Dnes jsem si ve věhlasném supermaketu Albert vybral docela drahou
bonboniéru a při placení požádal o její dárkové zabalení. K mému
překvapení toto přání u všech aktivních pokladních vyvolalo zděšení.
Byl jsem požádán o strpení a pochopení, že na prodejně je pouze několik
jedinců, kteří balení v přijatelné podobě ovládají. Nakonec sice vše
dobře dopadlo, byť k tomu dotyčná „umělkyně“ potřebovala téměř
dvacet minut.
Samozřejmě jsem za splnění svého požadavku slušně poděkoval, ale
neodpustil si poznámku, že příčinou této, pro obě straně poněkud
trapné události je skutečnost, že zmíněné megaprodejny neposkytují
služby váženému zákazníkovi, nýbrž masám. Jaké jsou vaše zkušenosti
s těmito „chrámy spotřeby“ a hlavně, umíte poradit jak prosadit, aby
alespoň někde byl zákazník pánem vítaným mezi dveřmi třebas i hezkým
oslovením a podáním ruky? Možná tomu nebudete věřit, ale já to
zažil.
Doplňuji:
Takže baghiro a hanulko11, s prominutím přesně vy dva nyní zobrazujete
špalek, na kterém lze za každých okolností štípat dřevo. A přesně to,
tyto velkoprodejny u nás potřebují. Přece i naši zákazníci plní jimi
vyhlášené podmínky a dnes, třeba za vejce platí nemalé ceny dokonce
překračující podmínky tzv. hokynářů. Nedávno jsem si v Kauflandu
„zadupal“ nad skutečností, že určité zboží nabízené ve slevě není
k dispozpozici a ejhle, dali si můj požadavek do seznamu, a sice až po
čtrnácti dnech, ale po telefonickém avizu je za slíbenou cenu dodali.
Domnívám se, že jako zákazníci děláme chybu a velmi si škodíme pokud
umožníme, aby nám monopolně postavení obchodníci, s prominutím vesele a
bez zábran káleli na hlavu.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, mojitek, iceT, anonym, anonym, HIada před 4670 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myslím, že dárkové balení zboží nemusí být v nabídce supermarketu a pokud není, nepovažuju to za neúctu k zákazníkovi. Je to totéž, jako požadovat obsluhu číšníkem v McDonaldovi. Každý způsob prodeje má svá specifika a proto mohou vedle sebe prosperovat jak supermarkety s nízkou cenou, tak specializované obchody s osobním přístupem k zákaznikovi. Každý si může zvolit, jakou úroveň prodeje požaduje a jakou cenu pak zaplatí.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud chci takové služby, zajdu si do specializovaného obchodu, kde
takové služby samozřejmě poskytují.
Super- a hypermarkety jsou naopak většinou optimalizované na nákupy stylem
„vezmi, zaplať a nezdržuj“, a na zvláštní přání, jako je třeba
dárkové balení, opravdu nejsou zařízení (perzonálně ani
materiálově).
Tak, jako se nedivíme, že jiný přístup mají k hostu v Alcronu a jiný
u McDonalds, tak jiný přístup má supermarket optimalizovaný na
efektivnost, a jiný hokynář, který má čas i motivaci opečovávat
každého zákazníka.
Tím nechci říct, že jeden nebo druhý způsob je špatný, jen je potřeba
pochopit, že je prostě jiný – a v obou případech má svůj důvod
a smysl.
0 Nominace Nahlásit |
Nechtěj ušetřit pár korun a kupuj bonboniéru v cukrárně.Nejlépe v soukromé.Dříve každá prodavačka s výučákem měla na škole hodiny aranžování,písma ap.Dnes je mnoho personálu ve velkoprodejnách vyššího vzdělání,ale neumí ani zboží vkusně zabalit,případně ve výlohách vyměnit natož ručně napsat cenovku.. :D
0 Nominace Nahlásit |
přesně jak píše baghira … chodila jsem jeden čas na brigádu do takového OC a vím jak to tam chodí…běda kdyby chtěl někdo bonbonieru zabalit ,to by bylo zdržování Ti co nmaji nastarosti doplňování na to nemají čas ani možnost a pokladní už vůbec ne … v Intersparu je mimo pokladny koutek, kde ti to zabalí ,ale myslím za mírný poplatek …prostě v těchto potravinách se s tím nepočítá ..opravdu to tam tak je kup ,zaplať a odejdi a přijď zas… já když si tam něco takového koupím tak s tím ani nepočítám že bych to chtěla zabalit balím si to sama doma …
0 Nominace Nahlásit |
Jsem stejného názoru a v marketech bych balení dárku nevyžadovala.Naopak se divím,že vám vyhověli a že se jim to povedlo.
0 Nominace Nahlásit |
Docela nechápu z jakého důvody by nemělo být normální,běžné aby v hypermarketech/supermarketech nebyla možnost úhledně si zabalit nějaké to zboží.Právě proto že je to hypermarket kde se prodá denně zboží za miliony by to mělo být právě běžné.Ale je pravda,že tady je to jenom taková lepší Ukrajina,lidi vydrží všechno-bohužel.
0 Nominace Nahlásit |
Dudu – úplně mi mluvíš z duše. Mám totiž přesně ten samý
pocit.
Když se dívám na TV a v reklamách vidím ty nadšené, pro blaho
zákazníka všehoschopné tváře, mocná lákadla v tisku na nejlepší
obchod apod., správně tuším, že líná a protivná baba XY odnaproti,
kterou znám léta a ona teď prodává v tom „Božím“ kšeftě, se přece
přes noc – tím, že si oblékla jejich „dres“ – jistě nestala
ochotnou a šikovnou paní prodavačkou.
Zrovna včera (a shodou okolností také v Albertu) jsem se ptala na šunku,
která měla být v akci. Zatímco éterem obchodu se linula optimistická
reklamní píseň, právě o tomto produktu, prodavačka velmi nepříjemně
odsekla, že jim nepřišla a stejně už akce končí. Na šunku jsem se
vykašlala. Ale situaci jsem řešila s vedoucí a následně e-mailem do
Aholdu, protože víc než klamavá reklama a neschopnost objednat dostatek
zboží, mě naštvalo arogantní a hrubé chování k zákazníkovi.
Nejsem hádavá, ale nevím proč bych měla obsluze servilně podlézat za to,
aby mi vyhověla v tom, na co mám jako zákazník právo.
0 Nominace Nahlásit |
Osobně si myslím, že například tato služba by měla být v každém
obchodě. To že supermarkety zákazníka jako jedince téměř nevnímají je
bohužel praqvidlem.
Pokud to je možné, tak se supermarketům vyhýbám.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek