Automatická převodovka řadí ´sama´ – buďto jen na základě
otáček motoru a nebo podle programu, který bere v úvahu i další
parametry (otáčky a zatížení motoru, zvolený styl jízdy…).
V manuální převodovce volí zařazení rychlostního stupně řidič.
0 Nominace Nahlásit |
u automatu nemusíš mačkat spojku a řadit.I přesto že tam šajtrpáka
je,ovšem zaříš jen parking-což je brzda a na tento stupeń se také
startuje,pak je tem N a další 2 stupně,pro jízdu dopředu a dozadu.
U manuální převodovky musíš zmáčknout spojku když cheš zařadit jinaj
kvalt.U náklaďáků ještě s meziplynem nebo dvojtým vyšlápnutím
spojky.Tož třeba Tatra.
Pak existuje ještě poloautomat.
0
před 3984 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše mowla: automatická převodovka sice řadí taky, ale nezávisle na vůli řidiče. Zjednodušeně řečeno, počítač si zvolí převodový stupeň a sám následně přeřadí. Někde máš u auto. převodovky volbu stylu jízdy a podle toho se určuje při jakých otáčkách si přeřadí.
Manuální převodovka – řidič pomocí táhel nebo lanovodů mění převodový poměr, během řazení musí být vyšlápnutá spojka. Kdysi dávno existovali převodovky nesynchronizované, kde jsi během řazení musel řadit s meziplynem (řadit na vyšší stupeň s vyšlápnutím spojky v neutrálu, podřazovat s mírným přidáním plynu) no dnešní vozidla už mají synchronizované převodovky, kde používání meziplynu je zbytečné.
Poloautomatická převodovka (sekvenční) – je to vlastně velmi podobné automatické převodovce, až na to, že během jízdy řadíš pomocí ,,páček" +1 rychlostní stupeň a –1 rychlostní stupeň. Podobně se to používá u motorek, kde se to spíše podobá mechanické převodovce, ale princip je prakticky velmi podobný.
Pak jsou ještě hydrodynamické převodovky, variátory, planetové převodovky, atd.
0
před 3983 dny
|
0 Nominace Nahlásit |