Zdravím,
mám na Vás pár dotazů k prvnímu zaměstnání. Aktuálně jej v rodině
řešíme a byl bych rád za více názorů.
Modelový příklad – muž, 20 let, bez praxe (nepočítaje půl roku
brigády v oboru), dokončená SŠ s maturitou se zaměřením na IT, grafiku,
marketing a komunikaci, kdy má potřebu nastoupit do zaměstnání.
Baví jej zákaznický servis, řešení podnětů, stížností a reklamací.
Bylo by však vhodné někde začít a rozhoduje se mezi následujícím.
Máte s nějakou podobnou pozicí zkušenost?
Jako první práci, vzali byste si alespoň částečně aktivní oslovování
klientů anebo zcela pasivní (lidé výhradně volají Vám)?
Jako první práci, vzali byste si práci na přepážce/pobočce/prodejně
anebo na lince (callcentrum)/homeoffice linka?
Děkuji!
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst, Daidal před 1273 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je zajímavé. Já, soudě podle sebe, potřebuji pomalý rozjezd, a více si být jistá, že o produktech toho vím hodně, nejlépe všechno. Vzala bych trojku, a až později bych měla dost znalostí, abych uměla klienty usměrnit, dokonce jim oponovat tváří v tvář. 🙂 Hodně záleží na povaze: na některých výše jmenovaných pozicích jsem viděla lidi, co se hodili spíše do sklepního archivu, jak na nich byla vidět neláska k lidem. 🙂 Tak hodně štěstí.
0 Nominace Nahlásit |
Dělej to, co chceš, to co se ti líbí, co by tě mohlo bavit. A hlavně, co si myslíš, že je nejvýhodnější (časově, peněžně, nejlíp ohodnocené). Kámo neradím ti, aby sis nechával do tohohle mluvit od jiných. Ani od těch nejbližších natož od cizích lidí. Tohle je na tobě, je to tvoje věc a tvoje rozhodnutí. Nenechej rozhodovat od jiných (ani „radit“).
Pohled uživatele Hlada je dosti… šílený. Jako fakt, vždyť to nedává
smysl. Takže jako by člověk neměl jít do práce, aby tam nebyl nováčkem?
:D V každé práci bude přece nováčkem. Má si vzít nějakou
podřadnější a méně placenou práci jen proto, že mu může malou chvíli
trvat se zaučit? Zcela každá firma provádí zaučení, pak se ještě sám
pracovník může snažit, udělat si nějaký kurz nebo se doma učit,
trénovat, jak se to dělá (jak se telefonuje, mluví, jedná). Je to taky na
jeho úsilí. Ale takovým „přitěžujícím“ nováčkem může být
kdokoli kdekoli. A není to dáno věkem (dokonce mnohdy ani zkušenostmi),
klidně tam může jít 40ti letý nebo 50ti letý člověk a může být
přítěží. Je jedno, jestli máš 20 nebo 40.
Člověk se nic nenaučí, když se do něčeho nepustí a obzvlášť když se
tomu bude vyhýbat a obávat se nějaké takové kraviny jako je to, že tam
bude „nováčkem na přítěž.“ Sorry jako, ale to je fakt příšerná
volovina.
Taky bývalá spolužačka šla hned po škole (po maturitě na ekonomce) na
přepážku do banky a dělá tam doteď. Předtím nikde nebyla ani na
brigádě a s mluvením nebo jednáním se zákazníky neměla praxi. Byl jsem
tam hodněkrát (mám účet v té bance, ve které pracuje) a jde jí to. Byl
jsem tam poprbvé asi když tam dělala tak týden nebo dva a už tehdy to pro
ni bylo přirozené, věděla, co má dělat, jak jednat s klienty. A vím
o plno dalších lidech, kteří šli na taková místa jako velmi mladí a
nezkušení. A určitě je neposadili za přepážku hned, jak je příjmou.
První jim ukážou, co a jak, jak se to dělá, zaučí je. Jo, možná to bude
ze začátku složitější (ale ani nemusí být), než se do toho ten člověk
dostane a pořádně si to protrénuje. Ale to je otázka pár málo dní.
Nemusíš kvůli tomu jít do nějaké jiné práce (a jaké vůbec, docela by
mě zajímalo, kterou takovu práci tím třeba myslel, kde se něco učí
postupně?), abys tam měsíce a možná roky „trénoval“ na něco, co
můžeš dělat hned a co se naučíš vcelku brzy.
Vím o dalším, co šel v 21 nebo 22 dělat prodejce aut a byl v tom
mistr. Ale nebylo to přirozené, žádný talent, sám se učil mluvit, jak
jednat s klienty, četl o tom knihy, poslouchal nějaké audio knihy/rady.
O dalším, co vím, tak ten šel dělat obchodního zástupce hned po
maturitě (a to je většinou lepší, než nějaký prodejce po telefonu nebo
chudák na přepážce). Další šel taky dělat obchodního zástupce
v mladém věku a to dokonce bez maturity (ano, vzali ho).Kamarádka ještě ze
ZŠ šla dělat vedoucí prodejny v obchodě a to ještě neměla dodělanou
střední školu. Měla pouze učňák gastro a byla v 1. ročníku na
nástavbě, když šla dělat tu vedoucí (prostě si o to řekla a dostala
to). A tohle jsou naprosto běžné věci. Žádné vyjímky.
Jasně, podle logiky některých si najdi ještě nějakou horší práci a tam
už zůstaň navždy. Nebo běž do jiné práce, kde „budeš sbírat
zkušenosti“, abys mohl za takových 20 let dělat na nějaké blbé
přepážce nebo u telefonu. Ani jedno není nějaká prestiž a nemusíš se
tomu vyhýbat kvůli strachu nebo „nedostatku zkušeností.“ Vždyť je to
nereálné.
Jiná věc je, jestli to není práce, kterou bys nesnášel a ve které by ses nechtěl zlepšovat, nesnášel jendání s klienty. To pak není práce pro tebe a je lepší najít si jiný typ práce. Ale to už je o něčem jiném (než o čem píše Hlada). A stejně si myslím, že to pořádně nezjistíš, dokud to nezkusíš.
Upravil/a: Daidal
0 Nominace Nahlásit |
Žádné z uvedených. Jako první bych si zvolil takové zaměstnání, kde bych se mohl něco naučit postupně. K čemu asi bude na přepážce nebo telefonu nezkušený nováček? Bude schytávat kritiku od zákazníků, kterým nepomůže i od spolupracovníků, které bude neustále žádat o radu.
Upravil/a: Hlada
0
před 1273 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A co si zkusit hledat práci v oboru cos vystudoval, než jen přemýšlet o práci s telefonem? IT má velký potenciál.
Ale pokud je v nabídce jen to co popisuješ, rozhodně má vyšší potenciál naučit se jednat s lidmi – osobně, nikoli přes sluchátko, ale hledat přitom něco dál.
0
před 1273 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No asi podle toho, co bych studoval a na co bych si věřil. A asi taky asi to, co by mě bavilo. Moje první zaměstnání byl vývoj IT řešení pro firmy u https://www.memos.cz/it-reseni/ a bylo to docela fajn. Taková ta čistá programátorská práce, možnost remote a docela dobře placená. :) Nebaví mě prodejní pozice, nejsem na to dobrý. Třeba i teď, když jsem už jako OSVČ je pro mě největší opruz právě komunikace s klienty a prodávání vlastních služeb. Jsem raději, když za mě mluví moje práce. 😉
0
před 739 dny
|
0 Nominace Nahlásit |