Zdravím, plánuju si koncem tohoto roku koupit své první auto (doposud
jsem jezdil jen v autě autoškoly/rodiny/kamarádů) a obracím se sem,
protože se v autech moc nevyznám, tak raději dám na radu nějakého
profíka, který už se v tom pár let orientuje. Investovat do auta bych
chtěl tak 80–150 tisíc- pravděpodobně bych zvolil z bazaru. Přítelkyni
aktuálně nemám, natož děti, tudíž bych volil něco spíše
sportovnějšího, než velké combíky. Hodně mě lákají německé značky,
ale slyšel jsem, že to není nejlepší volba je brát z bazarů že jsou
poruchové, tak nevím co je na tom pravdy. Hodně mě oslovil například
tenhle model BMW: https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/17241371?goFrom=list
Nechci ale abych zase do dvou měsíců musel do toho auta investovat polovinu
ceny. Jaké by byly nevýhody tohoto vozu? Mě připadá na tu cenu celkem
dobrý, ale jak říkám, v autech se nevyznám, tak nemůžu posoudit. Potom
taková alternativa- VW Passat: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/passat/16928484?goFrom=list
Dále například Audi A6 quattro, nebo Renault Megane r. 2010.
Určitě mnoho z vás napíše Octavii, ale rád bych slyšel názory i na
ostatní značky.
Zajímavá 0 před 2787 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ty bys měl v první řadě zvolit auto přiměřené svým řidičským zkušenostem, abys výkonným sporťákem nepřizabil někoho v první zatáčce, kterou „nedáš.“ Rozhodně ne 200 koňový třílitr, jak ukazuješ toho bavoráka. To je jedna věc. Druhá, do bazaru běž vždy s někým, kdo autům rozumí (tedy ideálně nějaký tvůj známý automechanik), který ví, na co si dát pozor u všech aut obecně (kde bývají sváry po svařování po havárii auta apod.) a na co si dát pozor u konkrétních značek a modelů (například info typu: Wolswagen Golf III. generace s motorem benzín o objemu bla.bla nebrat, třetině lidí se po 150 tis. kilometrech zadírá na klikové hřídeli… a podobně). Třetí věc: oba vozy, které by se ti eventuálně líbily, jsou dieselové motorizace. Diesela volí lidé, kteří ví, že najedou hodně kilometrů ročně (třeba kolem 40–50 tis.) a proto obvykle úspornější diesel (navíc s o něco lacinějším palivem) se oproti provozu auta s benzínovým motorem zaplatí i přesto, že budou třeba nákladné opravy (daleko nákladnější než u benzínových motorů) (a ty opravy dost pravděpodobně budou, mluvím o systémech vstřikování paliva). Navíc ojeté diesely obvykle z téhož důvodu mají naježděno hodně a proto pravděpodobnost zmíněné opravy strmě narůstá. Takže už víš nebo tušíš, kolik ročně naskáčeš? Jestli jako já „okolo komína“ s maximálně 8000 kilometrů ročně (a to používám auto k ježdění do práce), tak diesel v žádném případě… leda bys měl levný zdroj nafty… 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Neporadím, ale můžu posloužit vlastní zkušeností s vozy značky BMW. Mám už druhý a kromě pravidelných prohlídek nikdy nemusel do servisu. Jak jsou na tom s kvalitou bazarová BMW, netuším.
0 Nominace Nahlásit |
Konkrétně neporadím, ale podle mého kupovat auta starší pěti let je vždy ztrátová záležitost. Zvlášť takto staré šunky za nehorázné peníze. Na opravách se nedoplatíš. Radši vyber skromnější auto, ale novější. Německé značky už taky nejsou co bývaly (alespoň u současných modelů). Osobně bych vybíral mezi menšími Toyotami. Rozhodně ne diesel a ne něco z jihu Evropy (Seat, italské značky a podobné hrůzy).
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Chceš auto nebo kočkolap ?
Něco z mých zkušeností…
Přiživuju se jako pojišťovák a už mi prošlo rukama spousta pojistek pro
mlaďochy jako jsi ty, kteří nemají prakticky žádné (doložitelné)
zkušenosti. Každý se pak strašně diví, kolik stojí na to staré auto
(jenže to bývá minimálně dvoulitr, někdy i třílitr) pojistka. A že
havarijní je totální nesmysl, jim se přece nic nestane, oni jezdit umí!
Náhoda je ale blbec… Některé německé prémiové značky (typicky BMW)
jsou u pojišťoven velmi „oblíbené“ – jsou dražší než
normální auta.
Silné auto je bezva – na dálnici, nejlépe německé. Ale uvědom si, že ta silná auta mají hodně velké problémy jezdit po městě pomalu. Ani nevíš jak a je tam 70! Hodně dlouho jsem teď jezdil malým litrovým autíkem, za celou dobu jsem neměl problémy s policií že bych jel rychle. Uznávám, na dlouhé štreky, případně plně obsazené, to byl opruz.
Passat – staršího jsem před nějakou dobou měl, než mi ho zlikvidoval
jistý brněnský odborník na VW. Bylo to podle mne velmi příjemné a
pohodlné auto, s perfektním výhledem a rejdem takovým že jsem se doslova
otočil na pětníku.
Byl to kombík – neocenitelné když se jede ve více lidech někam dá.
A lyže se mi pohodlně vešly za sedadla, nemusel jsem řešit nějaké
střešní nosiče.
Octávii ti mnoho lidí napíše kvůli opravám – koncernová auta a Škodovka obzvlášť tady má velmi silné servisní zázemí, opravuje to prakticky každej menší servis.
Diesel bych také neradil, může se ti zdát na první pohled výhodnější, ale k tomu si přidej servisní nároky, oblíbený filtr pevných částí, problémy s vjezdem do zelených zon některých měst (prozatím v Německu a Francii, postupně to přijde i jinam). Osobně preferuju plynová auta, mají mnohem levnější provoz. A pro budoucnost je perspektivní zemní plyn CNG, pokud budeš podnikatel tak tě v případě takového auta nemusí zajímat silniční daň a podle dostupných informací snad ani placení na německých dálnicích.
0 Nominace Nahlásit |
Plně souhlasím s radou cochee-ho. Ten Ti dal radu obšírnou, ale velmi hodnotnou. Já pouze ve zkratce k zamýšlenému. Ten Pasat není „marný“, stáří cca 12 let a ujeté kilometry jsou celkem přijatelné. Cena je ale, dle mého úsudku, trochu podezřelá. A jinak jde tedy o diesel, takže platí viz cochee. Renault Megane je celkem klasika. Stáří přijatelné, pokud nemá moc najeto, je to benziňák, není bouraný a je v předpokládané ceně, mohl by být pro Tebe vhodný. Není to sice žádný „dělo“, ale pověst Renaultů je celkem dobrá. Ale každopádně si s sebou vezmi někoho, kdo autům dobře rozumí a prověřte původ a „papíry“. Došlo už k mnoha zklamáním, když bylo auto dodatečně zjištěno jako kradené. Nikdo Ti nic nevrátí!!!
0 Nominace Nahlásit |
Nejdůležitější je si auto vždycky porhlídnout než ho budeš kupovat. Podívej se na to, jak jsou ošlapané pedály (hlavně brzda – napoví o tom, jak agresivní řidič byl), ohmataný volant, ošoupané polstrování apod. BMW rozhodně ne, a rozhodně ne třílitr jako první auto. Pořizovací cena se zdá dost nízká, ale nalítaných 300 tisíc není zrovna málo, plus bavoráky mají drahý servis a ND. Když chceš němce, běž do golfu. Když chceš babolap, kup si golfa R-line. Je to ideální auto pro začátečníky, jelikož starší golfy se dají snadno sehnat za rozumné peníze, mají relativně levný servis a ND. Navíc je to malé auto, které se dá přirovnat ke sportovnějším hatchbackům. Výkon auta nad 120 koní opravdu nepotřebuješ, a vlastně ani nechceš, jelikož spotřeba a tím i náklady pak zbytečně rostou. Rodinu nemáš, jezdit budeš sám nebo s pár lidmi, výkon 218 koní je proto dost mimo. Jestli chceš auto na hodně dlouho dobu, kup si volvo 2006+ a nebudeš s ním mít problém na dalších deset let. Ale zase to není tak úplně babolap. Ideální je si koupit nové auto, ale v tvé cenové kategorii si můžeš maximálně koupit Dachčii, což razantně nedoporučuji.
0 Nominace Nahlásit |
Odpověd Keplera – Konkrétně neporadím, ale podle mého kupovat auta
starší pěti let je vždy ztrátová záležitost – sám říká že moc
o tom neví ale radí – já kupuji auta starší 10 let a vždy na něm
ještě 5 – 20 000 kč vydělám , takže stačí pořádně vybírat .
To BMW v automatu co má najeto 326 000 km je kasička , pokud se pokazí
automat není to levná záležitost ,
a ten Passat co má najeto 170 000 km ? Aby jste nedopadl jako tady –
stočeno o 600 000 km – https://www.youtube.com/watch?v=6lP6ia9cF90
Upravil/a: Ušel ventil
0
před 2787 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
cochee: Díky za odpověď. Ještě když se vrátím třeba k tomu bavoráku. Nejsem člověk, který by se musel předvádět a ohrozit tím bezpečnost ostatních lidí a věřím že i se silnějším autem se dá jet pomalu. Měl by tento bavorák nějaké nevýhody, nebo je cena 149 tisíc k němu adekvátní? Samozřejmě pokud bych jej zvolil, vzal bych sebou nějakého mechanika, aby si to prohlédl jak říkáš.
Já ti poradil jen obecně, odborník přes auta zrovna nejsem 🙂 soukromě si myslím, že cena je přiměřená, stavu tacháče bych moc nevěřil, ale majitel přiznává vyměněné turbo, to je fajn. Asi ale velký pozor na tu automatickou převodovku, o té by ti asi řekl ten automechanik více.
Se silným autem se pomalu jezdit nedá, věř mi. Bude tě to zákonitě lákat a s prakticky nulovými řidičskými zkušenostmi to je jistá cesta do pekel. Budeš mít co dělat i s „pouze“ stokoňovým autem.