak, co nejlépe dopravit zboží k zákazníkům (takže analýza potenciálních zákazníků – komu ho prodávat, celého trhu, sestavení vlastního výrobku – cena a množství za určitý čas atd.).